Take a fresh look at your lifestyle.

۷ نکته اساسی که در هنگام انتخاب آژانس طراحی سایت رعایتشان کنید

در ۸ فروردین ۱۳۹۶
توسط مهرشاد رجبی

همکاری با یک شرکت طراحی یکی از مهم‌ترین تصمیمات و سرمایه‌گذاری‌هایی است که یک کسب و کار انجام می‌دهد. در بسیاری از موارد، یک بازدید ساده از وبسایت شما می‌تواند اولین معرف برند شما به مشتریان باشد و میزان درک آنها از فلسفه کلی برندتان در همین ارتباط اولیه مشخص شود.

اگر در اولین رویارویی، آنها با یک طراحی مبهم و نه چندان دلچسب روبرو شوند ممکن است از کلیک یا سرچ کردن برای یافتن دیگر آپشن‌های وبسایت شما خودداری کنند. اما در طرف مقابل اگر با تجربه کاربر جذاب و درگیرکننده که المان‌های طراحی در آن به خوبی رعایت شده مواجه شوند، باعث می‌شود از سایت شما بیشتر خوششان بیاید و یک رابطه عمیق بین کاربران و سایت شما ایجاد شود که طبیعتا برای هر دو طرف سودمند خواهدبود.

به دنبال آژانسی بروید که از طرح‌های بیش از حد مرسوم اجتناب می‌کند

یک فرق بسیار بزرگ بین طراحی‌های مدرن که هرگز جای اشتباه ندارند با طراحی‌های قدیمی و یا طراحی‌های بیش از حد مرسوم که بعد از یک یا دوسال دیگر قدیمی می‌شوند، وجود دارد. یک طراحی مدرن و تاثیر گذار، همیشه نمایانگر ظاهری دلنشین، طراحی کاربرپسند و یک تایم‌لاین جذاب بوده که برخلاف طراحی‌های تکراری، از اِلمان‌هایی که به هر نحوی شده می‌خواهند کاربر را جذب کنند اجتناب می‌کند.

نه تنها طراحی‌های مرسوم تاثیر منفی روی مشتریان شما و حتی کسانی که با دیزان آشنایی دارند، خواهد داشت بلکه در بسیاری موارد برای شما هزینه بیشتری هم دارد. چرا که معمولا طراحی‌های مرسوم مثل صنعت مد و فشن بوده و همانطور که با سرعت بین مردم جا می‌افتند، به سرعت نیز محبوبیت خود را از دست خواهند داد و این یعنی شما باید دوباره برای یک طراحی جدید هزینه کنید تا از قافله عقب نیفتید.

به دنبال دیزاینر‌هایی باشید که می‌توانند محتوا را به شکلی موثر نمایش دهند

زیبایی ظاهری بخشی مهمی از یک طراحی خوب به شما می‌آید اما معمولا این مورد آنچنان که باید برای کارفرما اهمیت ندارد. از طرف دیگر، وبسایت یک کسب و کار نمایش دهنده اطلاعاتی در مورد برند و همینطور اطلاعاتی در رابطه با فعالیت آن کسب و کار است که در واقع بیشتر این اطلاعات از طریق محتوا تامین می‌شود. یک وب‌دیزاینر باهوش همیشه این چالش در طراحی سایت را در نظر می‌گیرد تا به جای ارائه یک دیزاین صرفا جذاب، یک طراحی جذاب و کاربردی تحویل دهد. به خاطر داشته باشید حتی اگر وبسایت شما از نظر بصری فوق العاده باشد، تا زمانی که مشتری نتواند آنچه را که دنبالش است پیدا کند، تمام زحمات و هزینه‌های شما بی ارزش تلقی خواهندشد.

مطمئن شوید که تیم فروش و تیم طراحی ایده‌ها و اهداف شما را پذیرفته‌اند

آژانس‌های طراحی خلاق همیشه با یک پیش‌زمینه از کسب و کارتان و همینطور با تحقیقاتی که پیش‌تر درباره برند شما کرده‌اند به سراغتان می‌آیند. در واقع قبل از اینکه آنها با شما دور یک میز بنشینند، آنقدر در مورد شما تحقیق کرده‌اند که ممکن است با یک طراحی از پیش آماده به سوی شما بیایند. علاوه بر این، آنها همواره به شما و اهدافتان گوش می‌دهند و با ایده‌های جدید سعی می‌کنند یک طراحی عالی را در اختیار شما بگذارند که برای اعتبار برندتان در حوزه بازاریابی دیجیتال بسیار مفید خواهدبود.

اما در طرف مقابل، طراحان دیگر معمولا کیفیت کاری که به شما ارائه می‌دهند را فقط از نظر زیبایی سنجیده و بسیاری از نگرانی‌های شما درباره دیده شدن محتوا را نادیده می‌گیرند که این اصلا به نفع شما نیست. وبسایت کسب و کار شما برای دلایل مشخصی به وجود آمده و یک آژانس طراحی حرفه‌ای، با در نظر گرفتن این اهداف و دلایلی که شما برای آنها می‌آورید، یک طراحی مناسب و ایده‌آل را برای شما پیاده‌سازی می‌کنند.

حتما روی دیدن یک نمونه طراحی زنده از طرف طراحان پافشاری کنید

معمولا طراحانی که چیزی برای قایم کردن دارند، با نشان دادن اسکرین‌شات‌هایی از بهترین نمونه کارهای خود سعی در جذب شما خواهند داشت. این طراحان معمولا می‌دانند که توانایی طراحی یک رابط کاربری عالی و مستثنی را ندارند و به همین جهت سعی می‌کنند با نشان دادن تصاویری با کیفیت از کارهای قبلی خود مشتری را جذب کنند.

اما زمانی که به سمت یک آژانس طراحی خوب می‌روید، در واقع به سراغ شریکی رفته‌اید که نمونه‌هایی زنده از وبسایت‌های طراحی شده را به شما نشان می‌دهند تا خودتان بتوانید در لحظه با آن کار کرده و نظرات خود را بگویید. این تنها راهی است که می‌توان فهمید دیزاینرهای این آژانس می‌توانند صفحات وبی طراحی کنند که نه تنها از نظر بصری حرف‌هایی برای گفتن خواهند داشت بلکه از نظر کاربردی بودن نیز می‌توانند مشتریان را در یک مسیر معقول و منطقی به محتوای مورد نظر در سایت شما برساند.

بر اساس اطلاعاتی که Society of Digital Agencies منتشر کرده، ۷۷ درصد از آژانس‌های طراحی در بررسی‌های خود، ضعیف بودن UX در یک سایت را به عنوان ایراد اصلی وبسایت‌های مشتریان‌شان اعلام کرده اند. از همین جهت آژانس‌های موفق می‌خواهند به شما اثبات کنند که می‌توانند مشکل اصلی وبسایت شما را در زمینه رابط کاربری رفع کنند.

حتما طراح‌هایی را انتخاب کنید که اهمیت طراحی واکنش‌گرا را می‌دانند

تا زمانی که یک پیشرفت بزرگ دیگر در زمینه تکنولوژی شاهد باشیم، کاربران بیشتر و بیشتر به سراغ موبایل‌های خود می‌روند و از آن برای تجارت الکترونیک استفاده می‌کنند. طبق آخرین تحقیقات انجام شده، میزان استفاده از تبلت در بین کاربران از پایان سال ۲۰۱۳ تا پایان سال ۲۰۱۵ به میزان ۳۰ درصد افزایش یافته است. همچنین در همین بازه زمانی، میزان استفاده کاربران از تلفن هوشمند برای تجارت الکترونیک نیز ۷۸ درصد رشد داشته که عدد بسیار بزرگی است.

از همین رو شرکت‌ها باید با یک طراحی واکنش‌گرا برای وبسایت خود، برای مواجهه با این حجم از کاربران که از تبلت و موبایل استفاده می‌کنند، آماده شوند. طراحی واکنش‌گرا فارق از دستگاهی که کاربران برای بازدید از سایت شما استفاده می‌کنند، یک تجربه کاربری خیلی خوب و جذاب را فراهم می‌کند چراکه این طراحی می‌تواند با توجه به اندازه نمایشگر، طراحی مناسب با آن نمایشگر را ارائه دهد.

آژانس‌های طراحی موفق، دقیقا می‌دانند چطور در انتخاب CMS به شما کمک کنند

فارق از اینکه در چه صنعتی در حال فعالیت هستید، انتخاب یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) مناسب برای تقریبا تمام وبسایت‌ها سخت و دشوار است. محتوای عالی، که بین سایت‌های مدرن کسب‌ و کارهای مختلف مشترک است در کنار یک طراحی خوب و یک سیستم مدیریت محتوای مناسب می‌توانند مشتری را هرچه بیشتر به خرید کردن از کسب و کار شما ترغیب کنند.

آژانس‌های طراحی وب معتبر معمولا با بهترین ویژگی‌های انواع سیستم مدیریت محتوا آشنا هستند و نقش آنها در شرکت شما را می‌توانند به خوبی مشخص کنند. این آژانس‌های با شما همکاری خواهند کرد تا بتوانید بهترین CMS که پاسخگوی نیاز‌های شما باشد را انتخاب کنید و سپس با طراحی یک UX مناسب که مزیت‌های خاص CMS را در اختیارتان قرار می‌دهد، شما را در این امر یاری خواهند کرد.

حفظ حقوق مالکیت خود را فراموش نکنید

ساخت یک صفحه دیجیتال برای یک سازمان می‌تواند به مسائل حقوقی حساس هم ختم شود. این مورد مخصوصا زمانی درست خواهدبود که به مالکیت کدهای اصلی وبسایت شما در زمان بالا آوردن آن وبسایت مربوط باشد. شما باید آژانس دیجیتالی انتخاب کنید که به صورت پیش فرض بعد از اتمام طراحی و ساخت وبسایت برای شما، مالکیت معنوی کد‌های سایت‌ را هم در چارچوب قرارداد در اختیارتان بگذارد و سایت را به شما کد شده تحویل ندهد.

آژانس‌های بی عیب می‌دانند که کارها و طراحی‌های آنها، معرف خود آنها خواهد بود و مشتریان بازهم برای کارهای بیشتر به سمت‌شان خواهند رفت بنابراین مالکیت معنوی کد‌ها را در اختیار شرکتی که برای آن کار کرده‌اند می‌گذارند. بنابراین در زمان عقد قرارداد، متن آن را به دقت مطالعه کنید تا از این موضوع که مالکیت کد نتیجه نهایی این قرارداد، یعنی سایت شما، در اختیار برندتان قرار می‌گیرد اطمینان کامل کسب کنید.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.