Take a fresh look at your lifestyle.

۹۰درصد از کسب و کارها و رسانه ها ساختار مدیریت بحران ندارند

کارشناس علوم ارتباطات و فضای مجازی با بیان اینکه هم اکنون ۹۰درصد کسب و کارها و رسانه ها ساختار مدیریت بحران ندارند، گفت در رأس هرم مدیریت بحران، سردبیران و مدیران داخلی و روابط عمومی ها قرار دارند.

به گزارش ایرنا، آرمان حسینی روز چهارشنبه در ششمین روز از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در کارگاه «تلگرام در بحران» گفت: در رصد رویدادها باید دقت کنیم که دقیقا چه اتفاقی افتاده و فردی در مدیریت بحران موفق است که تمام کانال های ارتباطی از جمله شبکه های اجتماعی را بررسی کرده و مورد توجه قرار دهد.

وی با بیان اینکه در زمان بحران باید افراد ذی نفع را در تمامی حوزه های کاری مرتبط شناسایی کرد، افزود: این مهم، جهت دهی های لازم را به رسانه ها برای کنترل و مدیریت بحران می دهد بر همین اساس باید بحران ها از قبل شناخته، تمرین  و ارزیابی شود.

حسینی با ضروری دانستن تمرین و کار از طریق طراحی پروتکل برای جوابدهی در زمان وقوع بحران، اظهار داشت: شناسایی و طراحی بحران ها اهمیت بسیاری دارد و طراحی چارچوب مدیریت بحران نیازمند افراد توانمند است.

وی ادامه داد: برنامه ها در مدیریت بحران باید براساس سیاست های رسانه و دولت و حس و حال مخاطبان باشد و مخاطب شناسی دقیق صورت گیرد. به عنوان مثال نشر مطلب و اخبار در توییتر با خبرگزاری ها و رسانه های دیگر متفاوت بوده و باید از مدل های متفاوت انتشار پیام  بهره گرفت و رسانه باید به یک جمع بندی مناسب برسد و همین شفافیت در خصوص خود رسانه و کمک در زمان بحران های حقیقی کمک فراوانی خواهد کرد.

مدرس کارگاه «تلگرام در بحران»، نخستین قدم در مدیریت بحران را شناسایی عوامل ایجاد بحران عنوان کرد و گفت: رسانه ها پیش از وقوع بحران باید آماده بوده و چارت سازمانی داشته باشند تا در زمان  بحران سردرگم نشوند. استفاده از تجربیات دیگران در زمان بحران بسیار مهم است تا بتوان از مدیران رسانه یا نشریه ای که دچار بحرانی مشابه شده است، کسب تجربه کرد.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.