Take a fresh look at your lifestyle.

کلینیک کسب و کار / پرسش و پاسخ درباره اهمیت طراحی بسته بندی

پرسش: مدیر یک شرکت تولیدی هستم و می خواهم بدانم طراحی بسته بندی محصولات در فروش تا چه اندازه مؤثر است؟

پاسخ کارشناس: در دنیای امروز کسی در زمینه اهمیت طراحی بسته بندی به عنوان ابزار ارتباطی هیچ تردیدی ندارد و هر روز واکنش های مصرف کننده نسبت به بسته بندی کالا مورد بررسی قرار می گیرد.

شما ازطریق محصولی که تولید می کنید با مشتری ارتباط برقرار می کنید، بنابراین هر چه قدر محصول شما از آراستگی ظاهری بیشتری برخوردار باشد می تواند در فروش مؤثر باشد.

بسیاری از خریداران قبل از خرید چندان توجهی به مارک محصول نمی کنند، به همین دلیل زیبایی و خلاقیت در طراحی می تواند چشم خریدار را به سمت کالا بکشاند و موجب خرید شود.

طبیعی است که اغلب کالاهای تولیدی با یک فرم و شکل و طراحی وارد بازار می شوند، اما همه اینها به یک اندازه تأثیر ندارند. گاه یک طراحی زیبا می تواند فروش کالا را به شکل چشمگیری بالا ببرد، بنابراین در انتخاب رنگ ها، طرح ها، شکل ها و نمادها باید بسیار دقت کرد تا همه اینها به مشتریان در انتخاب و خرید کمک کند.

برخی از کارشناسان معتقدند که بیش از ۷۰درصد از تصمیمات در زمینه خرید در هنگام فروش صورت می گیرد، بنابراین شما می توانید با طراحی بسته های زیبا و خلاقانه نظر هر خریدار را به سمت کالا جلب کنید و سهم خود را در بازار فروش افزایش دهید.

امروز شرکت های بزرگ طراحان خلاق و گرافیست های بزرگ را در کنار خود دارند تا بتوانند همسو با علایق و سلایق مشتری که از طریق مطالعات بازار به دست آمده کالای خود را طراحی و بسته بندی کنند. زیرا مدیران بزرگ می دانند که بسته بندی فاکتوری کلیدی در فرآیند تصمیم گیری مشتری است و می تواند جهت اخذ تصمیمات حقیقی در فروشگاه، یا برقراری ارتباط با مشتری کمک شایانی به او کند.

تصاویر می تواند معرف خوبی برای کالا باشد و اگر تصویر گویا و روشن باشد مشتری از طریق همان تصویر با کالا ارتباط برقرار می کند.

این نکته را هم فراموش نکنید که طراحی بسته بندی کالاهای شما باید با زمان تغییر کند. شاید گاه لازم باشد برای هر یک از فصول سال شما طراحی ویژه ای برای آن ماه یا فصل از سال داشته باشد و رنگ ها و تصاویر را تغییر دهید.

بنابراین شما به عنوان مدیر شرکت تولیدی به طراحی بسته بندی کالا و محصولات خود بسیار اهمیت دهید.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.