Take a fresh look at your lifestyle.

تخلفات تبلیغاتی نامزدهای انتخابات چهره شهرها را برهم زد

0

 

تخلفات-نامزدها-در-تبلیغات-محیطی-۳۵۰x245

بسیاری از المان‌های شهری در آستانه نوروز در زیر تبلیغات نامزدها تبدیل به فضاهای تبلیغی شده است تا آنجایی که نصب بی‌قاعده و قانون بنر و عکس نامزدها چهره بسیار بدی به شهر بخشیده است .
با شروع زمان تبلیغات رسمی انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ، به رغم توصیه‌‌های مکرر بر رعایت نظم و انضباط در تبلیغات محیطی شاهد تخلفات گسترده از سوی برخی نامزدهای انتخاباتی در این دوره هستیم ، به گونه‌ای که بیشترین تخلفات از سوی نامزدهای مجلس صورت گرفته است و برخی هواداران در ستاد‌های انتخاباتی بدون توجه به وجود فضاهای ایجاد شده برای تبلیغات ، المان‌های شهری و فضاهای عمومی و حتی شخصی را در زیر پوستر و تراکت‌های خود محو کرده‌اند تا برای پاک سازی از جیب شهروندان هزینه شود . این در حالی است که مسئولان شهری در روزهای اخیر مکان‌هایی برای نصب تصاویر و شعارهای انتخاباتی نامزدهای این دوره تعیین و ایجاد کرده‌اند، ولی باز هم شاهد چسباندن تصاویر کاندیداها روی دیوارها ، درختان ، پست‌های برق و مخابرات هستیم ، حتی صندوق‌های پست نیز مملو از این تبلیغات شده‌اند .
در برخی فضاهای ایجاد شده برای تبلیغات محیطی هواداران برخی نامزدها به هر قیمتی شده سعی دارند تصاویر نامزد مورد نظر خود را روی تصاویر تبلیغاتی نامزدها بچسبانند ، صحنه‌هایی که تعجب عابران و شهروندان را بر انگیخته است .
پوستر‌های رنگ و وارنگ در بیشتر فضاهای شهری به چشم می‌آید ولی از برنامه و تصمیمات و وعده‌های نامزدها در اقلام تبلیغاتی خبری نیست و این امر سبب می‌شود شهروندان به جای آشنایی با برنامه‌های نامزدها با کلکسیون‌ها و آلبوم‌های عکس نامزدها روبه‌رو شوند .
همچنین براساس مفاد قانون انتخابات اندازه تصاویر نامزدهای انتخاباتی در این دوره باید در قطع معین باشد ولی شاهد تصاویری بزرگ‌تر از حد معمول در سطح شهر هستیم که این خود تخلفی محرز از سوی کاندیداها محسوب می‌شود .
در کنار تبلیغات محیطی و بی‌انضباطی برخی نامزدها در رعایت قوانین و مقررات ، تبلیغات در فضای مجازی به شکل دیگری آرامش مخاطبان را نشانه می‌رود به گونه‌‌ای که با گذشت حدود ۴۸ ساعت از زمان شروع رسمی تبلیغات انتخابات و حتی قبل از این زمان از طریق شبکه‌های اجتماعی و پیامک ، اخبار تبلیغی نامزدها آرامش و آسایش شهروندان را برهم زده است و در این میان محتوای برخی پیام‌ها ذهن مخاطبان را درگیر می‌کند .
به نظر می رسد همه چیز انتخابات را برخی نامزد‌ها در تبلیغات خلاصه کرده‌اند آن هم به هر قیمت ممکن . به طوری که هرچه به زمان انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم میزان تبلیغات هم افزایش می‌یابد و در این میان تخلفات و تخطی‌‌ها از قانون نیز از سوی برخی نامزدها افزایش می‌یابد .Ltl Acorn 3310A

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ