Take a fresh look at your lifestyle.

کلینیک کسب و کار / پرسش و پاسخ درباره مدیریت ریزش کارکنان

سوال: مدیریت کسب و کاری را بر عهده دارم. مشکلی که با آن روبه رو هستم این است که برخی از افرادی که برای کار استخدام می کنیم پس از مدتی از مجموعه خارج می شوند و ما مجبوریم افراد دیگری را جایگزین کنیم و این کار مدت هاست که تکرار می شود، به طوری که هزینه های زیادی روی دست مان گذاشته است. لطفا مرا راهنمایی کنید که چگونه می توانم این موضوع را مدیریت کنم؟

پاسخ: در هر کسب و کاری ممکن است تغییراتی در تعداد کارمندان به وجود آید، اما اگر این تغییرات بیش از حد معمول باشد باعث کاهش بازدهی و سودآوری در آن سازمان می شود، بنابراین فهمیدن دلیل ریزش کارکنان و رسیدگی به آن موضوع پراهمیتی است. برای حفظ کارکنان دو استراتژی وجود دارد؛ استراتژی اول، شناسایی کارکنانی است که احتمال رفتن شان بالاست و دومین استراتژی، هدف گذاری این گروه از کارمندان با مشوق های مناسب است.

توجه داشته باشید که لزومی ندارد منابع خود را برای حفظ کردن همه کارکنان صرف کنید زیرا برخی از کارکنان تمایلی برای انجام کارهای گروهی ندارند یا نگرش منفی دارند و عملکردشان ضعیف است، بنابراین باید از این افراد صرف نظر کنید. برای اینکه سازمانی فعال و پویا داشته باشید باید کارکنان خود را بخش بندی کنید تا بتوانید آنها را مدیریت کنید.

این کار باعث می شود شانس اینکه افراد اقدام مفیدی انجام دهند بالاتر برود. نگرش افراد نسبت به کار و سازمان بسیار مهم است. سعی کنید نگرش افراد را رتبه بندی کنید و به آنها امتیاز بدهید. در نهایت نتایج را تحلیل و ریزش افراد را پیش بینی کنید. این کار به شما کمک می کند کارکنان تان را نیز بهتر بشناسید.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.