از سیر تا پیاز اینفلوئنسر مارکتینگ
از سیر تا پیاز اینفلوئنسر مارکتینگ
همزمان با افزایش حجم تبلیغات برای فروش محصولات و خدمات جدید، کارآیی و اثربخشی تبلیغات هم کاهش زیادی داشته، بطوریکه مخاطبین در برابر تبلیغات دچار یک بی تفاوتی معنا داری شده اند . در این شرایط استفاده از روش اینفلوئنسر مارکتینگ می تونه گزینه مناسبی برای اثربخشی بیشتر تبلیغات باشد . در واقع تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگ روشی برای معرفی محصولات و برند های جدید از طریق افراد تاثیر گذار می باشد . در این روش شما برای خرید یک محصول یا خدمات از توصیه یک شخص متخصص یا آشنا در یک زمینه خاص استفاده می کنید .
در پست زیر مطالب مفید و ارزشمندی در زمینه اینفلوئنسر مارکتینگ گردآوری شده که اطلاعات خوبی به شما منتقل می کنه :
ما بازاریاب ها عاشق تعقیب اشیای براق هستیم. این بخش ثابتی برای آزمایش، بهینه سازی و بهبود است. هر تاکتیک جدید که امیدوارکننده میرسد توجه ما را جلب میکند. در طول این ارائه در هفته گذشته در “دنیای بازاریابی رسانه های اجتماعی”، لی آدن پیشنهاد کرد که ثابت کند چه مقدار اینفلوئنسر مارکتنیگ جلب توجه کننده است: به طور بالقوه میتواند برای هر دلار سرمایه گذاری شده ۹٫۶۰ دلار بازگشت داشته باشد…
کسب و کارها در سراسر جهان، از کمک نفوذگران برای بازاریابی B2B خوداستفاده می کنند. اینفلوئنسرمارکتینگ ( بازاریابی تاثیر گذار) B2B یک راه ارزان و کارآمد برای ایجاد کمپینهای موفق بازاریابی است که با استفاده از انواع کانال های بازاریابی بدون سرمایه گذاری در بسیاری از اوقات به آنها کمک می کند. اما سوال واقعی این است که…
تحقیقات زیادی انجام شده است تا نشان دهد اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از بهترین ROI های هر طرح بازاریابی است. براساس مطالعه انجام شده توسط SocialChorus، اینفلوئنسر مارکتینگ می تواند تا ۱۶ برابر رسانه های اختصاص داده شده یا رسانه هایی که بابت آنها هزینه پرداخت شده را جذب کند…
با تحلیلی از برایان سولیس از آلتیمتر (Altimeter) و مشارکت های پژوهشی بین ترکر (Traackr) و بنگاه بازاریابی من، تاپ رنک مارکتینگ (TopRank Marketing)، از شرکت بازاریابان در شمال امریکا و اروپا در مورد نقش اینفلوئنسر ، شامل رتبه بندی سطح بلوغ اینفلوئنسر مارکتنیگ آنها خواسته شد…
امسال، حدود ۶۰درصد از شرکت ها و سازمان ها، بودجه مربوط به استراتژی بازاریابی و تبلیغات از طریق افراد معروف در شبکه های اجتماعی را افزایش دادند. خیلی از شرکت ها نیز برای نخستین بار است که از این استراتژی استفاده می کنند. حتی بعضی از سازمان ها، نیرو هایی را برای اداره این بخش از کسب و کار خود استخدام کرده اند…
درحالیکه اینفلونسر مارکتینگ اینستاگرام یک استراتژی کاملاً شناخته شده است، شبکه های زیاد دیگری هستند که برای ایفلوئنسرها به وجود آمده اند. طبق گزارش Adweek این صنعت قرار است تا سال ۲۰۲۰ به ارزشی ده میلیارد دلاری دست پیدا کند، دیگر شبکه ها هماننداسنپ چت، یوتیوب و تیک تاک دارای مجموعه اینفلوئنسرهای خودشان با تعداد متفاوتی هستند.
نحوه شناسایی و رتبه بندی اینفلوئنسرها برای شروع اینفلوئنسرمارکتینگ
همه عوامل تأثیرگذار بر کسب و کار یکسان نیستند. بعضی از نفوذ بیشتری نسبت به دیگران دارند و برای ایجاد تمایز میان تأثیرگذارترین و افراد کمتر تأثیرگذار، باید از مکانیسم رتبهبندی استفاده کرد. بدین ترتیب مدلی برای رتبهبندی تأثیرگذاری بر کسبوکار ایجاد شده است .
روش های سنجش عملکرد اینفلوئنسرها در اینفلوئنسر مارکتینگ
نکته مهمی که درباره شمارش نصبهای حاصل از اینفلوئنسر مارکتینگ (و بقیه کانال های بازاریابی غیر قابل ردیابی ) باید اشاره کنیم، این است که رسیدن به دقت ۱۰۰% در اندازهگیری و اتربیوت کردن نصبهای حاصل از اینفلوئنسر، غیر ممکن است. به همین دلیل است که بازاریابان اقدام به اندازهگیری شاخصهای ارگانیک/پولی میکنند.
نحوه استفاده از میکرو اینفلوئنسرها برای رشد کسب و کار
درحالی که میکرو اینفلوئنسرها با فالوورهای کمتر از 10 هزار نفر شناخته می شوند، میزان تاثیرگذاری شان درست به اندازه اینفلوئنسرها است. جالب اینکه برخی از کارشناس ها قدرت اقناع میکرو اینفلوئنسرها را بسیار بیشتر از نمونه های کلان یا بین المللی ارزیابی می کنند (هنگامی که یک اینفلوئنسر یا سلبریتی محصولی را تبلیغ می کند، آیا واقعا شمار بسیار زیادی از افراد به سراغ خرید محصول مورد نظر می روند؟) بدون تردید در زمینه مقایسه شمار فالوورها میکرو اینفلوئنسرها سطح فعالیت بسیار کوچکی دارند. با این حال مزیت اصلی آنها اعتماد و وفاداری مخاطبهایشان است. به این ترتیب میزان اعتماد میان میکرواینفلوئنسر و فالوورهایش بسیار بیشتر از سلبریتی هاست. از نظر اقتصادی، برندها سود بیشتری از همکاری با میکرو اینفلوئنسرها می برند. دلیل آن نیز واضح است. این دسته از افراد دارای فالوورهای کمتر (به معنای هزینه کمتر برای تبلیغات) و در عین حال اعتماد بیشتر کاربران (به معنای باورپذیری بیشتر تبلیغات) هستند. یک برند موفق به جای صرف هزینه بالا برای همکاری با اینفلوئنسرها و سلبریتی های مشهور به سراغ فعالیتی کم هزینه تر و پربازده خواهد رفت.
چالش های اینفلوئنسر مارکتینگ و چگونگی تکامل آن تا سال 2020
یکی از دلایل دائمی نبودن تبلیغات بومی در طولانی مدت به این دلیل است که مبلغان به راحتی یا آشکارا به تبلیغاتی یا تبلیغاتی نبودن پستها اشارهای نمیکنند. اینفلوئنسرها میتوانند رسما با مشخص کردن نوع مشارکت، مشکلات موجود را برطرف کنند. با اینکه به نظر کار خستهکنندهای است اما باعث جلب اعتماد بیشتر مشتریان میشود. اینفلوئنسر مارکتینگ به تنهایی و بدون استفاده از راهنماییها قطعا تکامل پیدا خواهد کرد. خواه به شکل جدید و پیچیدهتر یا به نوعی که کمتر تاثیرپذیر است. استراتژی محیطی به صدها متغیر بستگی دارد و فقط برخی بهطور مستقیم قابلکنترل هستند. از اینفلوئنسر مارکتینگ موجود استفاده کنید که در حالحاضر یکی از کارآمدترین و مفیدترین استراتژیهای بازاریابی آنلاین است و احتمالا تا چند سال آینده هم به همین منوال به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
نظرات بسته شده است.