Take a fresh look at your lifestyle.

معرفی کتاب / برند سازی داخلی

 

با گذر زمان بازارها نیز دستخوش تغییراتی قرار خواهند گرفت و فضای رقابتی، فعالیت های سازمان های تجاری را تحت الشعاع قرار خواهد داد. به همین دلیل در حال حاضر بیش از هر زمانی برندهای تجاری نیاز به برقراری ارتباطات اثر بخش با مشتریان دارند.

این موضوع سبب شده است تا سازمان های تجاری گام های استراتژیکی را در راستای برندینگ بردارند و سرمایه گذاری جدی روی مشتریان بیرونی سازمان انجام دهند تا نام تجاری خود را به عنوان برندی اثر بخش در ذهن مخاطبان سازمان حک کنند.

اگرچه سرمایه گذاری روی فعالیت های ارتباطاتی برند در چند سال گذشته مورد توجه سازمان های ایرانی قرار گرفته است، اما کمتر سازمانی روی برند سازی مشتریان داخلی سازمان سرمایه گذاری کرده، این در حالی است که در حال حاضر برندهای معتبر بین المللی علاوه بر سرمایه گذاری روی برند سازی بیرونی، توجه ویژه ای نیز در برند سازی داخلی دارند.

در حال حاضر برند سازی کاربردی دارای دو وجه داخلی و خارجی است و سازمان های تجاری جهت اثر بخش ظاهر شدن در برند سازی خارجی، نیازمند سرمایه گذاری و انجام فعالیت های مختلفی در خصوص برند سازی داخلی نیز هستند. کتاب برند سازی داخلی: مبانی نظری، الگوها و نمونه ها موفق، یکی از کتاب های جدید و به روز در حوزه برند سازی داخلی است که توسط انتشارات جهاد دانشگاهی در پاییز ۱۳۹۶ منتشر شد.

این کتاب به نویسندگی دکتر سعید شفیعا به بررسی فرآیند برند سازی داخلی می پردازد. در این کتاب آمده: برند سازی خارجی به محیط خارجی و مخاطبان بیرونی سازمان تأکید دارد؛ یعنی هدف گیری آن روی مشتریان و مخاطبانی است که با محصولات و خدمات شرکت در تماس هستند، اما مرز درونی یا داخلی با واژه برند سازی داخلی شناخته می شود که در نخستین نگاه از نگرش متفاوت به مخاطبان و ذی نفعان سازمان سرچشمه می گیرد. در حقیقت جایگاه برند سازی داخلی را می توان در راستای تکمیل برند سازی عنوان کرد که با هدف درونی سازی و فعال سازی رفتارهای وعده داده شده برند از درون به بیرون سازمان شکل می گیرد.

برند سازی داخلی به عنوان اقدامی تکمیل کننده برنامه های برند سازی محسوب می شود. برخی از نظریه پردازان این حوزه بر این باورند که برند سازی داخلی رویکردی از داخل به خارج دارد و هدف مدیریت چالش های ایجاد شده را از طریق تجربیات پیشین دنبال می کند؛ به این معنا که مدیریت و توسعه کارکنان در راستای برنامه های سازمانی برند محور انجام شود.

برای تشریح مسائل مطرح شده نویسنده کتاب به بررسی نمونه های واقعی پرداخته است؛ نمونه هایی که نقش چراغ راهنمایی را برای مابقی فعالان حوزه بازار بازی خواهند کرد. چاپ اول کتاب برند سازی داخلی: مبانی نظری، الگوها و نمونه ها موفق در ۱۰۳ صفحه و در قطع وزیری  به تازگی روانه بازار کتاب شده است.  خواندن این کتاب به تمام علاقه مندان مباحث علمی برندینگ و طراحان و کارشناسان برند سازی توصیه می شود.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.