Take a fresh look at your lifestyle.

۹ گام مهم برای موفقیت در بازاریابی محتوا

گام های اصلی در بازاریابی محتوایی

محتوا پادشاه است و این امر در بازاریابی محتوا بیشتر واقعیت پیدا می کند. بازاریابی محتوا که بین بازاریابی و داستان سرایی پل می زند، برای جذب و نگهداری مشتریان اینترنتی نقشی حیاتی ایفا می کند.

این مطلب با هدف کمک به کسب و کارهای ایرانی برای حضور موفق در فضای مجازی تهیه شده است.

بازاریابی محتوا عبارت است از به اشتراک گذاشتن اطلاعاتی که برای جامعه هدف شما مفید و ارزشمند باشد، البته با این قصد که یک رابطه درآمدزا با مشتری برقرار کنید. به اشتراک‌گذاری اطلاعات ارزشمند به شکل پست‌های وبلاگ، فایل‌های ویدئویی، مقالات و … جان بازاریابی محتواست. این گونه اطلاعات زیاد بر فروش کالا تمرکز ندارد بلکه کار اصلی‌اش ایجاد اعتماد است. به عقیده بسیار از کارشناسان، بازاریابی محتوا همیشه برای فروش کالا مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و اغلب برای ایجاد آگاهی از برند از آن نیز استفاده می‌شود.

با در نظر گرفتن این موارد، در ادامه مطلب به نکاتی اشاره می‌شود که کارشناسان برای افزایش تأثیرگذاری بازاریابی محتوای کسب و کار توصیه می‌کنند.

اطلاعات خود را تحلیل کنید

تمام اطلاعات مربوط به بازاریابی شرکت را اعم از گزارشات کاغذی و صفحات وب سایتتان را مورد بررسی قرار دهید. شما در طول سال‌های گذشته به پرسش‌های مشتریانتان پاسخ داده‌اید که اطلاعات آن به صورت عدد و رقم و نمودار موجود می‌باشد. نگاهی بر اقدامات گذشته خود و به سئوالات پاسخ داده شده، بیاندازید. این کار به شما در اولین گام‌های پایه‌گذاری یک برنامه بازاریابی موفقیت آمیز کمک خواهد کرد.

مشتریان خود را تحلیل کنید

مهم است که بدانید مخاطبان محتوای تولیدی شما چه کسانی هستند. محتوایی که متناسب با سطح دانش و شخصیت مشتریان تولید شود احتمال تبدیل مشتری بالقوه به مشتری بالفعل را افزایش می‌دهد.

شروع فعالیت

محتواهای موجود خود را به صورت پی دی اف، کتاب الکترونیکی و نمودار و چارت درآورده و آن‌ها را در وب سایت خود بارگذاری کنید. همچنین مطالب، اینفوگرافی و کلیپ‌های مرتبط با محصولات خود را تولید نموده و آن‌ها را در وب سایت شرکت بارگذاری نمایید.

داستان‎سرایی کنید

بازاریابی محتوا یعنی داستان سرایی و اغلب از عناصر روایت داستان مانند پلان و شخصیت بهره می‌برد تا بتواند مخاطب را جذب کند. هر چه باشد، داستان افراد را به سوی خودش جذب می‌کند و آن‌ها را پیگیر می‌کند تا دوباره برگردند و مطالب بیشتری بخوانند.

داستان‌سرایی همیشه هسته مرکزی استراتژی بازاریابی برای هر برندی است که می‌خواهد از طریق تولید محتوا بازاریابی کند.

گامهای موفقیت در بازاریابی محتوا

درباره مشتری صحبت کنید

بازاریابی محتوا فقط نباید درباره خودتان باشد. در عوض، باید برای مشتری ساخته و پرداخته شود و اطلاعات مفیدی در اختیار وی بگذارد. اطمینان حاصل کنید که روی نیازها و مشکلات مشتری تمرکز می‌کنید و بر این که شما چگونه می توانید آن‌ها را حل کنید. همیشه مخاطبان را در ذهن داشته باشید و به این فکر کنید که برای کمک به آن ها چه کاری می توانید انجام بدهید.

حلال مشکلات باشید

مشتریان مشکلاتی دارند که سعی می کنند آن ها را حل کنند و محتوایی که شما تولید می‌کنید، می‌تواند به بر طرف کردن این نیاز آن‌ها کمک کند. محتوای خودتان را بر این متمرکز کنید که محصولات شما کدام مشکل یا مشکلات خریدار را حل خواهد کرد. به مشتری نشان بدهید که می‌توان مشکلش را حل کرد و شما برای این کار راه حل دارید.

جذب مشتریان

شرکت‌هایی که به طور منظم تولید محتوا نموده و آن را در وب سایت بارگذاری می‌کنند، شاهد افزایش در میزان بازدید از وب سایت خود خواهند بود. همچنین شبکه‌های اجتماعی نیز فضای مناسبی برای جذب مشتریان می‌باشد. ارسال محتواهای آموزشی و پیشنهاداتی مانند تخفیف در خرید محصولات از طریق ایمیل نیز از راه‌های دیگر برای افزایش مشتری می‌باشد.

همکاری با بخش فروش

به منظور گرفتن بازخورد مناسب از کار، با تیم فروش در تعامل باشید و اطلاعات دریافتی از آن‌ها را مورد تحلیل قرار دهید تا در تولید محتواهای جدید از آن‌ها استفاده نمایید.

استمرار داشته باشید

یکی دیگر از نکات کلیدی و تأثیرگذار در بازاریابی محتوا این است به صورت مستمر و منظم مطلب منتشر کنید. از هر طریقی که می‌توانید پیغام خودتان را به گوش مخاطب برسانید، به صورت مستمر این کار را انجام بدهید تا بتوانند برند شما را به خاطر بسپارند.

منبع: ایسناmarketingforce

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.