Take a fresh look at your lifestyle.

اصول موفقیت مدیران


 

  به قلم جو گریفن

  مدیر اجرایی و کارشناس بازاریابی محتوایی

برای بسیاری از افراد صندلی مدیریت هدف نهایی بوده و برای بعد از رسیدن به این جایگاه برنامه ریزی ندارند. با این حال واقعیت این است که این امر تنها نقطه شروع کار بوده و لازم است در اندیشه چگونه تبدبل ساختن خود از یک مدیر تازه کار به مدیری موفق باشید.

به همین خاطر و در ادامه به بررسی راهکارهایی در این زمینه که می تواند کمک بسیاری در راستای ارتقای سطح مدیریتی شما داشته باشد، خواهیم پرداخت.

۱ – هیچ وقت ناامید نشوید

اگرچه این جمله تا حدی کلیشه ای محسوب می شود، با این حال واقعیت این است که موفقیت امری یک شبه نیست و پروسه ای زمان بر محسوب می شود. در این مسیر همواره ممکن است با شکست هایی مواجه شوید که در صورت آن که نتوانید امید و انگیزه خود را حفظ کنید، قادر به ادامه مسیر خود نخواهید بود. همچنین این امر در خصوص مدیریت که قلب تپنده شرکت محسوب می شود، از اهمیت به مراتب بیشتری برخوردار است، به این خاطر که اعضای تیم شرکت همواره نگاه خود را معطوف به مدیر شرکت نگه می دارند. تحت این شرایط اگر مدیریت نتواند خصوصا در شرایط سخت و حساس شرکت روحیه خود و تیم را بازگرداند، شرکت به پایان راه خود خواهد رسید.

در همین راستا توصیه می شود نگاه خود نسبت به این مقوله را تغییر دهید و آن را به عنوان یک بخش طبیعی و به عنوان کلاس درسی مفید تلقی کنید. درواقع شکست تنها باید باعث شود تا شما نسبت به ضعف های خود آگاهی بیشتری پیدا کنید. در رابطه با اقدامات مدیریتی نیز هموراه این امر مشاهده شده است که افراد با اولین ناملایتی رخ داده بی خیال ادامه راه می شوند، با این حال این امر با توجه به این واقعیت که انجام هر پروژه با هزینه های بسیاری همراه بوده است، کنار گذاشتن آن سیاستی مفید نمی تواند باشد.

مطلب مرتبط: چرا بیشتر افراد موفق نمی شوند؟

همچنین توجه داشته باشید که همواره نباید انتظار داشت که همه چیز بر اساس برنامه ریزی ها جلو برود و همواره واقعیت تفاوت هایی با تصورات و انتظارات افراد خواهد داشت. به همین خاطر صبر را باید به عنوان یکی از الزامات مدیریتی خود پذیرفته و همواره سرعت بخشیدن به کارها و اقدامات خود را عامل موفقیت ندانید.

۲ – فراموش نکنید که مهم ترین دارایی نیروی انسانی است

در صورت نبود یک تیم کاری خوب، در انجام کارها با مشکلات بسیاری مواجه خواهید شد. به همین خاطر لازم است تا افراد مناسب را به استخدام شرکت خود درآورید. درواقع در این بخش باید بدانید که مهم ترین امکانات و عواملی که در اختیار دارید نیروی انسانی شماست. در این راستا تنها نباید اقدامات خود را مختص به مرحله استخدام بدانید و پس از آن نیز باید توجه ویژه ای به آن نشان دهید.

۳ – ضعف های خود را بپذیرید، با این حال همواره رفتاری توام با قدرت و اقتدار از خود بروز دهید

این یک واقعیت است که هیچ انسانی کامل نیست، به همین خاطر نباید از خود توقعاتی خارج از محدوده توانایی های تان داشت. با این حال این موضوع نباید به توجیهی برای شما تبدیل شود که در اندیشه اصلاح و تقویت خود نباشید. فراموش نکنید که از الزامات مدیریت داشتن اقتدار در رفتار است، در غیر این صورت صلاحیت شما به شدت مورد انتقاد قرار خواهد گرفت.

مطلب مرتبط: تجربیات ۶ کارآفرین موفق / کارآفرینان چگونه باید با عادهای بد خود کنار بیایند

۴ – کسب وکار رو به رشد نیاز به مردمانی با همین ویژگی دارد

ریشه بسیاری از شکست شرکت ها در عدم آمادگی لازم افراد آن جامعه است. برای مثال در صورتی که یک شرکت عملکردی نوین را از خود ارائه دهد، درحالی که از مدت ها قبل ذهن ها را برای این تغییرات آماده نساخته باشد، احتمال پذیرش بسیار پایین خواهد بود. در همین راستا همواره این امکان وجود ندارد که محل کسب و کار خود را در بهترین جای ممکن احداث کنید. به همین خاطر مدیر شرکت باید نسبت به جامعه هدف خود نیز آگاه باشد و اقدامات لازم را صورت دهد.

۵ – تنها مدیریت شرکت کافی نبوده و لازم است مهارت مدیریت افراد را نیز فرا گیرید

این امر که تنها توجه خود را به کارهای شرکت اختصاص دهید و توجهی به تیم کاری خود نداشته باشید، اگرچه برای شما مشکلی به وجود نخواهد آورد و شیوه رایج مدیریتی محسوب می شود، با این حال کافی نخواهد بود و لازم است این دو را با یکدیگر تلفیق کنید.

۶ – به احساسات خود بها بدهید و همواره به دنبال پیشرفت سطح خود و تیم کاری شرکت باشید

همواره نمی توانید بر اساس منطق خود حکم کنید و کارها را پیش ببرید. درواقع شما با روبات ها رو به رو نیستید و به همین خاطر لازم است باورهای نادرست را در این رابطه کنار بگذارید. همچنین ضروری است تا همواره سطح کاری تان و تیم شرکت را در راستای افزایش راندمان کاری خود بالا ببرید و در اندیشه بهبود حداکثری باشید.

مطلب مرتبط: کتاب هایی که همه کارآفرینان باید بخوانند

۷ – مهارت های ارتباطی خود را گسترش دهید و انتقادپذیری را به عنوان یک اصل بپذیرید

مدیری که قادر نباشد ارتباط خوبی با افرد پیرامون خود برقرار سازد، بدون تردید با مشکل مواجه خواهد شد. درواقع نیاز کار مدیریت در این است که توانایی برقراری ارتباط لازم را با هر فردی دارا باشد. برای رسیدن به این امر بهتر است تجربه و میزان مطالعه خود را در این رابطه بالا ببرید و همواره رفتار خود را مورد بازبینی و تحلیل قرار دهید. از دیگر الزامات موفقیت در امر مدیریت این است که فضا را برای انتقاد باز کنید. بدون تردید ارزش انتقاد از تعریف بیشتر است. علت این امر به این خاطر است که تشویق تنها روحیه و سطح انرژی شما را افزایش خواهد داد. با این حال انتقاد شما را نسبت به ضعف های خود آگاه می سازد که بدون شک امری سودمند در راستای موفقیت محسوب می شود. با این حال لازم است مرز میان انتقاد صحیح و مخرب را به خوبی بدانید تا در این رابطه با مشکل مواجه نشوید و بهترین نتیجه را دریافت کنید.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.