Take a fresh look at your lifestyle.

کلینیک کسب و کار / پرسش و پاسخ درباره مدیریت اداری

پرسش: به تازگی مدیر اداری یک شرکت بزرگ حمل و نقل شده ام ولی تجربه زیادی در مدیریت ندارم. شما برای موفقیت من در مدیریت اداری چه پیشنهادهایی دارید؟

پاسخ کارشناس: پیشنهاد اول ما این است که شما به جای اینکه مدیر باشید رهبر شوید. مدیریت با رهبری فرق دارد. مدیر نگاه از بالا به پایین و دستوری دارد، اما نگاه رهبری نگاه همراهی و دوستانه است. در رهبری جاذبه شخصی باعث می شود تا همراهان از دستورات شما پیروی کنند.

پیشنهاد دوم اینکه به کارمندان اداره مسئولیت بدهید تا با اعتماد به نفس و پرانرژی کار کنند. شما نباید در همه امور دخالت کنید، بلکه کارکنان با آزادی عمل و مسئولیت پذیری کار را به پیش ببرند. به هر نفر یک مسئولیت بدهید و درباره آن مسئولیت از او سوال کنید. کسی که مسئولیت داشته باشد احساس می کند در شرکت شما فرد مؤثری است. 

سومین پیشنهاد شیوه انعطافی شما در رهبری گروه است. همه کارکنان شما دارای شرایط یکسان روحی، مالی، خانوادگی و… نیستند، بنابراین یک شیوه واحد نمی تواند برای همه کاربرد داشته باشد. گاه مهربانی برای افراد نتیجه بخش است، اما گاهی نتیجه عکس می دهد. افراد را بشناسید و برای هر کدام یک شیوه در نظر بگیرید.

چهارمین پیشنهاد اعتمادسازی است. کارکنان باید به شما اعتماد کنند و شما وظیفه دارید زمینه های اعتمادسازی را با رفتار و گفتار خود فراهم کنید. بدقولی و بدعهدی، دروغگویی، بی انضباطی، ریاکاری، شایعه پراکنی و تخریب شخصیت همکاران باعث می شود تا کارکنان به شما اعتماد نکنند.

پنجمین پیشنهاد ما این است که قلب ها را تسخیر کنید. به شیوه های مختلف احساس رضایت کارکنان را برانگیخته کنید. درغم و شادی با آنها همراه باشید و برای کارهای خوب آنها را تشویق کنید و پاداش دهید. سعی کنید به سهم خود در رفع مشکلات احتمالی آنها تلاش کنید و بگویید موفقیت من مدیون تلاش های شماست.

مدیر اداری یک شرکت می تواند دوست خوبی برای همکاران خود باشد.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.