Take a fresh look at your lifestyle.

مدیریت استراتژیک پروژه

سازمان ها در معنای وسیع کلمه از شالوده های اصلی اجتماع کنونی اند و مدیریت، مهم ترین عامل حیات، رشد و بالندگی یا مرگ سازمان هاست. مدیر روند حرکت از وضع موجود به سوی وضعیت مطلوب را هدایت می کند و در هر لحظه برای ایجاد آینده ای بهتر در تکاپوست.

گذشته با تمام اهمیت و آموختنی هایش و با تمام تأثیری که می تواند بر آینده داشته باشد، اتفاق افتاده است و هیچ نیروی بشری نمی تواند آن را دیگر بار و به گونه ای متفاوت بیافریند. ولی آینده در راه است و قسمت مهمی از آن به آنچه امروز می گذرد مربوط است. ما باید سهم فرزندان این سرزمین را از آینده جهان معلوم کنیم و برای این منظور، به عزمی ملی نیاز داریم. عزم جامعه را مجموعه مدیریت کشور هدایت می کند، لذا این امر مدیریت مهم ترین مقوله ای است که باید برای رشد و تعالی فرهنگی، اقتصادی، صنعتی و سیاسی جامعه مورد توجه قرار گیرد.

کتاب «مدیریت استراتژیک پروژه» نوشته  «تری اشمیت» و ترجمه دکتر سیدمحمد اعرابی، دکتر سیدعلیرضا هاشمی و دکتر رحیم زارع یک کتاب کاربردی و مفید برای مدیران است که بر برنامه ریزی استراتژیک و عملیاتی پروژه بیشتر تمرکز دارد.

در بخشی از این کتاب آمده است: یک داستان چند صد ساله درباره شش مرد کور هندوستانی وجود دارد که باید با لمس کردن اعضای مختلف بدن فیل می گفتند که یک فیل شبیه چیست. این استعاره ای است برای چالش هایی که سازمان در پیوند دادن پروژه ها و قصد و هدف استراتژیک با آن مواجه می شوند.

وظایف تقسیم شدند و هر یک از شش مرد کور یکی از اعضای مختلف بدن فیل را لمس کرد تا آن را بررسی کند. هر یک از آنها کارش را انجام و به مدیر پروژه گزارش داد. این کتاب در ۱۱ فصل و ۲۸۶ صفحه توسط انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی به چاپ رسیده است.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.