Take a fresh look at your lifestyle.

بزرگ‌ترین اشتباهات کارآفرینان

0

کارآفرینی شاید یکی از سخت‌ترین شغل‌ها روی کره زمین باشد. فقط چند شغل در دنیا هستند که به چنین حجمی از کار، مهارت، فداکاری و تعهد نیاز دارند. کارآفرینی در عین سختی واقعا رضایت و سودآوری را نیز در پی دارد. صرف نظر از حوزه کاری یا نوع حرفه، درک برخی اشتباهات بزرگ کارآفرینان در بازار امروز بسیار مهم است. در زیر به بزرگ‌ترین اشتباهات کارآفرینان اشاره می‌شود. اجتناب از ارتکاب این اشتباهات با هر هزینه‌ای موفقیت شما را تضمین خواهد کرد.

۱٫ هر لحظه انتظار موفقیت را کشیدن

اگر هر لحظه انتظار موفقیت را می‌کشید، به‌زودی ناامید خواهید شد. بله، داشتن اعتماد به نفس و تمایل به کسب موفقیت سریع عالی است، اما خیلی زود نباید منتظر مشاهده نتایج کار باشید. رشد یک کسب‌وکار نیاز به صبر فراوان دارد. درآمدزایی از طریق کارآفرینی حتی مدت زمان بیشتری را می‌طلبد.واقع بینی و صبر پایه و اساس کارآفرینی هستند.

یکی از دلایل متعدد شکست کارآفرینان انتظار کسب درآمد در روز‌های اول کار است. بسیاری از اوقات این شرکت‌ها به دلیل عدم توانایی پرداخت اجاره کار تعطیل می‌شوند. کارآفرینان انتظار درآمدزایی فوری برای پوشش دادن هزینه‌ها را دارند. به همین دلیل برخورداری از یک تکیه‌گاه محکم و مطمئن و واقع‌بینی درباره مبلغ درآمد احتمالی در ابتدای کار از اهمیت فراوانی برخوردار است.

۲٫ به عهده گرفتن مسئولیت انجام همه کارها

یک کارآفرین موفق می‌داند که چگونه باید کار‌ها را به سادگی پیش ببرد. اگر سعی می‌کنید همه کار‌ها را خود انجام دهید، فقط زمینه شکست خودتان را به وجود آورده‌اید. شما باید بدانید که چگونه مسئولیت‌ها را به دیگران محول کنید.

هر کار آفرین کار‌های مختلفی را در برنامه خود دارد که می‌خواهد به دیگران محول کند. صرف نظر از نوع آنها، واگذاری این کار‌ها به سایرین استفاده بهتر از زمان، کسب بهترین جایگاه و انجام وظیفه به نحو احسن را در پی دارد. بر عهده گرفتن مسئولیت همه کار‌ها توسط کارآفرین، جلوی تمرکز او روی کار‌های مختص به خود را می‌گیرد.

۳٫ نادیده گرفتن عشق و علاقه واقعی و فقط به دنبال پول رفتن

بی‌علاقگی نسبت به حوزه کاری‌تان، هرگز شرکت شما را موفق نمی‌کند. یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات هر کارآفرین، چشم‌پوشی از عشق و علاقه واقعی و تاسیس یک شرکت فقط با هدف کسب درآمد است.کارآفرینان که بدون عشق و علاقه کار می‌کنند، حتی در صورت کسب موفقیت نیز نمی‌توانند در طول زندگی به رویا‌های خود جامه عمل بپوشانند. تضمین پول و درآمد نمی‌تواند آرامشی را نصیب شما کند که با پاسخ به احساسات به وجودمی‌آید.

۴٫ سازگار نبودن

اگر می‌خواهید در بازار همیشه متغیر امروز به یک کارآفرین موفق تبدیل شوید، باید اصول سازگاری را فرا‌بگیرید. در غیر‌این صورت و داشتن انتظار بیش از حد از یک محصول یا خدمات، هرگز پیروز نخواهید شد.همه تخم مرغ‌ها را در یک سبد قرار ندهید. در عوض، همواره به امتحان کردن و کسب تجربه بیندیشید.محصولات و راه‌حل‌های مختلف را بیازمایید. فرصت‌های جدید را کشف کنید. ضمن حفظ روند کنونی، همیشه آمادگی ایجاد تغییرات در آینده را داشته باشید.

۵٫ چشم پوشی از رسانه‌های اجتماعی

بسیاری از کسب و کار‌های سنتی فکر می‌کنند که نیازی به اینترنت ندارند. صرف نظر از نوع تجارت‌تان، شما نیاز به اینترنت دارید زیرا مشتریان در اینترنت حضور دارند و هر کسب و کاری که خواستار کسب موفقیت است باید با حضور در میان مشتریان ارتباطی چهره به چهره را با آنها برقرار کند. کار آفرینان باید از این تحول در دنیای فناوری بهره ببرند. اینترنت و رسانه‌های اجتماعی ابزاری بسیار ارزان و بسیار موثر برای آنها به شمار می‌روند.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ