Take a fresh look at your lifestyle.

شش واقعیت درباره روابط عمومی

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) “مارک نِیپلز ” می گوید: روابط عمومی، بازاریابی یا تبلیغات نیست. واقعیت این است که رابطه میان روابط عمومی و بازاریابی مانند رابطه میان بازی سه بعدی شطرنج و چکرز است. یک برنامه روابط عمومی که از طراحی خوب برخوردار باشد، در هر شاغولی دشوار است، و در دنیای تبلیغات آنلاین، این دشواری با فرصتی به اندازه یک فنجان چای ترکیب شده است.


در طول چند ماه گذشته، یک نظرسنجی از کسانی که کسب و کار ما را در تعدادی از نشریات صنعتی و تجاری پوشش دادند به عمل آوردم که شامل وال استریت ژورنال، نیویورک تایمز، ادورتایزینگ ایج، اَد ویک، آی.مدیا کانکشن، مدیاپست، و … بودند. قصد ندارم بگویم که هر یک از افراد چه نظری داشته اند اما نظرات آن ها درباره تلاش های تعاملی روابط عمومی بیش از آنچه فکر می کردم اطلاعات در اختیار ما قرار داد.


۱) “آنچه کارگزاران روابط عمومی باید بدانند این است که دوره اطلاعیه رسمی دیگر گذشته است. اطلاعیه رسمی در واقع مدت هاست که مرده است”


۲) “من روزانه بیش از ۵۰۰ خبر را با پست الکترونیکی دریافت می کنم، و پست الکترونیکی خود را طوری تنظیم کرده ام که در پایان روز کاری صندوق آن خالی شود. بنابراین اگر تا آن زمان به شما پاسخ ندهم، دیگر این کار را نخواهم کرد. چرا درک این مطلب برای روابط عمومی ها تا این اندازه مشکل است؟”


۳) “اگر اطلاعیه رسمی که برای من ارسال می کنید، تاریخ همان روز را داشته باشد، تنها پیامی که برای من دارد این است که احتمالا فکر نکردید آن اطلاعیه برای من اهمیتی داشته باشد.”


۴) “چرا در نامه های گیرای خود از عبارت ‘پیشرو صنعت’ استفاده می کنید؟ آیا این کار به آنان احساس بهتری می دهد یا چیز دیگری است؟”


۵) “درباره مشتریان خود چیزی به من نگویید. برای من از بخش صنعت آن ها بگویید. من برای تولید یک خبر نیازمند داده هستیم نه افسانه”.


۶) “آنچه من نیاز دارم اطلاعات درباره چگونگی بهره گیری نام های تجاری از فن آوری برای دست یافتن به مشتریان و مصرف کنندگان است. این تمام چیزی است که نیاز دارم. هر چیز دیگر زائد است.”
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.