Take a fresh look at your lifestyle.

10 نکته مهم برای استفاده بهتر از استوری اینستاگرام در جهت افزایش بازدهی بازاریابی اینستاگرام

0

چگونه از استوری اینستاگرام استفاده بهتری داشته باشیم؟

اگر بخواهیم مهم ترین قابلیت اینستاگرام را نام ببریم، بدون شک استوری گزینه ای شایسته خواهد بود. فراموش نکنید که سرعت بازدید از آنها حتی از پست ها نیز بیشتر بوده و به همین خاطر خصوصا برندها به دنبال استفاده بیشتر از آن هستند، با این حال تا چه حد نسبت به مطالبی که باید در این بخش به نمایش بگذارید، آشنا هستید؟

بدون شک انتخاب نادرست تنها باعث نارضایتی مخاطبان خواهد شد. به همین خاطر ذکر مواردی ضروری است که در ادامه به بررسی 10 مورد از آنها خواهیم پرداخت.

1-جنبه انسانی را نشان دهید

افراد تمایل ندارند تا خود را بیش از حد در ارتباط با برند و یا محصولات احساس کنند. با این حال نمایش خودتان در بخش پست ها نیز نمی تواند اقدامی سودمند تلقی شود. به همین خاطر ضروری است تا در استوری خودتان و تمامی کارمندان را در معرض نمایش قرار دهید. برای مثال تهیه یک عکس از کارمندان در حین کار، عکس-های دست جمعی و از همه مهم تر نمایش خودتان به عنوان بالاترین مقام در شرکت بدون شک از خواسته های مخاطبان محسوب می شود، با این حال فراموش نکنید که در این رابطه نیز باید محدودیت هایی را رعایت کنید. در غیر این صورت دیگر اقدامی تاثیرگذار محسوب نخواهد شد. نظر روان شناس ها این است که یکی از موارد مهم در ایجاد وفاداری در بین مشتریان، نمایش خودتان است. در نهایت فراموش نکنید که منظور از استوری، صرفا ارسال عکس نبوده و حتی بخش IGTV و لایو را نیز در همین دسته قرار می دهند.

همچنین بخوانید: ۱۹ روش بازاریابی برندهای معروف جهان از طریق استوری اینستاگرام

2-داستان سرایی داشته باشید

یکی از اشتباهات بزرگ افراد این است که تصور می کنند به علت تفاوت پست و استوری و عدم وجود مکانی برای اضافه کردن متن، آنها نیازی به این بخش نخواهند داشت. این امر در حالی است که شما برای افزایش تاثیر اقدام خود، ضروری است تا متن را نیز اضافه کرده و حتی از تگ کردن و افزودن هشتگ ها نیز غافل نشوید، با این حال فراموش نکنید که متن شما باید کاملا در ارتباط با محتوایی باشد که به اشتراک گذاشته اید. در این رابطه استفاده از مطالب خودتان، بالاترین حد تاثیرگذاری را به همراه داشته و بهتر است تا با یک سوال آن را به پایان رسانید. این امر کمک خواهد کرد تا امکان تعامل خوب با مخاطبان نیز شکل گیرد.

3-لحظات مهم را به اشتراک بگذارید

بدون شک در برخی از روزها، اتفاقات خاصی در شرکت رخ می دهد. برای مثال ممکن است فردی مهم در شرکت حضور پیدا کرده و یا یک جلسه ارزشمند شکل گیرد. تحت این شرایط ضروری است تا پوشش مناسبی را داشته باشید. برای این امر قابلیت استوری بهترین گزینه محسوب شده و فراموش نکنید که به علت سرعت پخش بالا، حتی تعداد زیاد آنها نیز مخاطب را آزرده خاطر نخواهد کرد. در نهایت فراموش نکنید که استفاده از لایو نیز در این شرایط می تواند کاملا کارساز باشد.

4-فرهنگ سازمانی شرکت را به نمایش درآورید

این امر که فرهنگ کاری خود را به نمایش بگذارید، یک عامل برای جلب اعتماد و نمایش مزیت رقابتی محسوب می شود. برای مثال حفاظت از محیط زیست می تواند یک فرهنگ مناسب باشد که آن را از طریق نمایش تصاویر پنل های خورشیدی، عدم استفاده از کاغذ، عدم استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و… به نمایش بگذارید. در نهایت فراموش نکنید که لازم است تا هایلایت هایی را نیز ایجاد کنید تا پس از 24 ساعت با معضل عدم امکان مشاهده مطالب مواجه نشوید.

نکات مهم برای استفاده بهتر از استوری اینستاگرام در جهت افزایش بازدهی بازاریابی اینستاگرام

5-اجازه صحبت به مخاطب را بدهید

این امر که پاسخ ها و مطالب مهم مخاطبان را با سایرین به اشتراک بگذارید، یکی دیگر اقدامات بسیار مهم محسوب می شود، با این حال مشاهده و پاسخ دادن به تمامی مطالب بسیار سخت بوده و به همین خاطر ضروری است تا حداقل چهار نفر مدیریت صفحه را برعهده داشته باشند.

همچنین بخوانید: به ۷ دلیل استوری اینستاگرام برندمان تاثیرگذاری لازم را ندارد

6-مسابقه و چالش ایجاد کنید

درواقع در بخش استوری صرفا نباید محتواهای خود را به اشترک بگذارید، بدون شک استفاده از مخاطبان نیز می تواند کاملا سودمند باشد، با این حال دلیلی لازم است تا افراد برای شما در این رابطه اقدام کنند که مسابقه و انواع چالش ها که در حال حاضر بسیار رایج شده است، گزینه بسیار خوبی خواهد بود، برای مثال شما می توانید چالش سلفی با محصول را ایجاد کرده و تمامی تصاویر ارسالی را در بخش استوری خود به نمایش درآورید.

7-یک پیشنهاد ویژه بدهید

بخش استوری به این علت که با محدودیت زمانی مواجه است، خود می تواند دلیلی برای مراجعه روزانه به صفحه شما باشد. درواقع یک پست ممکن است یک هفته پس از ارسال، مشاهده شود، با این حال این امر برای قابلیت استوری کاملا متفاوت بوده و لازم است تا با اقداماتی نظیر ارائه تخفیف های ویژه به صورت روزانه، مخاطب را مجبور به بازدید مداوم کنید. بدون شک به هر میزان که بیشتر در ذهن مخاطب خود حضور داشته باشید، شانس موفقیت بالاتری را نیز خواهید داشت.

8-احساسات مخاطب را درگیر کنید

نمایش لحظات احساسی، خود از دیگر مواردی است که جزو لیست اقدامات موثر در بخش استوری محسوب می شود. برای مثال اگر یکی از بزرگان عرصه کاری شما به تازگی فوت شده است، می توانید یک متن احساسی را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. بدون شک این امر که مخاطب با شما رابطه احساسی برقرار کند، وفاداری آنها به بالاترین حد ممکن خواهد رسید.

همچنین بخوانید: 4 نکته مهم برای استفاده از هایلایت استوری اینستاگرام در کمپین بازاریابی

9-آموزش دهید

این امر که مطالب شما بار آموزشی بالایی داشته باشد، باعث ارزشمندتر شدن اقدامات شما خواهد شد. به همین خاطر این امر که آموزش های کوتاه ولی کاملا کاربردی را ایجاد کنید، خود برای مخاطب کاملا رضایت بخش خواهد بود، با این حال فراموش نکنید که ذهن کنجکاو مخاطب باید به خوبی حمایت شود. به همین خاطر از نمایش پشت صحنه اقدامات نیز غافل نشوید. همچنین فراموش نکنید که پوشش اخبار نیز در این دسته قرار می گیرد.

10-یک اقدام منحصر به فرد داشته باشید

تا به این مرحله، تمامی اقدامات معرفی شده توسط برندهای دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرد، با این حال اگر خواهان ترقی واقعی هستید، ضروری است تا حداقل یک خلاقیت و اقدامی کاملا متفاوت را داشته باشید. به همین خاطر این بخش کاملا به خودتان وابسته است و باید تصمیمی درست را اتخاذ کنید.

منبع: فرصت امروز

ارسال یک پاسخ