Take a fresh look at your lifestyle.

شرکت روابط عمومی را انتخاب کنید که نشان دهنده اندازه شرکت شما باشد

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) قانون کلی این است که برای دریافت خدمات روابط عمومی به خدمات رسانی مراجعه کنید که نشان دهنده اندازه کسب و کار شما باشد. اکثر اوقات نرخ های آن ها با بودجه پیش بینی شده روابط عمومی شما مطابقت دارد. اگر صاحب یک کسب و کار کوچک با دو کارمند هستید، نیازی به استخدام یک شرکت روابط عمومی گران قیمت با کارمندان متعدد ندارید. شرکت روابط عمومی را بیابید که اندازه شرکت و توانایی های آن با شرکت شما متناسب باشد.


در اینجا مایلم به یک مورد اشاره کنم. یک آژانس بزرگ روابط عمومی در یک ساختمان مجلل در مرکز شهر در چند مایلی دفتر من قرار دارد. به صراحت بگویم که ما حتی رقیب یکدیگر محسوب نمی شویم و به یکدیگر مشتری معرفی می کنیم. چرا؟ آن ها معمولا با شرکت های بسیار بزرگ کار می کنند و برنامه هایی با هزینه ای در حدود ۱۰،۰۰۰ دلار در ماه اجرا می نمایند.

 

شرکت من با افراد و شرکت های کوچک تر کار می کند. هزینه برنامه هایی که ما اجرا می کنیم در یک سال ۱۰،۰۰۰ است و نه یک ماه. هر دو ما در برنامه های خود اقدامات یکسانی را انجام می دهیم: تنظیم اطلاعیه های رسانه ای؛ تحقیقات گسترده بازار رسانه؛ و ماه ها روابط رسانه ای (ارسال مقاله/ ترتیب دادن مصاحبه/ اجرا درخواست های رسانه ها، بریده جراید/ پیگیری چگونگی پوشش خبری در رسانه ها و …)


انعقاد قرارداد با یک شرکت بزرگ لزوما بدان معنی نیست که فرد باتجربه ای مسئول اجرای برنامه شما خواهد شد. بنابراین آیا آنقدر که می پردازید دریافت می کنید؟ یکی از دوستان من که در یک شرکت بزرگ روابط عمومی مشغول به کار است، جزئیات مربوط به صورتحساب های شرکت خود را برای من ارسال کرده است که در ادامه می بینید:
– کارآموزان / کارگزار تازه کار ساعتی ۷۵ دلار (تجربه حرفه ای کم یا فاقد تجربه)
– مدیران مسوول ساعتی ۱۰۰ تا ۱۲۵ دلار (۱ تا ۳ سال تجربه حرفه ای)
– مدیران مسوول ارشد ساعتی ۱۲۵ تا ۲۰۰ دلار (بسیار مجرب، تصمیم گیرندگان موسسه)


قیمت های بالا را با قیمت های بسیاری از شرکت های کوچک روابط عمومی و متخصصین مستقل مقایسه کنید. بسیاری از آنان کسب و کار روابط عمومی خود را پس از سال ها تجربه در این صنعت راه اندازی کرده اند و معمولا برای اجرای یک برنامه حرفه ای، ساعتی ۵۰ تا ۱۰۰ دلار از شما دریافت می کنند. بسیاری اوقات، می توانید از کارگزاران باتجربه فصلی بهره بگیرید که با دستمزدی کمتر از یک کارآموز/ کارگزار تازه کار در شرکتی در مرکز شهر، مستقیما با شما و کارمندان شما مشغول به کار شود.

 

اطمینان حاصل کنید که شرکت های کوچک یا متخصصین مستقل از همان ابزاری بهره می گیرند که شرکت های بزرگ اما به هر حال، یک نصیحت – هنگامی که یک شرکت کوچک یا متخصص مستقل را برای اجرای برنامه روابط عمومی خود انتخاب می کنید، اطمینان حاصل کنید که آن ها از همان ابزاری بهره می گیرند که شرکت های بزرگ: فهرست ها/ روابط رسانه ای به روز؛ قابلیت شخصی شدن؛ بریده جراید حرفه ای/ پیگیری خدمات برای دریافت نسخه ای از هر پوشش خبری (مقالات، نوارهای ویدئویی از برنامه های تلویزیونی) و همین طور ارتباط با متخصصین/ مهارت های روابط رسانه ای و شهامت حرفه ای در ارسال نامه های گیرا.

 

 اگر شرکت مورد نظر شما ارزان تر است اما از تمام ابزار مورد نیاز برای کمک کردن به شما بهره نمی گیرد، ممکن است بهتر باشد مبلغ بیشتری هزینه کنید و از اجرای درست برنامه خود مطمئن شوید.
 

 

 

 

 

 

 

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.