Take a fresh look at your lifestyle.

رستوران ها از چه ترفندهایی برای بازاریابی خلاقانه استفاده می کنند؟

رستوران ها از چه ترفندهایی برای بازاریابی خلاقانه استفاده می کنند؟

 

بسیاری از افراد برای آنکه بتوانند درآمدی برای خود کسب کنند، به تولید یک محصول روی می‌آورند. بیشتر این‌گونه تصور می‌شود که کیفیت اجناس نقش اصلی را در میزان فروش یک محصول ایفا می‌کند.

 

این مسئله به جای خود اهمیت دارد، اما بازاریابی مقوله‌ای است که به شدت تاثیر‌گذار است و باید اهمیت زیادی به آن داده شود.
هر یک از کارخانه‌ها و تولید‌کننده‌ها ترفند‌های خاصی را برای بازاریابی و فروش محصولات خود در نظر می‌گیرند. در این میان بعضی از روش‌ها بسیار هوشمندانه هستند و کاری می‌کنند که شما بدون آنکه متوجه شوید، محصول شرکتی خاص را بیشتر خریداری کنید و یا میل بیشتری نسبت به آن داشته باشید.

بازاریابی

حقه‌های ذهنی در منو

رستوران‌ها منوی خود را به شکل‌های گوناگونی تهیه می‌کنند. یکی از آنها استفاده از عکس‌های خانگی است. این کار خاطرات خوب را به یادمان می‌آورد. هنگامی که چنین غذاهایی را سفارش می‌دهیم، ناخودآگاه انتظار رفتن به دوران خوب زندگی را می‌کشیم.

راه دیگر توضیحات اشتها‌آور برای غذاهاست. این کار واکنش ما را بر‌می‌انگیزد. کمتر کسی می‌تواند در برابر جمله‌ای مانند «نان تازه، ترد و داغ» مقاومت کند. مکان درج هم اهمیت زیادی دارد. بخش بالای منو نخستین جایی است که شما به آن نگاه می‌کنید. به همین دلیل است که رستوران‌ها اشتها‌آور‌ترین و البته گران‌ترین غذاهای خود را در بالای منو قرار می‌دهند.

استفاده از رنگ‌های گرم هم بیشتر اشتها را بر می‌انگیزند. بیشتر مردم به خرج کردن پول خود تمایلی نشان نمی‌دهند و رستوران‌ها به خوبی از این مسئله آگاه هستند. به همین دلیل در بیشتر موارد واحد قیمت‌ها درج نمی‌شود.

 

منبع: ابتکار

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.