Take a fresh look at your lifestyle.

Tillamook؛ برندی که از قضاوت شدن واهمه نداشت

شاید باورتان نشود، اما شرکتی در دنیا وجود دارد که در جریان یک کمپین، از مردم عادی خواست در تصمیم گیری های مهم آن نقش داشته باشند. Tillamook  که در وب سایتش خود را برندی متشکل از مزرعه دارانی مستقل معرفی می کند، تأکید زیادی روی شفافیت دارد. ماجرا از این قرار است که این شرکت که بیش از ۱۰۰سال قدمت دارد با همکاری آژانس ۷۲andSunny  در لس آنجلس فعالیتی را با هدف عمیق تر کردن رابطه اش با مشتریان راه انداخت.

به گزارش  ام بی ای نیوز، شرکت کنندگان در این فعالیت می توانستند در جلسات هیأت مدیره شرکت کنند، ایده های شان را مطرح کنند و حتی تقاضای محصولات جدید داشته باشند و در رویدادهای غذایی متنوع شرکت کنند.

مدیر بازاریابی برند در مورد این کمپین گفته است که «مردم این روزها به ماهیت غذایی که می خورند، اهمیت زیادی می دهند. ما همیشه در سیاست های مان شفاف عمل کرده ایم. پس چرا از مخاطبان مان نخواهیم که در تصمیم گیری ها با ما شریک باشند و به آنها نقش بیشتری ندهیم؟»

نزدیک کردن مشتریان و شرکت و تأکید بر نقش کشاورزان و دامداران در تولید محصولات مهم ترین هدف این کمپین بود.

بنا به اظهارات آژانس، در کمتر از ۲۴ ساعت از شروع کمپین، نزدیک به ۱۶۰۰۰ نفر ثبت نام کردند؛ ایده کمپین مشتریان را غلغلک داده بود. درواقع کمپین فوق، ورای یک کمپین تبلیغاتی معمولی بود. برند می خواست همکاری ای را که بیش از ۱۰۰ سال بین کشاورزان وجود داشت، حالا به مشتریان خود نیز منتقل کند. Tillamook قصد داشت به صدای رسای برندهای لبنی تبدیل شود و به مشتریانش نشان دهد که شعار کیفیت و طبیعی بودن محصولات، تنها یک شعار نیست.

این تنها کار برند برای نزدیک شدن به مخاطبانش نبود. Tillamook در کمپین دیگری با نام «Dairy Done Right» سعی در نمایش استانداردهای بالای برند داشت. کمپین که جایز ه Effie را برای برند به ارمغان آورد، با تأکید بر ساختار Tillamook که بر همکاری مزرعه داران استوار بود، به ارزش های برند یعنی ترجیح کیفیت بر سود تأکید می کرد. بر این اساس، Tillamook برندی بود که تنها به تولید محصولات لبنی  «درست» اهمیت می داد.

کمپین که از رسانه های تلویزیون، آگهی های چاپی و دیجیتال بهره می گرفت، با تمام توان روی تعهد برند بر کیفیت و شفافیت تمرکز کرد. در ویدئوهای آنلاین برند، محصولات Tillamook مقابل یک پس زمینه مینی مال نمایش داده می شد که روی  «شفافیت و دوری از حقه»  برند تأکید داشت.

هر آگهی ویدئویی با اتکا به کپشن، پیام ساده ای مرتبط با کیفیت محصولات را منتقل می کرد. دامنه پیام ها از شعار تیتروار «ما مزرعه  داریم و نه سهامدار» به اصالت تولیدات آنها در «پنیر» و  «محصولات لبنی استاندارد، بدون هورمون های افزودنی رشد» متغیر بود. فارغ از پیام آشکار کمپین، پیام دیگری در این آگهی ها نهان است؛ درحالی که رقبای برند سعی در نمایش عجیب و خارق العاده محصولات شان داشتند، Tillamook تنها به کیفیت محصولاتش تکیه می کرد.   

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.