تاثیر اینفلوئنسر مارکتینگ در کمپین آنلاین الجی
الجی که یک برند شناخته شده در زمینه تولید لوازم الکترونیکی علی الخصوص تجهیزات صوتی و تصویری میباشد تصمیم گرفت تا جهت اطلاع رسانی در مورد ویژگیهای هدست جدید خود معروف به سری نک بند (Necband) یک کمپین تبلیغاتی آنلاین اجرا کند.
در ادامه به بیان مشکلات و اهداف، راه حل ارائه شده و نتایج کمپین می پردازیم.
مشکلات و اهداف:
با وجود اینکه هدستهای وایرلس در بین علاقمندان موسیقی در کشورهای دیگر جایگاه ویژهای دارند، فروش آنها در داخل کشور قابل توجه نمیباشد. کمپانی الجی(LG) با تولید هدستهای بیسیم سری نک بند (Neckband) وارد بازار هدستهای بیسیم شد. یکی از مشکلات در فروش این محصول، عدم آگاهی مردم نسبت به مزایا و ویژگی های کلیدی این محصول بود. این ویژگیها شامل مواردی چون، آزادی عمل حین کار یا ورزش، قابلیت پاسخگویی تماسها بدون نیاز به استفاده مستقیم از تلفن همراه و موارد دیگر می باشد. بنابراین چالش اصلی افزایشآگاهی و اطلاع رسانی (Awareness) عمومی در مورد ویژگیهای بیان شده بود.
راه حل:
با توجه به اثرگذاری زیاد اینفلوئنسرها در شبکههای مجازی، پیشنهاد راه اندازی یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ به شرکت الجی داده شد. با توجه به هدف تعیین شده، کمپینی با همکاری ۱۵ نفر از افراد تاثیرگذار در شبکه مجازی اینستاگرام اجرا گردید. گزینش این افراد بر اساس سبک زندگی آنها صورت گرفت، بدین صورت که هر کدام از آنها متعلق به گروه خاصی از جامعه هدف بودند، کارمند، هنرمند، ورزشکار، ماجراجو و افرادی که همواره در سفر هستند. مقرر شد تا هرکدام از افراد تاثیرگذار حین اشتغال به فعالیت های خاص و یا روتین زندگی، عکسی از خود تهیه کنند که نشان دهنده آزادی عمل آنها در حال استفاده از هدستهای سری نک بند می باشد. همچنین نظر خود را در مورد مزایای خاص محصول در قالب داستان پردازی موثر (Story Telling) در کپشن عکس بیان کردند.
نتایج:
پس از انتخاب مناسب افراد تاثیرگذار کمپین اجرا شد. با توجه به هدف اصلی این کمپین، نتایج قابل قبولی حاصل شد. محتوای تولید شده توسط این افراد توسط بیش از ۳۸۰۰۰۰ نفر دیده شد، همچنین مخاطبان این پستها مجموعا بیش از ۶۵۰۰۰ مرتبه با محتوای پست شده تعامل داشته و سوالهایی با محوریت سطح کیفی، قیمت هدست و همچنین دیدگاه های مشترک با تجربیات اینفلوئنسرها مطرح شد که به خوبی بیانگر افزایش آگاهی عمومی نسبت به ویژگیهای هدست و ایجاد حس نیاز به محصول میباشد.
نظرات بسته شده است.