Take a fresh look at your lifestyle.

با مشاور استارت آپ خود رابطه ای قوی و نزدیک داشته باشید

ارتباط با یک مشاور کسب وکار به شما کمک می کند تردیدهای حرفه ای خود را رفع کنید و تصمیم گیری های قاطعانه تری داشته باشید.

به گزارش زومیت، لازمه پیشرفت کسب وکار شما، ارتباط با فردی است که می داند چگونه تردیدها و ابهامات شما را در مسیر درست برطرف کند، یعنی همان مشاور کسب وکار. شغل مشاوران کسب وکار این است که به شما نشان بدهند باید از کدام سو حرکت کنید. یک مشاور کسب وکار شبیه یک مربی است، اما بیش از یک مربی برای موفقیت مسیر شغلی شما تلاش می کند. گاهی اوقات یک مشاور کسب وکار ممکن است به واسطه راهنمایی ها و شبکه حرفه ای خود، درصد کمی از مالکیت شرکت را هم دریافت کند.  

اگر شما مؤسس یا مالک یک استارت آپ هستید، طی پنج مرحله مؤثر می توانید بیشترین استفاده را از همراهی مشاور کسب وکار خود ببرید.

خلل های سازمانی را که مشاورتان می تواند برطرف کند، شناسایی کنید

مشاورتان را جایی به کار بگیرید که بیشترین تخصص اوست. مثلا  اگر او با بازار خاصی که شما می خواهید محصول تان را در آن بفروشید آشنایی دارد، مستقیما  همین موضوع را از او بخواهید. ممکن است شما قصد داشته باشید کارمندان تان را آموزش دهید یا محصول جدیدی تولید کنید. در چنین حالتی با شناخت کسری های کسب وکارتان، می توانید مشاوری را استخدام کنید که در این حوزه ها کارایی بیشتری دارد و می داند دقیقا  چه ایده هایی به حل مشکلات شما کمک می کند.

مشاورتان را آگاه نگه دارید

مشاورتان را در جریان نامه ها، ملاقات ها و حتی ایمیل های ادواری سهامداران قرار دهید تا او متوجه شود شما در کدام مرحله از پروسه پیشرفت کسب وکارتان هستید. ارتباط پیوسته شما با مشاور، نمایانگر این است که شما به موفقیت شرکت تان اهمیت می دهید و توصیه های کارشناسان را باارزش می دانید.

اطمینان حاصل کنید که اطلاعات جامعی را  (ازجمله اخبار کلی شرکت، دستاوردهای اخیرتان، وضعیت عملیات اجرایی، اولویت های مهم برای سیکل تولیدی بعدی و نیازها و انتظارات تان) در اختیار او قرار داده اید.

راه را برای بازخورد باز بگذارید

در نهایت این شما هستید که به عنوان یک کارآفرین، کسب وکارتان را هدایت می کنید. ولی در کنار حفظ ارزش ها و اهداف تان، باید انعطاف پذیری لازم را در تصمیم گیری هایی که می توانند موفقیت آینده شرکت را رقم بزنند، نشان دهید. پس از بازخوردهای مشاورتان استقبال کنید و نظرات و دیدگاه های او را بشنوید. با کمک مشاور می توانید کسب وکار و عملکرد خود را از تمام زوایا ببینید و دریچه ذهن تان را روی تمامی فرصت های دیگر باز نگه دارید.

با مشاور کسب وکار جلسات منظمی داشته باشید

بسیاری از ارتباطات تجاری به تدریج کارایی خود را از دست می دهند، چراکه فاقد تماس مستمر و مداوم هستند. اگر نمی خواهید استخدام مشاور، تلاشی بیهوده در کارنامه کاری تان به حساب آید، با مشاورتان جلسات مرتبی داشته باشید تا مطمئن شوید که فرصتی را از دست نمی دهید. پرسش های خود را مطرح کنید، دیدگاه تان را بگویید و راه حل ها را مرور کنید. پیش از هر جلسه، مشخص کنید که می خواهید در مورد چه موضوعی بحث کنید، نکات مهم را یادداشت کنید و یک طرح عملی را برای آن برنامه ریزی کنید. با مشاورتان قرار بگذارید و متعاقب برنامه های تان با او دیدار کنید.

انتظارات خود را مدیریت کنید

انتظارات غیرواقعی مسیر ارتباطات حرفه ای را منحرف می کند. هرگز فرض را بر این نگذارید که مشاورتان از وضعیت، پروژه ها یا سررسیدکارها، اطلاعات کامل و درک مشابهی با شما دارد.

حتما برای طرح سوالات مناسب و مورد نیاز از مشاور، وقت کافی بگذارید و سپس به صورت علمی و هوشیارانه در مورد انتظارات خود، احتمال چگونگی برآورده شدن آنها و اینکه چطور می توان پیشرفت امور را موردسنجش قرار داد، با او بحث و گفت وگو کنید. سعی کنید به سبک ارتباطی مشاورتان پی ببرید تا بتوانید زبان یکسانی برای گفت وگو داشته باشید. مراقب باشید که انتظارات تان با یکدیگر همسو باشند و مشاور هم درک درستی از آنها داشته باشد.

برقراری ارتباطات مثبت با مشاور کسب وکار یکی از بهترین راه های افزایش شانس موفقیت یک استارت آپ است. با کمی تلاش بیشتر برای ارتباط بهتر با او و برنامه ریزی هدفمند در راه ساختن یک برند قدرتمند گام برمی دارید.
منبع INC

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.