Take a fresh look at your lifestyle.

روش های کاربردی مدیران عامل موفق برای افزایش کارایی

حفظ کارایی به معنای پیوسته ماندن فعالیت ها و عقب نماندن از زمانبندی پروژه ها است که مدیران عامل موفق به خوبی به آن دست پیدا می کنند. سخت بودن راه اندازی و مدیریت استارت آپ ها حقیقتی است که امروزه همه آن را درک کرده اند. این کار نیازمند منابع مختلف از پول، انرژی روحی و فیزیکی، صبر زیاد و از همه مهم تر زمان است.

بسیاری از مدیران استارت آپ ها و شرکت های کوچک همیشه از اینکه زمان کمی در اختیار دارند و از ضرب الاجل ها عقب می افتند، شکایت دارند. خارج شدن از این طرز تفکر و رساندن شرکت به ضرب الاجل های تعیین شده، نیازمند سبکی از رهبری است که با به کارگیری برخی راهکارها قابل اجرا شدن است.

در ادامه این مقاله به نقل از زومیت، به بررسی برخی از این راهکارها می پردازیم.

طرز تفکر بدون محدودیت

هرگاه با مشکلی در روند کاری شرکت مواجه شدید، به این فکر کنید که انسان هیچ محدودیتی ندارد. خودتان را با رهبران بزرگی مقایسه کنید که با وجود مشغول بودن به چندین شرکت متعدد، هنوز زندگی خود را به خوبی ادامه داده و حتی به فکر کسب و کارهای جدیدتر نیز هستند. به عنوان مثال ایلان ماسک را در نظر بگیرید که علاوه بر مدیریت دو شرکت بزرگ علمی و فناوری، باز هم به فکر ایده های جدید و راه اندازی شرکت های پیشگام است.

همیشه به خودتان یادآوری کنید که هیچ محدودیت واقعی برای کارهایی که انسان می تواند انجام دهد وجود ندارد. این طرز تفکر شما را از فکر  «این کار سخت است و نمی توانم انجام دهم» رها می کند.

برنامه ریزی بیشتر

فراموش نکنید که سرمایه زمانی همه افراد جهان با هم برابر است. این استفاده هوشمندانه از زمان است که مدیران موفق و غیر موفق را از یکدیگر جدا می کند. راه حل کلیشه ای که همیشه راهگشا بوده، برنامه ریزی است. اگر بتوانید زمان مشخصی از آخر هفته را به برنامه ریزی هفته آینده اختصاص دهید، در شروع روز کاری بعد، با آمادگی کامل حاضر شده و تنها برنامه ها را اجرا می کنید. پس از مدتی مشاهده می کنید که سرمایه گذاری یکی دو ساعته روی برنامه ریزی، سود زیادی برای شما داشته است.

محدودیت ها و انتظارات واقعی

به عنوان مدیر یکی از وظایف اصلی شما مشخص کردن وظایف و اهداف برای کارمندان است. اگر در تعیین اهداف بلندپروازانه عمل کرده و وظایف بیش از حدی برای افراد مشخص کنید، خواه ناخواه از زمانبندی عقب خواهید افتاد. فراموش نکنید که نتیجه وظایف بیش از اندازه، تنها تمام نشدن آنها و روبه رو شدن با شرکتی است که از زمانبندی خود عقب افتاده است.

قدرت نه گفتن

نه گفتن مانند یک عضله است که با تمرین زیاد، تقویت می شود. در قدم اول اولویت های زندگی خود را مشخص کنید؛ اولویت هایی که به هیچ وجه حاضر به دست کشیدن از آنها نیستید. این موارد برای افراد مختلف متفاوت است. برای مثال مسافرت می تواند اولویت یک نفر باشد و برای دیگری ارزشی نداشته باشد. به هر حال پس از مشخص کردن اولویت ها، «نه» گفتن را تمرین کنید. می توان گفت این تکنیک، بیشترین بازدهی را در ذخیره زمان برای شما خواهد داشت.

استخدام مناسب و تقویت نیروهای کاری

استخدام کردن افراد مناسب از مراحل مهم تشکیل تیم کاری است. فراموش نکنید که این تیم در آینده به افراد شرکت شما تبدیل خواهد شد. در مراحل استخدام به دنبال افرادی باشید که پتانسیل پیشرفت را داشته باشند. در قدم های بعدی به این افراد آموزش های لازم را بدهید و در موقعیت مناسب، تمام مسئولیت های بخش را به آنها واگذار کنید. مرحله واگذار کردن زمانی است که بسیاری از مدیران در آن شکست خورده و نمی توانند مدیران میانی برای شرکت مشخص کنند.

با انجام تمام مراحل بالا، باز هم زمان هایی هستند که اتفاقات غیرمترقبه در شرکت رخ می دهد یا بحرانی برای شما به وجود می آید. این زمان ها و اتفاقات برای همه رخ می دهد و مجبور خواهید شد زمان بیشتری به کار بپردازید. نکته مهم این است که با رعایت موارد بالا در اکثر اوقات با خیالی آسوده تر و با این حس که از زمانبندی جلو هستید، به فعالیت می پردازید.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.