Take a fresh look at your lifestyle.

پنج گام مهم پس از حضور در یک نمایشگاه یا رخداد شبکه ای

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) معمولا انسان در هنگام حضور در یک نمایشگاه کاریابی یا رخداد شبکه ای افراد زیادی را می بیند، نسخه ای از برگه سوابق کاری و تحصیلی/ resume خود را به کارفرمایان بالقوه می دهد، و کارت ویزیت های زیاد و متعلق به افراد و نهادهایی را برمی دارد و به خانه می برد، که احتمال می دهد ممکن است برای یافتن شغلش مراجع مناسبی باشند.  


اما آیا پس از چنین حضوری ضرورت دارد، گام های دیگری برداشته شود؟ پاسخ این است که حتما، و اینکه برداشتن چنین گام هایی تقریبا از خود این حضور مهم تر می باشد. چراکه بدون برداشتن آنها، چنین حضوری بی نتیجه خواهد ماند.  


آنچه در پی می آید، پنج مهم ترین و مفیدترین گام ها پس از حضور در یک نمایشگاه کاریابی یا رخداد شبکه ای هستند.
سازمان داشتن
طبیعتا پیش از آن که انسان در چنین نمایشگاه یا رخدادی حضور پیدا کند، برایش دو مورد شایان توجه وجود داشته اند. نخست اینکه با چند فرد گوناگون کار شبکه ای انجام داده است. دوم اینکه مزیت چنین حضوری ارائه موقعیت های مناسب جهت ارتباطات رو در رو با مسوولان جذب نیرو، تصمیم سازان شرکت های مربوطه، و همچنین افرادی هستند، که می توانند برایش مهم باشند. بنابراین اهمیت دارد، که همچنان حالت سازمان یافته خود را حفظ کند. چراکه به این ترتیب می تواند، تمامی فرصت های شغلی بالقوه را ردگیری نماید.


توصیه های مهم برای این بند
درست کردن پوشه ای که تمامی منابع جذب نیرو و نمایندگان شرکت هایی را که با آنها سخن گفته، در آن ذکر شوند.


باید احراز اطمینان گردد که این پوشه شامل کارت ویزیت اینگونه افراد و هر گونه یادداشتی باشد، که انسان در مورد تصمیمات خود برداشته است.

پیگیری
احتمالا انسان در طول حضور در نمایشگاه یا رخداد مورد اشاره تا جایی که امکان داشته، کارت ویزیت جمع آوری کرده است. بنابراین در مرحله بعد زمان تماس با افرادی می باشد که با آنها دیدار داشته، و کارت ویزیت شان را گرفته است.


توصیه های مهم برای این بند
ارسال ای- میل تشکر یا تماس تلفنی حرفه ای در خلال ۲۴ ساعت پس از پایان نمایشگاه یا رخداد مربوطه! چراکه می توان امیدوار بود، در چنین زمانی آنها هنوز نام انسان را به خاطر داشته باشند.


احراز اطمینان از اینکه هر یادداشت پیگیری بدون غلط املایی، و با دستور زبان مناسب نوشته شده باشد.


در متن ای- میل باید از وقتی که آنها برای گفت و گو برای انسان گذاشته بودند، تشکر شود. همچنین به یادشان آورد، که ارسال کننده ای- میل یا تماس گیرنده تلفنی کیست.


احراز اطمینان از اینکه چیز خاصی از گفت و گو با آنها در این ای- میل گنجانده شود. با این امید که ایشان انسان را به خاطر بیاورند.


حفظ ارتباط
بسته به اینکه طرف مقابل در مورد گام پیشین چه واکنشی نشان بدهد، ممکن است ضرورت ایجاب کند که انسان هر از گاهی برایش ای- میل و یا یادداشتی بفرستد. اگر این فرد در موقعیتی قرار دارد که می تواند انسان را استخدام کند، باید او را در جریان بگذارد که اگر در آینده جایی برای جذب نیرو داشته باشد، همچنان مایل است برای این فرد کار کند.

توصیه های مهم برای این بند
اگر انسان واقعا در پی استخدام شدن است، پیگیری نباید به صورت الله بختکی انجام شود. بلکه باید با مراجعه به تارنمای شرکت مورد نظر آن دسته از فرصت های شغلی این کارفرمای بالقوه را که می تواند برایشان تقاضای استخدام کند، شناسایی نماید. سپس در ای- میل یا نامه مذکور به آنها اشاره کند.


انسان باید همواره به مسوولان شرکت مورد نظر نشان دهد، که مایل است در شرکت شان اشتغال پیدا کند.


اگر با مراجعه به تارنمای آنها مشاهده کرد که هیچ گونه فرصت شغلی وجود ندارد، باید ببیند آیا امکان کار داوطلبانه و یا کارآموزی موجود است؟ اگر باشد، این اقدام امکان کسب آگاهی های بیشتر در مورد شرکت مربوطه را فراهم می کند.


در عین حال شمار دفعات تماس و پیگیری نباید بیش از اندازه باشد.

در معرض دید قرار دادن برگه سوابق کاری و تحصیلی
بهتر است انسان برای احراز اطمینان از اینکه برگه سوابق کاری و تحصیلی اش هر چه بیشتر در معرض دید کارفرمایان قرار داشته باشد، نسخه ای از آن را هم در شبکه های اجتماعی حرفه ای مانند لینکدین بگذارد.


توصیه های مهم برای این بند
به روز در آوردن برگه سوابق کاری و تحصیلی قرار داده شده در شبکه های اجتماعی مورد اشاره ضروری است. زیرا باید احراز اطمینان شود، که آخرین مهارت ها و تجربیات به آن افزوده شده باشند.


در ادامه انسان باید از طریق شبکه هایی مانند لینکدین برای مسوولان جذب نیرو و سایر افرادی که در نمایشگاه یا رخداد مورد اشاره با آنها دیدار کرده، دعوتنامه بفرستد.


ارزیابی خود
این مساله اهمیت دارد که انسان هر از گاهی خویشتن را ارزیابی، و ببیند خودش را چگونه مدیریت می کند. به این ترتیب می تواند آماده باشد، و برای نمایشگاه یا رخداد بعدی تغییرات مثبتی در خود به وجود بیاورد.


توصیه های مهم برای این بند
در این پیوند لازم است، انسان پرسش های زیر را برای خود مطرح کند:
برای آن نمایشگاه یا رخداد چگونه آماده شوم؟
آیا در عملکرد کار شبکه ای درست رفتار می کنم؟
آیا در مورد خودم چیزی یاد گرفته ام؟
کجای کار خوب پیش رفت؟
بار بعدی کجای رفتارم را باید تغییر بدهم؟
 

 

 

 

 

 

 

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.