Take a fresh look at your lifestyle.

۷ اقدام ضروری در راستای ایجاد برندی قدرتمند

تصور اکثر افراد در رابطه با نام تجاری، به نحوی است که آن را مختص به شرکت ها می دانند. با این حال واقعیت این است که این امر صرفا برای سازمان ها و شرکت ها به کار نرفته و افراد نیر می توانند از این امر برخوردار باشند. این امر مقوله بسیار مهمی است، به همین خاطر لازم است هر فردی در رابطه با آن اطلاعات کافی داشته باشد. درواقع تفاتی ندارد که در چه حوزه ای از اقتصاد مشغول فعالیت هستید، بدون تردید ساخت برند از اولویت های مهم و غیر قابل حذف شما خواهد بود.

در همین راستا در ادامه به بررسی اقدامات ضروری در راستای ایجاد برندی قدرتمند خواهیم پرداخت.

۱- درباره برندی که قصد ساخت آن را دارید فکر کرده و اطلاعات خود را در این رابطه افزایش دهید

نام تجاری امری است که باعث ارتباط شما با مشتری خواهد شد و میزان وفاداری و تعهد نسبت به شما را افزایش خواهد داد. به همین خاطر باید تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید نزد مشتری شناخته شوید. در این رابطه توصیه می شود برای خود ارزش آفرینی کنید. درواقع هر شرکتی از امتیازات خاصی برخوردار است که آن را نسبت به سایرین متمایز می سازد. در صورتی که از این امر برخوردار نیستید لازم است برای آن فکری کرده تا بتوانید به پشتوانه آن مزیت رقابتی خوبی را در اختیار داشته باشید. با این اقدام شما حرفی برای گفتن خواهید داشت که خود می تواند پیامی مناسب در راستای معرفی خود به بازار باشد.

برای مثال در صورتی که شما سرعت بیشتری در ارائه خدمات نسبت به سایرین دارید، می توانید از همین امر برای شعار مورد نیاز برند خود استفاده کنید. همچنین ضروری است در حوزه کاری خود اسامی برندهای موجود را بررسی کنید تا بعدها با مشکل مواجه نشده و متهم به کپی برداری نشوید. با این حال در بسیاری از موارد مشاهده شده است که افراد باوجود صرف هزینه های کلان، در این زمینه موفق نبوده و نمی توانند برندی قدرتمند ایجاد کنند. اگرچه در این رابطه عوامل بسیاری دخیل هستند، با این حال ریشه بسیاری از آنها در عدم آگاهی کافی مدیران و افراد تصمیم گیرنده در شرکت در رابطه با اصول برندسازی است.

اگرچه ممکن است تمامی کارهای ساخت برند را به فردی ماهر اختصاص دهید، با این حال با توجه به این امر که فرد مذکور با خصوصیات داخلی شرکت شما آشنایی چندانی ندارد، در صورتی که خود نیز مشارکت نداشته باشید، با مشکل مواجه خواهید شد. همچنین شناخت بازار و نیاز مشتری نیز می تواند اقدامات شما را در چارچوبی درست قرار دهد، به همین خاطر لازم است تمامی موارد مرتبط و تأثیرگذار را مدنظر قرار دهید.

۲- از تمامی قابلیت های فضای اینترنت در راستای اهداف خود استفاده کنید

جهان در حال پیشرفت است و تحت این شرایط تنها شرکت هایی می توانند به صورت موفق عمل کنند که خود را با این شرایط به خوبی وفق داده و از امکانات و فرصت های جدید به خوبی استفاده کنند. در همین راستا ضروری است در تمامی شبکه های اجتماعی محبوب و پرطرفدار حضور داشته باشید. با این حال در اختیار داشتن وب سایت اولویت اول بوده و لازم است در این رابطه به شکلی درست و آبرومند عمل کنید.

۳- اقدامات قانونی را انجام دهید

در بسیاری از موارد مشاهده شده است که افراد به علت عدم آگاهی یا صرف وقت نسبت به موارد قانونی اقدام به ایجاد برند خود می کنند. این امر بدون شک با ریسک بالایی همراه بوده و ممکن است تمامی تلاش های شما را به هیچ تبدیل کند. به همین خاطر تمامی شرکت ها باید در اندیشه استخدام و به کار گیری مشاور حقوقی باشند. بدون تردید با این اقدام شما از هرگونه آسیب های قضایی و قانونی در امان خواهید ماند، با این حال لازم است هر اقدام خود را با وی بررسی کنید.

۴- ارزش آفرینی برای محصولات را جدی بگیرید

برند شما باید معرف شرکت و محصولات تولیدی باشد، با این حال بدون تردید در صورتی که محصولات شما از کیفیت لازم برخوردار نباشند، برند نمی تواند تأثیر لازمه را داشته باشد. درواقع این دو با یکدیگر رابطه متقابل داشته و لازم است مورد توجه جدی قرار گیرند. در همین راستا لازم است حداقل یک ویژگی منحصر به فرد برای هر محصول ایجاد کنید.

۵- در اشتراک گذاری های خود هدفمند باشید

به اشتراگ گذاشتن اطلاعات همواره باید با توجه به نیاز شرکت و در راستای ارتقای برند باشد. در همین راستا همواره مشاهده شده است که بسیاری از شرکت ها صرفا به دنبال سروصدا کردن در این رابطه بوده و توجه چندانی به اهدف خود ندارند. درواقع آنها خود را با این باور توجیه می کنند که به هر میزان که بیشتر در این زمینه فعال باشند، موفق تر خواهند بود. این امر اگرچه درست است با این حال نحوه انجام کار نیز تعیین کننده خواهد بود. به همین خاطر لازم است نسبت به پیامد اقدامات خود آگاهی کافی داشته باشید. درواقع اگرچه باور اکثر مردم این است که تبلیغات باید بعد از ساخت برند باشند، با این حال نتایج، این امر را به اثبات می رسانند که از مدت ها قبل باید ذهن مخاطب را برای حضور خود آماده سازید.

۶- با برندهای دیگر در ارتباط باشید

قبل از آنکه اقدام به ساخت نام تجاری برای خود کنید که مخاطبان هدف به آن اعتماد کنند، باید ارزشی را که کسب و کار شما در اختیار آنها قرار می دهد بسنجید. درواقع همه چیز یک برند باید بیانگر هدف شرکت شما باشد. در همین راستا ضروری است برای خود هدفی مناسب را مشخص کرده و همواره در راستای آن گام بردارید. توجه داشته باشید که شرکت شما هرگز نباید مانند یک مقلد عمل کرده و کار خود را براساس اقدامات برندی دیگر صورت دهد.

با این حال ضروری است اقدامات آنها برای ساخت برند را مورد بررسی قرار دهید. این امر باعث خواهد شد به راهکارهای مناسب تری در این رابطه دست پیدا کنید. با این حال شما در ابتدای مسیر خود قرار دارید و همین امر می تواند منجر به بروز مشکلات بسیاری برای شما شود. به همین خاطر بهتر است از همان ابتدا پیوندی محکم با برندهای دیگر برقرار سازید. توجه داشته باشید که همواره شرکت های حاضر در حوزه کاری شما، رقیب محسوب نشده و می توانند شرکای بسیار مناسبی باشند.

۷- اهمیت ثبات و بازخوانی را جدی بگیرید

همواره در تلاش باشید تا از همان ابتدا برندی را طراحی و معرفی کنید که نیاز به اعمال تغییرات در آینده نداشته باشد. درواقع این امر که نام تجاری شما مدام تغییر کند باعث خواهد شد امکان ارتباط و ایجاد پیوندی قوی با مخاطب از میان برود. بدون تردید این امر مطلوب هیچ کسب و کاری نبوده و با توجه به پیامدهای آن، ضروری است مورد توجه قرار گیرد.

از دیگر موارد مهم در ساخت و طراحی برند، قابلیت بازخوانی است. این امر به این مورد اشاره دارد که برند شما برای قدرت گرفتن باید به داستانی قوی متصل باشد. درواقع هر برندی باید شعاری مناسب داشته باشد که معرف کاری است که قصد انجام آن را دارید و دراین رابطه توجه داشته باشید که به وجود شعاری کوتاه و قابل فهم نیاز است، با این حال همواره مشاهده شده است که افراد تمایل به ارائه توضیحات بیشتری دارند که در این شرایط بهتر است در پاورقی و به شکلی کوچک تر آن را مکتوب کنید. در آخر این نکته را فراموش نکنید که پیام شما باید فرصتی برای ارتباط انسانی با مشتریان فراهم آورد تا بتواند مستقیما روی احساسات آنها تأثیر بگذارد.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.