اینفوگرافیک استفاده کاربران ایرانی از توییتر
توییتر از جمله شبکههای اجتماعی است که با وجود رقبای قدرتمندی مانند اینستاگرام و تلگرام، همچنان بین کاربران ایرانی محبوب است و حتی توانسته در حیطه موضوعاتی خاص، جایگاه برتری را نسبت به رقبا کسب کند. در ادامه مطلبی که مربوط به استفادۀ کاربران ایرانی از توییتر است را مطالعه خواهیم کرد.
برای اولینبار «نظربازار» و «تکراسا» پرسشنامهای تهیه کردند تا دربارۀ میزان استفادۀ اینترنت و شبکههای اجتماعی توسط کاربران در ایران اطلاعات بیشتری کسب کنند. «نظربازار» که بستر تحقیقات بازاریابی آنلاین ایرانی است، در نظرسنجیها به صنایع مختلف کمک کرده و مشتریان را به شرکت در آنها ترغیب میکند.
نظربازار; بستر تحقیقات بازار آنلاین
”تحقیقات بازار نیازی نیست“، آنهایی که امروز نیستند عاشق این استدلال بودند.
تعداد ۳۷۰۷ نفر ایرانی در بازه سنی ۱۸تا۶۵ سال به پرسشنامۀ ما پاسخ دادند که از این تعداد، ۲۸۲۹ نفر آنها مرد و ۸۷۸ نفر زن بودند. دقت کنید که این آمار و ارقام از کاربران توییتر در ایران جمعآوری شده است. در آمار جمعیتی گردآوریشده از این نظرسنجی، حدود ۲۴درصد گفتند که بهصورت روزانه از توییتر استفاده میکنند. همچنین، کمتر از ۵۰درصد از شرکتکنندگان در طول هفته کمتر از ۵ بار توییتر خود را باز میکنند.
بیشترین اشخاصی که به این پرسشنامه پاسخ دادند، گفتند هر بار که توییتر خود را باز میکنند، بین ۶تا۲۰ دقیقه از زمان خود را در آن سپری کرده و معمولاً از این پلتفرم بین ساعتهای ۷ تا۱۰ شب استفاده میکنند.
نظرات بسته شده است.