Take a fresh look at your lifestyle.

بازاریابی محتوایی: ۱۴ روش برای تولید یک محتوای جذاب و اصولی

چگونه می توانیم یک محتوای اصولی و جذاب بنویسیم؟

تولید محتوا برای بلاگ ها نیازمند این است که شما اندکی زیرکی به خرج دهید.اگر می خواهید یک محتوای واقعا عالی تولید کنید،زمان بگذارید و تمام مواردی که در ادامه توضیح می دهیم را رعایت کنید.

سپس می توانید مطمئن باشید که محتوای شما در سمت و سوی درست حرکت می کند. با ما همراه باشید.

۱ – با تیترها مخاطب را جذب کنید!

یک محتوای عالی و با ارزش برای وب با یک عنوان عالی شروع می شود. امّا سوال اینجاست که چگونه می توان تیتری برای محتوای خود نوشت که کاربر را جذب کند. برای اینکه مطمئن شویم بهترین و مناسب ترین تیترها را برای محتوای خود استفاده می کنیم، می توانیم از روش های زیر استفاده کنیم.

۲ – مغز انسان و عملکرد آن را در دست کم نگیرید.

تحقیقات نشان می دهند رفتار انسان تا میزان ۹۳ درصد قابل پیش بینی است. خوشبختانه، در نوشتن عنوان ها می توان از این قابل پیش بینی بودن بهره برد. چند نکته وجود دارد که گنجاندن آن ها در عنوان ها احتمال اینکه کاربر روی آن ها کلیک کند را بالا می برد.

مغز انسان به اعداد جذب می شود. بخشی از مغز انسان مختص تشخیص اعداد است و به کار بردن اعداد در تولید محتوا و نوشتن عنوان ها به جذب کاربر کمک می کند. مغز انسان از سردرگمی و تردید متنفر است. باید بگوییم که شک و تردید = نگرانی = استرس. اگر عنوان های شما دارای ابهام باشد، دقیقا همان حس ناخوشایند که دنبالش نیستیم در کاربر بر انگیخته می شود.

افراد در سرچ گوگل سوال می پرسند. عنوان های خود را به صورت پاسخ به سوال بنویسید. به عنوان مثال، “چگونه کیک تولد بپزیم” یا “چرا باید یک حساب پس انداز باز کنیم”.

۳ – واضح و ساده بنویسید

در کار تولید محتوا ، بسیاری از افراد عنصر بسیار مهم “واضح بودن” در نوشتن عنوان ها را فراموش می کنند. اگر عنوان های شما واضح نباشند، همان حس سردرگمی که در بالا به آن اشاره کردیم ایجاد خواهد شد. برای اینکه متن شما واضح و قابل درک باشد، می توانید روی فاکتور “خوانایی” تمرکز کنید. ابزارهای آنلاین بسیاری برای سنجش میزان خوانایی متن وجود دارند. علاوه بر این، افزونه یوست برای سایت های وردپرسی نیز نمره خوانایی متن را در اختیارتان قرار می دهد.

۴ – جمله بندی مناسب به کار ببرید.

عنوان شما یک عبارت کوتاه است که به کاربر می گوید اگر روی آن کلیک کنند می توانند انتظار خواندن چه محتوایی را داشته باشند. به تیترها به چشم تنها شانس شما برای جذب مخاطب نگاه کنید. به عنوان مثال عنوانی مانند “روش پخت کیک” را در نظر بگیرید.

درست است که این عنوان خیلی ساده می گوید که کاربر در متن چه چیزی را می تواند بخواند. امّا صدها هزار مقاله در گوگل با این عنوان وجود دارد. چرا کاربر باید مقاله شما را انتخاب کند؟ شما باید در عنوان خود دلیلی برای خواندن محتوای شما توسط کاربر را ذکر کنید. برای این کار می توانید از صفت های مناسب تر استفاده کنید و با انتخاب فعل های مناسب تر کاربر را بیشتر جذب کنید.

۵ – پاراگراف اول آینه ی مطلب شما!

حال که با نوشتن یک عنوان مناسب موفق به کشاندن کاربر به سمت محتوای خود شده اید، باید پاراگراف اوّل را به گونه ای بنویسید که کاربر حتما مجاب به ادامه خواندن محتوای شما شود.

اولین و مهم ترین نکته این است که شما باید هدف اصلی و نهایی محتوا را در همان پاراگراف اول بگنجانید. اصول مقاله نویسی که در مدارس و دانشگاه ها آموزش داده می شوند معمولا به این صورت است که نتیجه کلی متن را باید برای انتهای متن نگه داشت. امّا در مورد تولید محتوا آنلاین داستان متفاوت است. در واقع کاری که شما باید انجام دهید این است که در همان پاراگراف اوّل نکته اصلی را بیان کنید و سپس قول دهید که در ادامه متن، اثبات، توضیحات و راه حل را برای کاربر فراهم کنید.

دلیل اینکه شما باید برگ برنده خود را همان ابتدا رو کنید این است که بازه توجه کاربران اینترنتی بسیار کوتاه است. اگر جذبشان نکنید، آن ها خیلی سریع به یک تب دیگر می روند و یا روی X کلیک کرده و صفحه را می بندند.

بازاریابی محتوا و روش های تولید محتوای جذاب

۶ – دسته بندی اطلاعات و مرتب نوشتن

به عنوان یک نویسنده، وظیفه شما این است که کاربران را در طول نوشته و در یک مسیر منطقی راهنمایی کنید. بی شک، روش دسته بندی اطلاعات برای تولید محتوا به این بستگی دارد که چه چیزی می نویسید.

توضیح یک کانسپت یا ایده. برای چنین نوشته ای باید از نکات ساده به نکات پیچیده پیش بروید. تصور کنید که قصد دارید محتوایی در مورد یکی از تئوری های فیزیک برای کسانی بنویسید که هیچ چیز در مورد آن نمی دانند. برای این کار باید از موارد ساده تر و کلی تر شروع کرده و به سمت نکات پیچیده تر این تئوری پیش بروید.

نوشتن نکات و ترفند ها. بهترین روش برای تولید محتوا در مورد ترفندها و نکات این است که باید نکات را به ترتیب پر اهمیت تر به سمت کم اهمیت تر مرتب کنید. پس اول جالب ترین و پر کاربردترین نکات خود را عنوان کنید و سپس به سمت نکات با اهمیت کمتر بروید.

نوشتن آموزش و دستورالعمل. برای دستورالعمل ها یا روش های انجام یک کار خاص بهترین روش این است که محتوا را به صورت “مرحله به مرحله” طبقه بندی کنید. پیشنهاد می شود که مراحل کار را با قدم های ساده تر شروع کنید و سپس به سمت قدم های پیچیده تر پیش بروید.

۷ – به منابع مرتبط لینک دهید.

تولید محتوا فقط این نیست که شما یک سری نکات را به صورت طبقه بندی شده به خواننده ارائه دهید. در کنار این کار شما باید اثبات کنید که نکاتی که می گویید دارای منبعی معتبر هستند. برای این کار شما باید محتوای خود را به منابع با کیفیت لینک کنید. زمانی که شما آمار و ارقام اثبات شده و معتبری را ارائه می دهید، میزان تعاملات کاربران افزایش پیدا می کند.

در واقع، برای بهبود جایگاه و رنک شما در موتورهای جستجو شما نیاز دارید که به منابع با کیفیت و با authority بالا لینک دهید. کاری که شما باید انجام دهید این است که باید به عمق مطلب بروید و تمام جوانب بزرگ و کوچک آن را بررسی کنید. هر چقدر بررسی یک موضوع زمان می برد، طول محتوای شما نیز باید همان قدر طولانی باشد.

در نظر داشته باشید که ۷۴ درصد محتواهایی که توسط کاربر خوانده می شوند زیر ۳ دقیقه خواندن آن ها زمان می برد. این یعنی چیزی حدود حداقل ۱۶۰۰ لغت. امّا محتواهایی که بیشتر به اشتراک گذاشته می شود چیزی حدود ۲۵۰۰ لغت و بیشتر طول دارند.

نکته اصلی: بر خلاف تصور شما، محتوای طولانی برای کاربر ترسناک نخواهد بود. از طولانی بودن مطلب خود نترسید!

۸ – استفاده از تصاویر در تولید محتوا

نکته بسیار مهم دیگر برای تولید محتوا قدرتمند و عالی استفاده از تصاویر در کنار متن است. جای هیچ شکی وجود ندارد که تصاویر محتوا را جالب می کنند و انتقال مفاهیم را ساده تر می کنند. تصاویر کمک می کنند که خواندن محتوای شما لذت بخش تر باشد.

نکته اصلی در استفاده از تصاویر این است که تصاویری را انتخاب کنید که به برند و سبک نوشته شما بیاید. به عنوان مثال اگر لحنی رسمی و جدی دارید، استفاده از نمودار ها و جدول ها بیشتر توصیه می شوند. امّا اگر لحنی غیر رسمی دارید، می توانید شوخ طبعی را در تصاویر خود بگنجانید.

۹ – لندینگ پیج ها و صفحات وب

لندینگ پیج ها در مقایسه با پست های بلاگ بسیار متفاوت هستند. از آنجایی که هدف این صفحات نسبت به صفحات بلاگ متفاوت است باید روش متفاوتی را برای آن ها در پیش گرفت. وقتی که کاربران روی تبلیغات شما یا روی هر نوع کال تو اکشن دیگری در پست های بلاگ، ایمیل ها یا هر جای دیگر کلیک می کنند، لندینگ پیج جایی است که به آن برده می شوند.

هدایت کردن ترافیک سایت به سمت یک لندینگ پیج کمک می کند که کاربر را به انجام عملی که مدنظر شماست ترغیب کنید. از همین جهت، لندینگ پیج ها ارزش بسیار بالایی برای تبدیل کاربر به مشتری را دارا هستند. در ادامه نکاتی در مورد تولید محتوا برای یک لندینگ پیج قدرتمند را در اختیارتان قرار می دهیم.

۱۰ – تیتر اصلی و اهمیت آن

محتوای یک لندینگ پیج موفق با یک کال تو اکشن شروع و تمام می شود. نکات زیر را برای نوشتن تیتر اصلی لندینگ پیج خود در نظر بگیرید.از فعل ها و لغات قدرتمند استفاده کنید. کاری که لندینگ پیج شما انجام می دهد این است که کاربر را مجاب می کند که عمل مدنظر شما را انجام دهد. شما باید این عمل مجاب کردن را با به کار بردن فعل ها و لغات قدرتمند انجام دهید.

طولانی ننویسید. بسیار مهم است که عنوان صفحات لندینگ کوتاه و مختصر باشند. اگر طولانی بنویسید، مسیری که مایل هستید کاربر طی کند می تواند پیچیده شود. کاربر را خطاب کنید. بر اساس یک تحقیق، کال تو اکشن هایی که کاربر را خطاب می کنند ۴۲ درصد در مجاب کردن آن ها موفق تر هستند.

بازاریابی محتوا و روش های تولید محتوای جذاب

۱۱ – خواناتر بنویسید!

حال که یک عنوان انگیزشی و قدرتمند برای لندینگ پیج خود ایجاد کرده اید، وقت آن رسیده

است که محتوای اصلی صفحه را تولید کنید. طول محتوا برای لندینگ پیج ها مسئله ای است که در آن اتفاق نظر وجود ندارد امّا به طور کلی، نکته مهم این است که باید نوع کاربر را برای آن در نظر گرفت.

فارغ از این که طول محتوای شما کوتاه است یا طولانی، نکته بسیار مهم این است که محتوای شما همیشه خوانایی مناسبی داشته باشد. یعنی باید:

– پاراگراف ها کوتاه باشند

– جملات کوتاه باشند

– از لیست های شماره دار و بولت در جای مناسب استفاده شود

– از عنوان های H2، H3 و حتی H4 در صورت لزوم استفاده شود

۱۲ – سودمند بودن متن هدف اصلی است.

هنگام تولید محتوا برای لندینگ پیج ها، اهمیت دادن به سودمند بودن متن به معنی اهمیت دادن به کاربر است. وقتی که شما روی سودمند بودن متن تمرکز دارید، در واقع توجه و علاقه کاربر را مدنظر قرار می دهید. در واقع شما باید پاسخی به این سوال برای کاربر فراهم کنید: این محصول، سرویس یا هر نوع خدمات دیگر چگونه می توانید به طرز مثبتی روی زندگی کاربر اثر بگذارد؟

۱۳ – دعوت مخاطب به انجام کار موثر

همواره به یاد داشته باشید که تولید محتوا بدون کال تو اکشن یا دعوت کاربر به انجام یک کار خاص موثر نخواهد بود. وقتی که کاربران یک صفحه را باز می کنند نمی دانند که باید چکار کنند و این مسئولیت شماست که آن ها را هدایت کنید.

یک CTA مناسب باید کاملا انگیزشی باشد. به کاربر خود کمک کنید که عمل کردن به کاری که شما می خواهید را به شیوه ای جذاب و جدید ببیند و برای او الهام بخش باشد.

۱۴ – هزینه ها و درآمدها

با توجه به افزایش توجهات و علاقه مندی افراد به حوزه فناوری اطلاعات، مشاغل زیادی در این زمینه ظهور کرده اند که یکی از این مشاغل، کار تولید محتوا است. این شغل مزایای بسیاری دارد که در این زمینه می توان به نیاز تمام کسب و کار ها به محتوا و امکان دور کار بودن این شغل اشاره کرد. علاوه بر این، کار تولید محتوا یک رشته دانشگاهی نیست و نیاز به علم خاصی ندارد.

در زمینه تولید محتوا، تجربه و دانستن اصول کار حرف اوّل را می زند. از آن جایی که حجم کار می تواند بسیار متفاوت باشد و سرعت عمل فرد در این مسئله دخیل است، درآمد این کار می تواند بسیار متفاوت باشد. امّا بر اساس آمار، کار تولید محتوا می تواند به طور متوسط حدود دو و نیم تا سه میلیون تومان درآمد ماهانه داشته باشد.

ممکن است با دیدن این رقم و مقایسه این شغل با سایر مشاغل به این نتیجه برسید که کار تولید محتوا شغلی آسان، کم دردسر و پر درآمد است، در حالی که چنین چیزی صحت ندارد. در بازار رقابتی حال حاضر محتوایی می تواند موفق عمل کند که به صورت حرفه ای، تخصصی و با رعایت اصول سئو تولید شده باشد.

محتوای کپی شده یا ترجمه شده با نرم افزارهایی مترجم برای گوگل هیچ ارزشی ندارند و نبود آن ها از بودنشان بهتر است! از این سو اگر قصد دارید از طریق کانال تولید محتوا کسب و کار خود را رونق دهید، بی شک باید با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید و سرمایه خود را روی محتوای بی ارزش هدر ندهید.

منبع: ویرا کلیک

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.