Take a fresh look at your lifestyle.

کلینیک کسب و کار / پرسش و پاسخ درباره ضرورت روابط عمومی

پرسش: اخیرا متوجه شدم که نقش روابط عمومی نیز به اندازه تبلیغات در برندینگ و فروش مهم است. من مدیر یک شرکت خدماتی هستم و سال هاست که برای کارم تبلیغات می کنم، اما هیچ وقت روابط عمومی نداشتم و از آن غافل بودم. چه توصیه ای برای من دارید؟

پاسخ کارشناس: همانطور که اشاره کردید روابط عمومی در دنیای کنونی نقش بسیار مهمی دارد. هر چه سریع تر نسبت به استفاده از ابزار روابط عمومی در کنار سایر فعالیت های تبلیغاتی خود اقدام کنید. در این زمینه چند توصیه به شما داریم:

– اگر فضای شرکت به شما اجازه می دهد بخش روابط عمومی را در دل سازمان خود به عنوان جزیی از دپارتمان بازاریابی و تبلیغات خود راه اندازی کنید زیرا معمولا برون سپاری این بخش هزینه زیادی دارد. اگر این امکان برای شما وجود ندارد یا به هر دلیل دیگری نمی خواهید نیروی انسانی خود را اضافه کنید در این صورت می توانید از آژانس های روابط عمومی یا مشاوران آزاد در این زمینه بهره بگیرید.

– کلیه فعالیت های روابط عمومی شما باید با تبلیغات و بازاریابی شما هماهنگ باشد. سعی کنید به هیچ عنوان ناهماهنگی در این خصوص به وجود نیاید. به همین دلیل همه زیر بخش های بازاریابی و تبلیغات و روابط عمومی باید یک رئیس داشته باشد.

– استفاده از روش های خلاقانه در روابط عمومی را مدنظر قرار دهید. در این بخش نیز همانند بازاریابی و تبلیغات، خلاقیت حرف اول را می زند.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.