Take a fresh look at your lifestyle.

بطری جدید فانتا، یک طراحی باطراوت

در یک بطری حاوی نوشیدنی گازدار بیش از تایر ماشین فشار وجود دارد. درنتیجه تقارن در طراحی از اهمیت بالایی برخوردار است. حتی اگر بطری ذره ای از تقارن خارج شود، فرم بخش های مختلفش به هم می ریزد و کارآیی بسته بندی از بین می رود.

به گزارش ام بی ای نیوز ،فانتا و کمپانی مادر آن یعنی کوکاکولا، زمانی متوجه این حقیقت شدند که طراحان آژانس DrinkWorks ایده ی ساختن یک بطری بامزه را مطرح کردند که مطابق با آن قصد داشتند در بطری حالتی مارپیچی ایجاد کنند تا به واسطه ی آن نوشیدنی پرتقال تازه به نظر برسد.

این رویداد به سال ۲۰۱۲ بازمی گردد. بله، ۵ سال طول کشید تا این بطری سر از مغازه ها دربیاورد.

گریگوری بنتلی، مبدع بسته بندی در کوکاکولای بریتانیا، می گوید: «فرآیند طراحی یک بطری شبیه به این بسیار محدودکننده است. ما خطوط تولید بطری مولتی میلیون پوندی داریم که باید به فکر آن ها باشیم. شما در یک شکل از پیش تعیین شده ی بطری کار می کنید. نمی توانید بخشی از آن را حذف کنید بدون آنکه آن را به بخش دیگری اضافه کنید. علاوه بر آن در بحث درباره نوشیدنی گازدار، بطری باید قرینه باشد، در غیر اینصورت دچار خمیدگی می شود.»

لیتون هاردویک،مدیر خلاقیت در DrinkWorks، می گوید: «شروع پروژه ی ما از جایی ست که مردم با آن وارد کنش می شوند. ما افراد جوان را در یک اتاق جمع می کنیم، به آن ها میوه، ابزار کنده کاری، خمیر مدل سازی، خمیر بازی، خودکار و کاغذ می دهیم و از آن ها می خواهیم که فقط بازی کنند و کثیف کاری! تماشای کسانی که به طور طبیعی مشغول به فکر کردن به یک نوشیدنی و پرتقال هستند، بسیار الهام بخش است.»

فانتا از ایده ی مارپیچ استقبال کرد. بنتلی می گوید: « واقعیت از همان ابتدا چیزی بود که همه می خواستیم. همه از یک چیز خوشمان می آمد. مشکل اینجا بود که تعداد بسیاری از افراد معتقد بودند که کار نشدنی است.»

در نهایت آن ها راهی پیدا کردند تا بتوانند ایده را به مرحله ی اجرا برسانند. این بطری در حال حاضر در بریتانیا، ایتالیا، لهستان، مالتا، صربستان، فنلاند و رومانی فروخته می شود و قصد دارد تا به تولید جهانی گسترده برسد.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.