Take a fresh look at your lifestyle.

کلینیک کسب و کار / پرسش و پاسخ درباره اهمیت نوآوری

پرسش: من یک شرکت تولید کیک و کلوچه در شمال ایران دارم. آیا نوآوری می تواند عاملی برای موفقیت در کسب و کار من باشد؟

پاسخ کارشناس: شما برای ماندگاری در دنیای رقابتی آن هم تولید کیک و کلوچه محکوم به نوآوری هستید و اگر به دنبال نوآوری در تولید، توزیع و خدمات نباشید دیر یا زود شکست خواهید خورد.

یکی از عوامل مؤثر در موفقیت کسب و کارها نوآوری است. نوآوری کار بسیارساده ای است. کافی است کمی فکر کنید و محصول را به شکل و شمایل تازه ای تولید کنید یا در بسته بندی تغییر بدهید یا محصول را با فرم یا رنگ و طراحی جدید وارد بازار کنید. همچنین با کمی فکر کردن می توانید خدمات بهتر و نوتری به مشتری بدهید تا کالای شما در ذهن او باقی بماند. یا می توانید در تهیه مواد اولیه و ترکیب محصول نوآوری کنید و کیکی با رنگ و طعمی متفاوت وارد بازار کنید. 

بی تردید نوآوری باید در جهت بهبود کسب و کار شما باشد، زیرا بسیاری ازطرح ها و ایده ها نوآورانه هزینه بر هستند. بنابراین شما طرح و ایده  نویی را که می تواند به بهبود کسب وکار و رشد درآمد شما کمک کند اجرا کنید. 

اگر استراتژی کسب و کار شما بر پایه نوآوری است شما می توانید بخشی از سرمایه را برای تحقیق و اجرای طرح های نوآورانه هزینه کنید و این می تواند یک مزیت رقابتی شما محسوب شود. چنانچه شرکت کاله هر از گاهی محصولی تازه و نو وارد بازار می کند و یکی از دلایل مهم موفقیت این شرکت نوآوری است. زیرا امروزه در حوزه صنایع غذایی رقابت شدیدی وجود دارد و اگر شما می خواهید در گردونه رقابت باقی بمانید و هر سال سهم بازار خود را افزایش دهید باید از استراتژی نوآوری محصول استفاده کنید.

در این صورت شما باید هر بار به فکر طرح و ایده تازه باشید برای اینکه محصول شما پس از مدتی جذابیت نوآورانه خود را از دست می دهد یا گروه رقبا نوآوری محصول شما را تقلید می کنند در این موقعیت اگر شما بر پایه یک برنامه ریزی بلند مدت حرکت کرده باشید همواره چند قدم از گروه رقبا جلوتر هستید. فرضا اگر شما کیک با طعم پرتقال را برای نخستین وارد بازار کردید گروه های رقیب وقتی می بینند این محصول با استقبال مشتری روبه رو شده از کار شما تقلید می کنند و شما باید بلافاصله کیک با طعم نارگیل را براساس داده های اطلاعاتی واحد تحقیق و توسعه و نوآوری وارد بازار کنید تا همیشه از رقیب جلوتر باشید.

هر کسب و کاری در دنیای امروز نیاز به نوآوری دارد و شما که در زمینه تولید کیک و کلوچه فعالیت می کنید با توجه به حضور رقبای زیاد ناگزیر از یک استراتژی رقابتی هستید و چه چیز بهتر از ایده های تازه و نو.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.