۴۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع فضای تبلیغاتی در اصفهان وجود دارد
مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان گفت : درحال حاضر ۴۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع فضای تبلیغات شهری در شهر اصفهان وجود دارد .
مهدی بقایی افزود : امروزه در بسیاری از شهرهای کشور برنامهریزی در جهت تعریف برند جدید برای کلانشهرهای کشور در دستور کار قرار گرفته است .
وی ادامه داد : شهرها بر اساس قدمتی که دارند دارای برندهایی نیز هستند، به طور مثال شهر اصفهان دارای برند نصف جهان و همچنین شهر گنبدهای فیروزهای بوده به طوری که این برند در تمام کشورهای دنیا شناخته شده است .
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد : البته در حال حاضر اصفهان با برند شهر زیبای خدا، تهران با برند شهر اخلاق و مشهد با برند شهر بهشت معرفی شده است .
بقایی به نبود برنامهریزی هدفمند و منسجم برای تبلیغات شهری در کشور اشاره و خاطرنشان کرد : اکنون فضای تبلیغاتی شهر اصفهان در سه قالب تجاری، تبلیغات فرهنگی مراکز مردم نهاد و تبلیغات فرهنگی شهرداری ایجاد شده است .
وی با اشاره به درآمد سال جاری فضاهای تبلیغاتی گفت : درآمد سال جاری شهرداری اصفهان از فضاهای تبلیغاتی هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است .
مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان ضمن تاکید بر اینکه قیمت تبلیغات در شهر اصفهان نسبت به دیگر شهرهای کشور کمتر است، گفت : واگذاری فضاها به متقاضیان از طریق پیمانکاران انجام می شود .
بقایی با بیان اینکه در حال حاضر در شهر اصفهان ۴۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع فضای تبلیغاتی وجود دارد، افزود : بر این اساس ۳۵ هزار متر مربع به فضای تبلیغاتی تجاری، شش هزار و ۸۰۰ متر مربع در فضای تبلیغاتی فرهنگی و پنج هزار و ۱۰۳ متر مربع فضای تبلیغاتی فرهنگ شهروندی در اصفهان آماده شده است .
وی با اشاره به تعریف ضوابط ۲۰ گانه تبلیغات شهری در شهرداری اصفهان ادامه داد : این ضوابط نیز نیازمند بازنگری است و باید هر چه زودتر در دستور کار قرار گیرد .
مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان همچنین به کمبود تعداد پیمانکاران شرکت کننده در مزایده واگذاری فضاهای تبلیغاتی اشاره کرد و گفت : این تعداد سال هاست که در شهر اصفهان فعالیت میکنند و چنانچه افراد جدیدتری قصد ورود به این بخش را داشته باشند به دلیل برخی از شیطنتها امکان حضور در این مزایده را پیدا نمیکنند .
بقایی در پایان تصریح کرد : مجوز فعالیت شرکتهای تبلیغاتی در اصفهان در گذشته منعقد شده و از این رو شهرداری امکان فسخ آن را ندارد، بنابراین چنانچه شهرداری نسبت به فسخ مجوزها اقدام کند متخلف شناخته خواهد شد.