Take a fresh look at your lifestyle.

ماهیت رپورتاژ آگهی های قدرتمند

رپورتاژ اگهی و رپورتاژ اگهی در واقع یک واژه هستند که در اصل واژه اصلی رپرتاژ است ، به هر جهت هر دو کلمه ” رپرتاژ ” یا ” رپورتاژ “در وب دیده میشود ، هر دوی این کلمه ها در اصل یک نوع آگهی تبلیغاتی هستند که در قالب یک نوع گزارش یا نوشته بی طرفانه ارائه میشوند

تاریخچه رپورتاژ یا رپرتاژ حدودا برای سال ۱۹۴۵ است و در واقع در سال ۱۹۴۵ این لغت به دایره لغات اضافه شده است ، تاریخچه دقیق این لغت در ایران میشخص نیست اما در چند سال گذشته مخصوصا یکی دو سال گذشته ظاهرا در ایران این شیوه تبلیغاتی به دلیل اثر بخشی بالا بیشتر مورد توجه مدیران قرار گرفته است .

اصطلاح رپورتاژ آگهی برای اولین بار در سال ۱۹۴۵ به ادبیات انتقادی رسانه‌ها اضافه شد. به دلیل اعتماد به مخاطبان به رسانه‌ها، رپرتاژ آگهی‌ها بسیار موثرند و به همین دلیل در کشورهای پیشرفته قوانین بسیار سختی علیه رپرتاژ آگهی‌ها تصویب شده و می‌شود.

دیوان بین‌المللی تجارتدر قانون آگهی‌های خود که در سال ۱۹۹۷ به تصویب رسانده خواهان مشخص کردن تبلیغات می‌شود تا مخاطبان قادر به تشخیص آن شوند در سال‌های اخیر مواردی برجسته از این پدیده در تلویزیون دولتی ایران مشاهده شده که از جمله می‌توان از برنامه عمو پورنگ که داریوش فرضیایی آن را تهیه کرده نام برد. از آن گذشته، موارد دیگری از رپرتاژ آگهی در رسانه‌های ایران وجود دارد که منتقدان را وادار کرده خواهان تصویب قوانینی برای مقابله با رپرتاژ آگهی‌ها شوند.

در ایران بیشتر کلمه رپورتاژ (reportage) استفاده میشه و مخصوصا شیوه رپورتاژ آگهی در ایران بیشتر به صورت رپورتاژ اگهی اینترنتی است.

رپورتاژ آگهی ( PR ) یکی از بهترین روش‌های برندسازی و تبلیغات اینترنتی است که بزرگترین برندهای دنیا برای معرفی محصولات و خدمات جدید خود از آن استفاده میکنند.رپرتاژ آگهی در واقع به این دلیل تاثیرگذاری بالایی دارد که نوعی تبلیغات غیرمستقیم است و مخاطبان در زمان مشاهده آن بیشتر اعتماد میکنند و کل مطلب را مشتاقانه مطالعه میکنند .

رپرتاژ آگهی درواقع یک خبر است که در قالب یک مصاحبه یا گزارش و یا مقاله در خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری پربازدید منتشر میشود که شامل یک تیتر جذاب ، چند پاراگراف متن و عکس میباشد.

رپرتاژ آگهی اصولا مزایای تبلیغات چاپی سنتی را با مقالات ویژه‌ای که توسط یک گزارشگر خبری نوشته می‌شود را ترکیب می‌کند. داستان‌های ویژه اغلب به‌ ویژگی‌های بیشتر و خاص‌تری در مورد شرکت یا محصولات شما به نسبت تبلیغات سنتی می‌پردازد. بااین‌وجود، شما نسبت به مواردی که به چاپ می‌رسد کنترل کمتری دارید. از طریق پرداخت هزینه‌ای بیشتر برای فضای اختصاص‌یافته به مطلب خودتان، شما قدرت و کنترل کلی بر کلیت پیام موردنظر دارید و این به آن معنا است که شما به‌طور کامل قادر به اشاره کردن به مزایا محصولات و خدمات یا ارائه یک داستان یا روایت اثرگذار در این زمینه هستید.

یکی از دلایلی که برخی از مدیران تبلیغاتی استفاده از رپرتاژ آگهی را نسبت به آگهی معمولی ترجیع می‌دهند اعتبار آنها در بین مخاطبین است. رپرتاژ آگهی اغلب توسط هرگونه محتوای دیگری در داخل یک رسانه توسط مخاطب خوانده می‌شود. بنابراین هرقدر علاقه و هیجان بیشتری از طریق آن در مخاطب ایجاد شود، میزان تأثیرگذاری آن‌هم افزایش پیدا می‌کند. مردم اغلب آگهی‌های دیگری که دارای تصویر و عکس هستند را بیشتر در جهت یک تبلیغ می‌دانند و ارزش آن‌چنانی برای آن قائل نمی‌شوند. تشخیص دادن رپرتاژ آگهی در خیلی از موارد از دیگر محتوای عادی درج‌شده در رسانه‌ها و وبسایت ها راحت نیست و خیلی از مخاطبین آن را به‌اشتباه می‌گیرند. هرچند که بر اساس برخی از قوانین خاص وابسته به برخی از رسانه و … در زمان درج رپرتاژ آگهی حتما باید در قسمت بالای آن اشاره به رپرتاژ آگهی بودن آن انجام شود تا تمایزی بین آن با دیگر محتوا وبسایت ها وجود داشته باشد.

ماهیت رپرتاژ آگهی‌ها قدری با آگهی‌های معمولی متفاوت است، اما متفاوت از تبلیغات چاپی معمولی با استفاده از یک تصویر و پیام برند است. این نوع از آگهی‌ها اغلب محتوا محور بوده و طول مطلب در آنها زیاد است که به مزایای محصولات می‌پردازد یا روایتی از بیان می‌کند که به ویژگی‌های یک محصول اشاره می‌کند. بااین‌وجود گاهی از عناصر بصری هم در آنها استفاده می‌شود.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.