Take a fresh look at your lifestyle.

منصوری، برندی کم‌نظیر درحوزه تیونینگ

0

کافی‌ است بین پسرهای جوان اسم کوروش منصوری را بیاوری ، بعد حتما شاهد بحث‌های مختلفی درباره ماشین‌های تیونینگ شده توسط این برند ایرانی خواهی بود. این اسم نه تنها میان جوانان ایرانی، بلکه بین تمامی جوان‌های ماشین‌باز دنیا هم محبوبیت زیادی دارد. منصوری، برندی که به گفته موسس آن ازخریدوفروش لوازم تزیینی داخل خودرو آغاز کرده ولی بعد از حدود ۲۵ سال بزرگ‌ترین شرکت تیونینگ خودرو  را تاسیس کرده است؛ شرکتی که در دنیای خودرو به خاص بودن معروف است و برای افراد خاصی نیز کار می‌کند.

منصوری هم روی خط تولید صنعتی شرکت‌هایی مثل بنتلی و لوتوس فعال است و هم در عرصه تیونینگ و تولید خودروهای لوکس نامی ماندگار از خود به جای گذاشته است. به گفته کوروش منصوری فعالیت آنها فراتر از تیونینگ است و واقعیت هم همین است. تغییرات درساختار موتور خودرو، طراحی‌های داخلی، تغییرات در ساختار بدنه، کیت‌های خودرو، بادشکن‌ها و تغییرات داشبورد و به‌طور کلی تولید خودرویی متفاوت با نمونه اولیه و استوک کار منصوری است.

البته این موضوع در قیمت نیز صادق است و تفاوت قیمت ماشین اولیه با ماشینی که منصوری تحویل می‌دهد، زمین تا آسمان است، اما خودرو تنها عرصه کاری منصوری نیست و پس از منصوری موتورز، امروزه شاهد راه‌اندازی منصوری لایف استایل هم هستیم، تولید کلاه‌کاسکت، ساعت‌مچی، دست‌بند، انواع عینک‌آفتابی، روغن موتور، انواع کیف وکفش و… تا قرارداد با شرکت اپل برای تولید بدنه iphone5 با نام منصوری تا همکاری با فولکس واگن برای تولید پلتفرم ۱۲هزاردلاری همگی جزیی از گستره کاری منصوری است، اما مشخصه اصلی منصوری فیبرکربن است.

در بیشتر محصولات منصوری، از ساعت مچی تا سپرخودروها قطعاتی از فیبرکربن به چشم می‌خورد. به گفته منصوری کیفیت محصول برایش مهم‌ترین اصل است و محصولات او باید تا درجه‌ای از کیفیت را دارا باشد که مشتری روی این فاکتور از محصول خود حساب ویژه‌ای بازکند.

منصوری، پادشاه تیونینگ جهان

درحوزه تیونینگ خودرو، منصوری از ابتدای سال ۲۰۰۶ با رونمایی از مرسدس بنز طلایی منصوری هنرنمایی خود را به رخ رقیبان کشید اما بعد از آن شاهد کار منصوری روی معتبرترین و محبوب‌ترین خودروهای دنیا بودیم. بنتلی، استون مارتین، فراری، لامبورگینی، مازراتی و بوگاتی ویرون همگی از معروف‌ترین برندی‌های خودروسازی هستند که هیچ‌کس جرات ایجاد تغییرات در محصول آنها را نداشته و فقط منصوری اقدام به این کار کرده است.

منصوری معتقد است باید روی خودروهایی کار کرد که کسی تابه‌حال روی آنها تغییراتی ایجاد نکرده و هنر اصلی را در این موضوع می‌داند. تاثیر منصوری روی محصولات غول‌های خودروسازی جهان کاملا ملموس است، به‌خصوص در طراحی‌های بوگاتی ویرون، چراکه نقایص طرح‌های قبلی شناسایی شده و در طرح‌های بعدی اصلاح می‌شود.

امروزه در خارج از مرزها، منصوری به مراتب شناخته‌تر از داخل کشورماست. منصوری از یک کارگاه در آلمان شروع به کار کرد ولی امروز به خودکفایی کاملی از لحاظ تولید رسیده است. وی دارای کارخانه‌هایی در آلمان، سوئیس، ژاپن، چین، روسیه، امریکا، امارات متحده عربی، قطر، چک، آذربایجان و غیره است.

و اما منصوری در ایران

اما در ایران هم با حضور کوروش منصوری در نمایشگاه موتورهای درونسوز و حضور کامبیز منصوری، مدیرروابط عمومی منصوری در ایران و همچنین ایجاد سایت آفیسیال منصوری با دامنه ‌ای آر، زمزمه‌های عقد قرارداد و مذاکره با سه شرکت خودروسازی در ایران و ورود این برند ایرانی‌تبار با مدیریت کوروش منصوری شدت گرفته است.

منصوری، ایرانی‌تبار و متولد چالوس به پیشرفت روزافزون خود ادامه می‌دهد وگستره کاری خود را روزبه‌روز افزایش می‌دهد و در تمامی نمایشگاه‌های برندهای خودروسازی جهان حرفی تمام شده برای رقیبان خود می‌زند. امروزه شاهد گسترش برند منصوری به خصوص در امریکای‌شمالی و آسیای‌شرقی هستیم.

منصوری دیگر محدود به اروپا نیست و به یک برند جهانی تبدیل شده است. در ایران نیز منصوری به خصوص در میان جوانان به مراتب شناخته‌تر از قبل است. با این جدیتی که در کار منصوری وجود دارد، پیش‌بینی می‌شود تا سال‌های آتی به برندی قدرتمندتر در عرصه خودروسازی جهان تبدیل شود.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ