Take a fresh look at your lifestyle.

عذرخواهی Dove به خاطر آگهی تبلیغاتی نژاد پرستانه اش

واکنش فوری نسبت به آگهی تبلیغاتی Dove باعث شد این برند آن پست را از فیس بوک بردارد. چند روز پیش Dove پس از ارسال یک پست  نژادپرستانه بی احساس در صفحه فیس بوک خود،  خود را در معرض انتقاد های مختلف یافت، سپس این پست را از فیس بوک حذف و از مردم عذرخواهی کرد.

به گزارش  ام بی ای نیوز، این آگهی تبلیغاتی یک زن سیاه پوست را کنار یک بطری لوسیون بدن Dove به تصویر می کشد. در این پست که البته بعدا حذف شد، زن سیاه پوست یک تیشرت رنگ پوست خود را می پوشد و سپس به محض درآوردن تیشرت به یک زن سفید پوست تبدیل می شود. سومین تصویری که در رسانه های اجتماعی انتشار یافت یک صحنه دیگر را نشان می دهد که در آن زن تیشرت را از تن در می آورد و ظاهر یک زن آسیایی تبار را پیدا می کند.

آگهی تبلیغاتی Dove فورا انتقاد هایی را در توییتر برانگیخت و برند به سرعت آن را روز شنبه از صفحه خود برداشت. به گفته مقامات برند، تصویر ارسالی Dove  در فیس بوک ذاتا از مسیر صحیح نمایش یک زن سیاه پوست خارج شد. Dove  عمیقا از بروز این اشتباه پشیمان است. در فیس بوک، این برند خاطرنشان کرد که از بازخورد مصرف کنندگان در رسانه های

اجتماعی برای راهنمایی خود در آینده بهره خواهد برد.
با وجود اقدام سریع برند برای حذف پست فوق در روز های آخر هفته و عذرخواهی از کاربران و مردم در توییتر و فیس بوک، مصرف کنندگان و فعالان حقوق بشر آن را نپذیرفتند.

Dove  بار ها در کمپین های خود با نمایش زنان واقعی به مبارزه با هنجار های اجتماعی پرداخته است، اما برخی کاربران رسانه های اجتماعی به سرعت به این موضوع اشاره کردند که این برای نخستین بار نیست که Dove بابت نشان دادن تنوع در آگهی های تبلیغاتی خود زیر آتش انتقاد ها قرار گرفته است.

در سال ۲۰۱۱، این برند در قالب یک کمپین اقدام به تبلیغ یک شامپو بدن خاص کرد که سه زن با رنگ پوست های مختلف را به تصویر می کشید. در این آگهی سه زن با هم در یک ردیف ایستاده بودند. در ادامه واژه before روی تصویر زنی با پوست تیره تر و واژه after روی تصویر زنی با پوست روشن تر ظاهر می شد. برند در آن زمان اعلام کرد که هدف از ساخت آگهی ظاهر شدن واژه after روی تصاویر هر سه زن بوده است.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.