Take a fresh look at your lifestyle.

پای اژدها در پست بانک باز شد

0


اینطور که از حال و هوای تبلیغات پست بانک پیداست،قرار است بانکداری در مناطق شهر و بخصوص مناطق روستایی (بر طبق اطلاع رسانی صورت گرفته) کمک کند به همین سبب تبلیغات محیطی را با طرح یک اژدها شیک و امروزی به نمایش گذاشته است.
این تبلیغات جدید پست بانک با طرح کارتونی اژدها بر روی بیلبوردها همچنان در حال اکران است،اژدهای که در فرهنگ ما جایگاه درخشانی ندارد و سیمای اژدها در تاریخ اساطیری ایران در نهایت سهمناکی قرار دارد و از آن بعنوان نخستین یاران اهرمین یاد شود و شاید وجه نماد اژدها به معنای حفاظت از گنجینه و ثروتی که در قدیم بوده است،باشد.

در تبلیغات جدید پست بانک با گرفتن عکس سلفی اژدها و استفاده از کلمه «من و پست بانک همین الان یهویی» هدف اینست که نشان دهد با تکنولوژی روز پیش میرود و از اوضاع کشور آگاهی کامل دارد.
و اما این تبلیغ پست بانک به یک ضد تبلیغ بدل شده است زیرا سلفی گرفتن و استفاده از کلماتی که که در فضای مجازی می باشد نه تنها نشانی از بروز بودن با تکنولوژی نیست بلکه مصداقی از تقلید و دنباله روی از دیگران را در بر دارد.و حال اینکه رابطه پست بانک با اژدها در چیست جای سوال دارد و آیا مخاطب عام توان درک این رابطه را دارد!؟

و اگر سری به تبلیغات اخیر پست بانک بزنید متوجه ظاهر تغییر یافته اژدهای امروزی او خواهید شد و گویی در این طرح جدید تصویر یک خانم اژدها با صورتی آراسته که در حال سلفی گرفتن از خود و پست بانک است را نشان می دهد و تصویر این اژدها با استایلی که گرفته شده بسیار شبیه عکس های تمسخر آمیزی است که در برخی از کانال ها و فضاهای مجازی با اصطلاح «وقتی دخترها سلفی می گیرن» می باشد.

همانطور که در تصاویر تبلیغاتی دیگر پست بانک مشاهده می کنید برای نشان دادن تولد ۲۰ سالگی پست بانک هم از تصویر اژدها استفاده شده است که با نفس آتشین خود کیک تولد را فوت می کند.

2016-01-18_22-48-34
و در طرح دیگر اسکرین شات از صفحه اینستاگرام خود گذاشته است تا پیام محبوبیت پست بانک را با رقم های فالوور نشان دهد و در واقع شاید فالوورها همان مشتریان بانک باشند.

2016-01-18_22-47-57
پیامی که این تبلیغات به مخاطب القا می کند آشنا کردن شهری ها با سبک زندگی مدرن می باشد و به این شرکت به چشم بانک اختصاصی پست برای مناطق دور از مرکز شهر دیده نشود و اما مدرن بودنی که پست بانک به دنبال آن است می توانست با طرح های مفهومی تر و خلاقانه تری اجرا گردد به این دلیل که نماد اژدها برای مردم جامعه ما چهره ی عامه پسند و ملموسی ندارد و همچنین پیام امروزی و مدرن بودن را باید با ایده ای اجرا گردد که مخاطب عام بپسندد.

منبع : پایگاه خبری محیطی

тест по английскому языкуCitroenдетские игрушки интернет магазин недорогосправка форма у 086

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ