Take a fresh look at your lifestyle.

نرخ واگذاری تابلوهای تبلیغاتی مشهد به ۳۰ میلیارد تومان رسید

0


اعضای شورای اسلامی شهر مشهد طی مصوبه ای مجموع نرخ واگذاری تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر مشهد را از ۱۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به ۳۰ میلیارد تومان در بودجه سال ۹۵ افزایش دادند .
به گزارش پایگاه خبری محیطی ، حسنعلی اخلاقی امیری در یکصد و یازدهمین جلسه علنی شورای شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد ، گفت : امسال مجموع هزینه واگذاری تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر ۱۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که با توجه به آثار روانی که برای شهروندان دارد به هیچ وجه منطقی نیست .
عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود : چنانچه درآمد شهرداری از این محل بخواهد در این سقف باشد بهتر است که این ردیف از بودجه سال ۹۵ حذف شود در غیر این صورت باید از ۱۵ میلیارد و ۱۰۰ به ۳۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کند.
سید عبدالکریم جوادی، عضو کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد نیز عنوان کرد : در سال جاری شرکت‌های متقاضی برای تبلیغات ، به علت رکود موجود در بازار پول نقد نداشتند و می‌خواستند در مقابل این تبلیغات کالاهای خود را ارائه دهند .
وی افزود : من با افزایش این رقم مخالفم و در حال حاضر ۱۵ میلیارد تومان کافی است .
محمد سهیلی ، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد در این خصوص، خاطرنشان کرد : با لغو مصوبه شورای شهر توسط دیوان عالی اداری ، بخش درآمد از تابلوهای تبلیغاتی کاهش پیدا کرد به همین جهت در سال گذشته سهم تابلوهای تبلیغاتی برای میادین را از ۲۰ درصد به ۲۵ درصد افزایش دادیم .
وی اضافه کرد : افزایش نرخ واگذاری تابلوهای تبلیغاتی به ۳۰ میلیارد تومان محقق نمی‌شود .
غلامحسین صاحبی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر مشهد در مخالفت با افزایش این بودجه اظهار داشت : امسال باتوجه به تابلوهایی که ایستگاه های دوچرخه برای تبلیغات واگذار می کند، سازمان میادین به اجبار واگذاری محل های تبلیغات خود را سه بار به صورت مناقصه برگزار کرد که در نهایت زیر قیمت سال گذشته واگذار شد .
وی با بیان اینکه ایستگاه های دوچرخه دو هزار و ۵۰۰ متر مربع فضای تبلیغاتی در سطح شهر مشهد دارد، افزود : با توجه به اینکه تاکنون درختان بسیاری تنها به دلیل اینکه روبروی این ایستگاه های دوچرخه قرار داشتند، قطع شده اند نمی توان این مبلغ را افزایش داد چرا که صرفه اقتصادی برای افراد متقاضی ندارد .
حسن قدیری طرقی، رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر مشهد ابراز کرد : چنانچه دغدغه این را داشته باشیم که متقاضیان فضای تبلیغاتی به دلیل نبود توانایی مالی بخواهند هزینه تبلیغات را روی کالاهای خود بکشند، تعبیر درستی نیست، چه رکود در جامعه باشد چه نباشد در هر صورت آنها قیمت محصولات خود را بالا می برند لذا باید دقت لازم را در این موضوع داشته باشیم .
علی اصغر نخعی راد ، عضو شورای اسلامی شهر نیز در موافقت با افزایش این اعتبار عنوان کرد : اگر قرار است مجموع درآمد شهرداری از محل واگذاری تابلوهای تبلیغاتی ۱۵ میلیارد تومان در سال باشد بهتر است از آن صرف نظر کند چراکه آثار روانی و هزینه های اجتماعی بالاتری برای شهروندان دارد .
وی اضافه کرد : اگر درآمد مورد نظر از واگذاری تابلوها تامین نشد شهرداری مسئولیت آنها را بر عهده بگیرد .
براتعلی خاکپور ، عضو دیگر شورای اسلامی شهر مشهد در مخالفت با افزایش اعتبار تابلوهای تبلیغاتی در بودجه سال ۹۵ شهرداری مشهد عنوان کرد : درست نیست به تمام موضوعات به چشم درآمدی نگاه کنیم ، ما در گذشته شرایط رکود را در جامعه داشتیم ، اگر بخواهیم از آن خارج شویم باید سیاست های تشویقی داشته باشیم .
وی افزود : اگر هزینه تبلیغات بیشتر شود، هزینه فروش کالا نیز به همان نسبت بالاتر می رود لذا این افزایش سودمند نیست .
گفتنی است در انتها با ۱۵ رای موافق مصوب شد تا مبلغ در اختیار گذاشتن تابلوهای تبلیغاتی از ۱۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به ۳۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کند .

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ