Take a fresh look at your lifestyle.

کلینیک کسب و کار / پرسش و پاسخ درباره اطلاع رسانی در زمان بحران

سوال: مدیر یکی از برند های معروف در صنعت غذایی هستم و رقیب های زیادی در بازار دارم. اخیرا شایعات و مطالبی در مورد محصولاتم در فضای مجازی منتشر شده که برندم را در خطر قرار داده است. لطفا مرا راهنمایی کنید در این زمینه چگونه می توانم اطلاع رسانی کنم؟

پاسخ: اولین تلاشی که در هنگام رویارویی با بحران ها وجود دارد این است که به طور ناخود آگاه می خواهیم از برند و یا سازمان خود دفاع کنیم. در حالی که این رویکرد ممکن است مخرب باشد. بارها پیش آمده که شرکتهای مختلف با شایعه هایی رو به رو شدند که از کنترل خارج شده و خسارات جبران ناپذیری را به بار آورده است. بنابراین بهترین کاری که در زمان چنین بحران هایی می توان انجام داد منتقل کردن حقایق و مشکلات و شفاف سازی سریع و منظم است.

بنابراین توصیه من به شما این است که قبل هر چیز سعی کنید کنترل ارتباطات را به دست بگیرید و سپس برای اطلاع رسانی در مواقع بحران برنامه ریزی کنید. ریسک ها را شناسایی کرده و احتمالات مختلف را در نظر بگیرید. اگر خطرات جدی هستند می توانید از یک تیم برای اطلاع رسانی بحران استفاده کنید. یک نفر از افراد ارشد گروه که اطلاعات دست اولی دارند و دیگران بهتر او را باور دارند را به عنوان سخنگو انتخاب کنید. جملاتی از تمام جزئیات به طور خلاصه تهیه کنید و حقوق ذینفعان برای دانستن اطلاعات را در نظر بگیرید.

مهمترین پیامی را که می خواهید انتقال دهید انتخاب کنید و به تمام سوالاتی که ممکن است از شما پرسیده شود فکر کنید. سپس کانال ارتباط رسانی خود را انتخاب کنید و از دادن اطلاعاتی که قرار است به اشتراک بگذارید دریغ نکنید. سعمی کنید همیشه صادق و دلسوز باشید و آرامش خود را حفظ کنید.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.