۵ چیزی که به صفحه اول وبسایت شما تعلق دارد
شما در کسب و کار فقط یک بار شانس آن را دارید که در نگاه اول، در مشتریان خود تاثیر مثبت بگذارید و وبسایت شرکت شما نیز از این قاعده مستثنی نیست. وقتی یک مشتری برای اولین بار به وبسایت کسب و کار شما میآید، باید با یک تصویر مشخص از شرکتتان مواجه شود و بداند که شما که هستید و چه کاری انجام میدهید. اما مشکل اینجاست که بر اساس آمار، وبسایت بیشتر کسب و کارهای کوچک فاقد عنصرهای پایه برای تاثیر گذاری در نگاه اول در متشریان هستند که نتیجه آن میشود از دست دادن تعداد زیادی مشتری.
رابطه بین یک مشتری و یک کسب و کار، بر اساس «اعتماد» شکل میگیرد. به همین ترتیب شما باید ببینید آیا وبسایتتان به اصطلاح مشتری پسند هست یا خیر. برای این کار ما پنج مورد از ملزوماتی که باید در طراحی صفحه اول وبسایتتان رعایت کنید را آماده کردهایم که در ادامه میتوانید آنها را بخوانید.
اطلاعات تماس
بر اساس تحقیقاتی که اخیرا انجام شده، ۷۵ درصد از وبسایتهای کسب و کارهای کوچک، فاقد آدرس ایمیل در وبسایت خود هستند. همچنین از هر ده وبسایت، ۶ وبسایت فاقد شماره تلفن در صفحه اول سایت خود هستند.
در واقع این دو مورد حداقل مواردی هستند که باید به عنوان اطلاعات تماس در صفحه اول وبسایت شما وجود داشته باشند. اگر شما یک آدرس فیزیکی هم دارید، لازم است آدرس شرکتتان همراه با اطلاعات پستی را در صفحه اول قرار دهید. حتی میتوانید با قرار دادن آدرس شرکت در نقشه گوگل و قرار دادن آن در صفحه اول سایت خود، بخش اطلاعات تماس را کاملتر کنید.
عکسهایی که کسب و کار شما را نمایش میدهند
برای مثال اگر شما کیک عروسی میفروشید، در صفحه اول سایت خود باید عکسی از یک نمونه کیکی که پیشتر ساخته و فروختهاید را قرار دهید. اگرچه این مورد خیلی ساده و ابتدایی به نظر میرسد اما جالب است بدانید بسیاری از کسب و کارها همین مورد ساده را هم در صفحه اول سایت خود رعایت نکرده و عموما از تصاویر گرافیکی و یا نامرتبط با کسب و کارشان استفاده میکنند.
البته حتما حواستان باشد عکسی که در صفحه اول سایت خود قرار میدهید موجب حواسپرتی نشده و یا آزاردهنده برای برخی افراد نباشد.
جهتیابی ساده با لینکهای واقعی
در صفحه اول وبسایت شما باید جهتیابی از بالاترین تا پایینترین بخش وبسایت، ساده باشد. دکمههای مختلف باید شکل کاملا قابل مفهومی داشته و جملات کنار آن به شکلی خوانا نوشته شده باشد. در واقع باید مشتری زمانی که وارد وبسایت شما میشود، بتواند به هر بخشی که میخواهد به سادگی برود و در پیدا کردن قسمتهای مختلف سایت مشکلی نداشته باشد. همچنین درنظر بگیرید که اگر محصولی را در سایت نمایش میدهید، برای فروش و ارسال محصولات خود دکمههایی تعبیه کنید. یک دکمه هم برای سوالات متدوال یا همان FAQ ها قرار دهید. همچنین میتوانید یک پیش زمینهای درباره کسب و کارتان هم در سایتتان قرار دهید تا مشتریان هرچه بیشتر با شما آشنا شوند.
علاوه براینها، لازم است که خودتان هر چندوقت یکبار روی لینکهای موجود در صفحه اول وبساییتان کلیک کنید تا مطمئن شوید این لینکها سالم هستند و به صفحه مورد نظر میروند. البته میتوانید از سیستم Google Webmaster Tools هم استفاده کنید تا هر ارور ۴۰۴ که در سایت شما وجود دارد را به سادگی پیدا کنید. این لینکهای خراب که به صفحات ۴۰۴ ختم میشوند نه تنها میتواند مشتریان را از خرید در وبسایت شما باز دارند، بلکه این ذهنیت را هم برایشان به وجود میآورد که شما به کسب و کار خود چندان اهمیت نمیدهید و حرفهای عمل نمیکنید.
قرار دادن درگاه ثبت ایمیل
یک راه موثر برای تشویق مشتریان به وفادار بودن به برند شما، ارسال منظم خبرنامه به ایمیل آنها است. برای اینکار یک درگاه ثبت ایمیل در صفحه اول وبسایت خود قرار دهید و برای تشویق مشتریان به ثبت ایمیلشان هم میتوانید جایزههایی برای اینکار در نظر بگیرید مثل ارسال کد تخفیف هفتگی برای کسانی که مشترک خبرنامه شدهاند.
سرویسهایی مثل MailChimp هم میتواند راهکار هایی ساده برای ارسال این خبرنامهها در اختیار شما قرار دهد.
لینک شبکههای اجتماعی کسب و کارتان
با قرار دادن لینک شبکههای اجتماعی برندتان در صفحه اول وبسایت، به مشتریان کمک میکنید تا با کسب و کار شما در ارتباط باشند و در آینده بتوانند تعاملات بیشتری با شما داشته باشند. از آیکنهای قابل تشخیص که به شبکههای اجتماعی مثل فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و یا لینکدین شما متصل است استفاده کنید. همچنین میتوانید از ویجتهایی که تعداد دنبال کنندگان شما در شبکههای اجتماعی را نشان میدهد استفاده کنید.
نظرات بسته شده است.