روابطعمومی در شرکتهای خدماتی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– در بازاریابی خدماتی که هم ناملموس هستند و هم تمایز آنها دشوار است، برقراری روابط قابل اعتماد یک هدف کلیدی محسوب میشود. به نوشته مراندا (۲۰۰۴)، هیچ چیز به اندازه اعتبار اعتماد پدید نمیآورد.
این کار با افزایش تقاضا برای خدمات سازمانها انجام میشود. راه نهایی برای بازاریابی یک خدمت ترویج آن از طریق تبلیغات و حمایت از آن توسط روابطعمومی اعتبارساز است (بیورز- موس، ۲۰۰۱). اعتبارسازی و قابلیت اعتماد مسایل اساسی در روابطعمومی هستند.
تحقیقات کنونی در حوزه روابطعمومی به عنوان افزایشدهنده اعتماد بر اساس دادههای جمعآوری شده از صنایع مختلف است. سازمانهای خدماتی مطالعات متعددی را در بازارهای مختلف انجام دادهاند. اما همچنان کمبود تحقیقات در بسیاری از صنایع مشاهده میشود.
برای مثال، ساپاریتو و دیگران (۲۰۰۷) درباره مشتری مداری و روابط مدیر در اعتمادسازی میان بانکها و مشتریان تحقیق کردهاند. آنها به محققان آتی پیشنهاد میکنند که به دیگر فعالیتهای بانکداری حایز اهمیت در اعتمادسازی، مانند روابطعمومی نظر داشته باشند.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
نظرات بسته شده است.