Take a fresh look at your lifestyle.

پرفروش ترین کتاب ها با موضوع کسب و کار

 

بدون شک بسیاری از افراد موفق و ثروتمند در سراسر دنیا، یکی از عوامل تأثیرگذار در موفقیت کسب و کار خود را مطالعه می دانند.

وارن بافت (بدون شک ماهرترین سرمایه گذار دوران ما) می گوید روزی ۵۰۰ صفحه مطالعه کلید موفقیت است، زیرا دانش به این صورت ثمر می دهد و مثل سود مرکب گسترش می یابد. به همین دلیل بسیاری از زنان و مردان تاجر مهم، مطالعه را به بخشی از فعالیت های روزمره خود تبدیل کرده اند. بر همین اساس بیل گیتس سالانه ۵۰کتاب (دقیقا هفته ای یک کتاب) مطالعه می کند و مارک زاکربرگ هم سال خود را با هدف مطالعه هفته ای یک کتاب آغاز می کند.

اگر می خواهید به ایده های جدید، روش های تفکر جدید و یک مجموعه متنوع از دانش و اطلاعات برسید، مطالعه بسیار حائز اهمیت است.

در ادامه فهرستی از ۲۵ کتاب تأثیرگذار کسب و کار ارائه شده است، اگر زمان برای شما ارزشمند است مطالعه این کتاب ها توصیه می شود:

۱- هفت عادت افراد تأثیرگذار، اثر استفن آر. کووی

این کتاب به عنوان یکی از الهام بخش ترین و تأثیرگذارترین کتاب ها پس از ۲۵ سال همچنان طرفدارهای خود را دارد. این کتاب زندگی بسیاری از رؤسا، مدیران عامل، اساتید و والدین را متحول کرده است که به طور خلاصه، شامل میلیون ها فرد از سنین و مشاغل مختلف است.

۲- استارت آپ ناب

اغلب استارت آپ ها شکست می خورند، اما تعداد زیادی از این شکست ها قابل پیشگیری هستند. استارت آپ ناب یک راهکار جدید و تطبیق یافته در سراسر جهان است که نحوه شکل گیری شرکت ها و ارائه محصولات جدید را تغییر می دهد.

۳- خوب تا عالی: چرا بعضی شرکت ها پیشرفت می کنند و بقیه خیر، اثر جیم کالینز

یافته های بررسی خوب تا عالی بسیاری از خواننده ها را متحیر کرده و به تمام حوزه های کاربردی و استراتژی مدیریت اشاره می کند.

به گفته جیم کالینز:

بعضی مفاهیم کلیدی در این بررسی، بر خلاف جهت تمایلات و فرهنگ مدرن کسب وکار هستند و صادقانه بگویم، بعضی افراد را می رنجاند.

۴- بیگانه ها: هشت مدیرعامل غیرمعمولی و ردپای منطقی و بنیادی آنها برای موفقیت، اثر ویلیام ان تورندیک

یک مدیرعامل موفق چه ویژگی هایی دارد؟ اغلب افراد با یک تعریف آشنا روبه رو می شوند: یک مدیر ماهر با تخصص بالا در صنایع. بقیه هم به ویژگی های مدیرعامل موفق مثل کاریزما، مهارت های ارتباطی مفید و سبک مدیریتی قابل اطمینان اشاره کرده اند، اما چه عاملی برای اداره یک سازمان حائز اهمیت است؟ ویژگی بارز عملکرد یک مدیرعامل استثنایی چیست؟ پاسخ ساده است، خروجی هایی که در طولانی مدت به سهامداران شرکت می رسد.

نکته: بیگانه ها، رتبه اول لیست پیشنهادی وارن بافت را در سند سالانه شرکت سرمایه گذاری Berkshire Hathaway به خود اختصاص داده است.

۵- چرایی خود را پیدا کنید اثر سایمون سینک
بهترین کتاب موفقیت در کسب و کار

سایمون سینک (Simon Sinek) نویسنده بریتانیایی در کتاب چرایی خود را پیدا کنید سعی در واضح ساختن هدف اصلی‌مان در زندگی دارد. این کتاب بیشتر جنبه خودشناسی و هدف‌گذاری دارد، ولی از بودن آن در بین کتاب های کسب و کار نباید تعجب کرد. بسیاری از مواقع افراد هنگام کار یا شروع کسب و کار فقط به فکر پیشرفت و کسب درآمد بیشتر هستند؛ به عبارتی خیلی سخت فقط کار می‌کنند.

این افراد گرچه برای بالادستان مفید هستند، ولی به علت نداشتن «چرایی» کار در زندگی اغلب دچار اعتیاد به کار می‌شوند و به مرحله‌ای می‌رسند که این کار است که به زندگی آن‌ها معنی می‌دهد. این کتاب برای پیشگیری از این قضیه بسیار مفید است و کمک به برقراری تعادل با شناخت خود و هدف می‌کند.

۶- هنر جنگ اثر سان تزو

این کتاب که در قرن ششم پیش از میلاد نوشته شده است هنوز به عنوان یکی از کتاب های استراتژی جنگ کاربرد دارد. ناپلئون، مای زیدونگ، ژنرال وو انگیون گیاپ و ژنرال داگلاس مک آرتور همگی از این کتاب الهام گرفته اند و فراتر از جنگ جهانی، اساتید مدیریت و کسب و کار ایده های سان تزو را بر سیاست ها و استراتژی های سازمانی پیاده سازی می کنند.

۷- هوش احساسی: چرا اهمیت آن بیشتر از IQ است، اثر دنیل گولمن

گولمن از طریق مثال های واضح و روشن به ارائه پنج مهارت ضروری هوش احساسی می پردازد. او در این کتاب نشان می دهد این مهارت ها چه تأثیری بر موفقیت افراد در روابط، کار و حتی سلامت جسمانی دارند. این کتاب راهکاری کاملا جدید را در مورد هوش و باهوش بودن ارائه می دهد.

۸- فکر کن و ثروتمند شو، اثر ناپلئون هیل

ناپلئون هیل، با انجام پژوهش هایی بر افراد میلیاردر، به گردآوری فلسفه و سبک زندگی افراد موفق در زمینه مالی پرداخته است. اگرچه هدف هیل راهنمایی دیگران برای رسیدن به ثروت است، اما اثر فکر کن و ثروتمند شو بیشتر به تشویق افراد در مسیر هدف می پردازد.

۹- تغییر مسیر: زنان، کار و تمایل آنها به رهبری، اثر شریل سندبرگ

موضوع تغییر مسیر زنان در محیط کار، بیان تجربه های شخصی کوتاه، ارائه آمار و ارقام و پژوهش در جهت تغییر گفت وگو از آنچه زنان نمی توانند به آنچه می توانند است. شریل سندبرگ در این کتاب راهکارهایی را برای مدیریت همزمان زندگی شخصی و کاری ارائه می دهد.

۱۰ – ماجراهای کسب وکار اثر جان بروکز

بحران ۳۵۰ میلیون دلاری شرکت فورد موتور معروف به ادسل، ظهور سریع و شگفت انگیز زیراکس و رسوایی های باورنکردنی جنرال الکتریک و تگزاس گولف سولفور چه نقاط مشترکی دارند؟ هر کدام نمونه ای برای چگونگی تعریف یک شرکت شاخص براساس یک موقعیت شهرت یا رسوایی هستند؛ اهمیت این گزارش ها در درک فعلی پیچیدگی حیات سازمانی، به اندازه زمانی است که این اتفاق ها رخ داده اند.

نکته: بیل گیتس در وبلاگ خود به نام gatenotes می نویسد، وارن بافت نه تنها این کتاب را به عنوان کتاب مورد علاقه خود در مورد کسب و کار معرفی کرده است بلکه یکی از کپی های شخصی خود را برای او فرستاده است. گیتس می نویسد این کتاب حتی در چهار دهه پس از اولین چاپ هم بهترین کتابی است که تاکنون مطالعه کرده است.

۱۱ – سرمایه گذار هوشمند، اثر بنجامین گراهام

بزرگ ترین مشاور سرمایه گذاری قرن بیستم، بنجامین گراهام، مدرس و الهام بخش افراد مختلفی در سراسر جهان بوده است.

فلسفه گراهام در مورد سرمایه گذاری ارزش، کتاب سرمایه گذار هوشمند را به یکی از کتاب های ارزشمند بازار از زمان اولین چاپ خود در سال ۱۹۴۹ تبدیل کرده است، این فلسفه از سرمایه گذارها در مقابل خطاهای اساسی محافظت می کند و روش توسعه استراتژی های طولانی مدت را به آنها می آموزد.

نکته: وارن بافت سرمایه گذار هوشمند را به عنوان بهترین کتاب مرتبط با سرمایه گذاری معرفی کرده است.

۱۲ – معمای نوآور: کتابی انقلابی که روش کسب و کار شما را تغییر می دهد، اثر کلایتون ام. کریستنسون

معمای نوآور به عنوان راهنمایی برای ارائه موفقیت ها و شکست های شرکت های پیشتاز، یک مجموعه از قوانین سرمایه گذاری بر پدیده نوآوری ساختارشکنانه را ارائه می دهد.

نکته: استیو جابز از این کتاب به عنوان توضیحی برای دلیل کاربرد محاسبات ابری در اپل استفاده می کند، در این کتاب علاوه بر استیو جابز به تکرار از جف بزوس هم اسم برده شده است.

۱۳- قوی سیاه، اثر نسیم نیکولاس طالب

قوی سیاه یک رویداد است که صرف نظر مثبت یا منفی بودن، غیرمحتمل به نظر می رسد، اما می تواند پیامدهای بزرگی را به دنبال داشته باشد. در این کتاب پیشتاز، طالب با یک روش جالب نشان می دهد که رویدادهای قوی سیاه تقریبا هر چیزی در مورد جهان را توضیح می دهند، اما افراد معمولی و حتی افراد خبره و کارشناس هم درکی از آن ندارند.

۱۴- برای شکست زیادی بزرگ است، اثر آندرو رأس سورکین

آندرو رأس سورکین، یکی از مقاله نویس های نیویورک تایمز و یکی از قابل احترام ترین گزارشگرهای مالی آمریکایی، در یکی از جالب ترین روایت های مالی، به شرح اولین بحران اقتصادی مهم در دنیا می پردازد.

نکته: برنده جایزه جرالد لوب برای بهترین کتاب در زمینه کسب وکار

۱۵- ثروت ملل، اثر آدام اسمیت

این کتاب توصیفی از دستیابی به ثروت در ملت ها ارائه می دهد و امروزه یکی از آثار اصلی اقتصاد کلاسیک به شمار می رود. موضوع های اصلی این کتاب عناوین گسترده ای از جمله تقسیم نیروی کار، بهره وری و بازارهای آزاد هستند.

۱۶- بربرها در دروازه، اثر بریان بوروگ و جان هیلر

این کتاب یکی از پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز و قطعا بهترین روایت کسب و کاری است که تاکنون نوشته شده و یک گزارش کلاسیک از سقوط RJR نابیسکو ارائه می دهد. یک شاهکار دقیق از روزنامه نگاری پژوهشی اثر برایان بوروگو جان هیلار. این کتاب شامل یک پس گفتار جدید از مولف هایی است که داستان حرص و تزویر را همچنان پس از ۲۰ سال زنده نگه می دارند.

۱۷- باهوش ترین افراد اتاق: صعود شگفت انگیز و سقوط رسوایی آور اینرون اثر بتانی مک لین و پیتر ال کایند

رسوایی اینرون یکی از تحسین برانگیز ترین شرکت های دهه ۹۰میلادی را معرفی می کند. کتاب ها و مقاله های بیشماری در مورد این رسوایی نوشته شده اند، اما باهوش ترین افراد اتاق یک دهه بعد از این اتفاق به شکل یک روایت تعریفی ارائه می شود.

۱۸- وقتی نابغه شکست می خورد: صعود و سقوط مدیریت سرمایه طولانی مدت، اثر روجر لونستین

روجر لونستین فراز و نشیب های هیجان انگیز مدیریت طولانی مدت سرمایه را ثبت می کند. لونستین با تأکید بر یادداشت های داخلی و مصاحبه با تعدادی از عوامل کلیدی، نه تنها روش تولید سرمایه و از دست رفتن پول را توضیح می دهد بلکه تأثیر شخصیت شرکای بلندمدت، تکیه بر قطعیت ریاضی و فرهنگ وال استریت را بر صعود و سقوط شرکت ها نشان می دهد.

۱۹- بازاریابی چریکی، جی کنراد لوینسون

وقتی کتاب بازاریابی چریکی برای اولین بار در سال ۱۹۸۳ منتشر شد، جی لوینسون با روش تهاجمی خود در یافتن مشتری، استراتژی های بازاریابی را برای مالکین کسب و کارهای کوچک متحول کرد. فلسفه لوینسون براساس صدها ایده اثربخش به روش جدید یادگیری سهم بازار و نحوه دستیابی به آن کمک می کند.

۲۰- در جست وجوی برتری: درس هایی از بهترین شرکت های آمریکایی، اثر توماس پیترز و روبرت اچ. واترمن

این کتاب، براساس یک بررسی از ۴۳ شرکت برتر آمریکایی از یک مجموعه وسیع از بخش های کسب وکار به توصیف هشت اصل مدیریتی برای موفقیت سازمان ها می پردازد: تشویق به اقدام، کاربردهای افزایش سود و مردم محور.

۲۱- ساخته شده برای ماندن: عادت های موفق شرکت های الهام بخش، اثر جیم کالینز و جری آی پوراس

جیمز سی کالینز و جری آی. پوراس با تأکید بر یک پروژه پژوهشی شش ساله در دانشکده کسب و کار دانشگاه استنفورد و انتخاب ۱۸ شرکت دیرپا و استثنایی، هر کدام را به صورت مستقیم با رقبای شان مقایسه کرده است.

۲۲- کمینگاه دزدها، اثر جیمز بی استوارت

کمینگاه دزدها روایت کاملی از یک رسوایی تجاری داخلی را نقل می کند که تقریبا منجر به نابودی وال استریت شد؛ روایتی از افرادی که در مقابل آن مقاومت کردند و پیگیری که برای آنها عدالت را به ارمغان آورد.

۲۳- مهندسی مجدد سازمان: یک بیانیه برای تحول اقتصادی، اثر مایکل همر و جیمز ای. چامپی

همر و چامپی براساس تجربه های دست اول خود نشان می دهند که چگونه بعضی از سازمان های برجسته جهانی از اصول مهندسی مجدد برای نجات صدها میلیون دلار در سال استفاده می کنند تا بتوانند به سطوح بی سابقه ای از رضایت مشتری برسند و تمام ابعاد عملیاتی خود را تسریع کرده و به آن انعطاف بدهند. کلید مهندسی مجدد رها کردن مفاهیم اولیه ای است که سازمان مدرن براساس آنها بنا می شود.

۲۴- مقاله های وارن بافت: درس هایی برای آمریکای سازمانی، با ویرایش لاورنس ای. کانینگهام

ماندگاری و محبوبیت این کتاب تأییدی بر میل گسترده به سمت تألیف منحصر به فرد افکار بافت است که جامع، غیرتکراری و قابل هضم است.

۲۵- اول تمام قوانین را بشکن: مدیران برجسته دنیا چه کار متفاوتی را انجام می دهند، اثر جیم هارتر

انتشارات گالوپ یافته های برجسته مطالعه انقلابی خود در مورد بیش از ۸۰ هزار مدیر را در این کتاب ارائه می کند و به معرفی اقدام های متفاوت بزرگ ترین مدیران جهان می پردازد. این کتاب با درس هایی در مورد مشاغل و اقدامات ضروری و ایده هایی برای پیاده سازی آنها، یکی از پرخواننده ترین کتاب ها برای مدیران در تمامی سطوح است.

۲۶- سختی، قدرت اشتیاق و پشتکار – اثر آنجلا داک ورث

در کتاب سرسختی که به سرعت وارد لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز شد، آنجلا داکورث از پیشروان روانشناسی موفقیت، به همه کسانی که به دنبال موفقیت هستند – شامل والدین، معلمین، ورزشکاران و فعالین کسب‌وکار و … – نشان می‌دهد که راز موفقیت به اندازه‌ای که به اشتیاق و استقامت بستگی دارد، به استعداد وابسته نیست. او این مفهوم را «سرسختی» نامیده است.

داکورث همراه با بیان داستان زندگی خود، به عنوان دختری که همواره عبارت «تو نابغه نیستی!» را از پدرش می‌شنیده ولی اکنون یک فرد موفق و پیشرو در زمینه روانشناسی موفقیت و مشاوره کسب‌وکار است، نشان داده است که برای موفقیت، ترکیب ویژه‌ای از اشتیاق و مداومت بلندمدت ضروری است.

۲۷ – پدر پولدار، پدر بی پول – اثر رابرت کیوساکی
کتاب پدر پولدار پدر بی پول، اثری از رابرت کیوساکی‌ و شارون لیچر می‌تواند نقطه شروعی برای تمام کسانی باشد که می‌خواهند کنترل مالی‌شان را در آینده بدست گیرند.

نشانه هایی که به شما و فرزندا ن تان کمک می کنند تا بر ثروت خود بیفزایید، هرچند که فضای جهانی نامطمئن و ناپایدار باشد:

درس ١- ثروتمندان برای به دست آوردن پول کار نمیکنند.
درس ٢- چرا آموختن دانش مالی ضروری است؟
درس ٣- مواظب کسب وکار خود باشید.
درس ۴- تاریخ مالیات ها و قدرت شرکت های بزرگ.
درس ۵- ثروتمندان پول شان را سرمایه گذاری می کنند.
درس ۶- برای یادگیری کار کنید نه پول درآوردن.

 

۲۸ – ساختن یک نام تجاری در ۳۰ روز – اثر سایمون میدلتون

پرفروش ترین کتاب های موجود در بازار در سال 2020

شما برای ساختن نام تجاری، آن هم نام تجاری جالب توجه احتیاجی به داشتن مدرک دانشگاهی یا حضور در دوره های فشرده بازاریابی ندارید. تنها چیزی که احتیاج دارید این کتاب و به ۳۰ روز زمان است

با پیروی از ۳۰تمرین وا ضح وآشکار این کتاب، چگونه نام تجاری خود را به شکلی عمیق و کارآمد خلق، مدیریت و از طریق ارتباطات به دیگران منتقل سازید. برخی از مطالبی که در این کتاب خواهیم آموخت : درک موقعیت گذاری نام تجاری نام تجاری شما هست و چه نیست کشف نام تجاری تان از طریق عنکبوت شش پا خلق بیانیه موقعیت گذاری داخلی نام تجاری یک نام تجاری درخشان در هر نقطه تماس، چگونه ایجاد می شود زمانی که چیزی به راه خطا می رود، مسائل را حل وفصل کنید فهرست کتاب اسم نام تجاری­تان: چگونه آن را به درستی بسازید و چگونه از دامها پرهیز کنید.

۲۹- آیین دوست یابی و تاثیرگذاری بر افراد، اثر دیل کارنگی

توصیه تست شده و پایدار دیل کارنگی باعث شده افراد بی شماری بتوانند در زندگی شخصی و کسب وکار خود از نردبان موفقیت بالا بروند.

یکی از پرفروش ترین و پیشتازترین کتاب های تاریخ، چگونه بر دوستان خود پیروز شوید و بر افراد تأثیر بگذارید، شش روش برای محبوبیت، ۱۲ روش برای پیروز شدن طرز تفکر، ۹ روش برای تغییر افراد بدون نیاز به تحریک و رنجاندن آنها و . . . را به شما آموزش می دهد.

۳۰ – کتاب جرئت بسیار اثر برنه براون

برنه براون (Brené Brown) استاد پژوهش آمریکایی در کتاب خود جرئت بسیار سعی در توصیف موفقیت از نگاهی دیگر دارد؛ نگاهی که همه ما آن را می‌دانیم، ولی ممکن است در عمل از آن استفاده نکنیم. می‌توان گفت یکی از علت‌های قرارگیری این کتاب در رده‌بندی پرفروش ترین کتاب های کسب و کار و کارآفرینی در دنیا، رویکرد صادقانه و منطقی آن در مواجهه با مشکلات و موانع است.

براون سال‌ها مددکار اجتماعی و همچنین سخنران انگیزشی در زمینه شجاعت، همدلی، آسیب‌پذیری و غیره بوده است. می‌توان گفت کتاب او علاوه بر تحقیقات تجربی، از تجارب شخصی نیز بهره برده است.

 

 

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.