Take a fresh look at your lifestyle.

زعفران ایرانی نیاز به برندسازی بین المللی دارد

زعفران ایرانی نیاز به برندسازی بین المللی دارد

 

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برند سازی صنعت با محصولات کشاورزی مختص بخش خصوصی است و در ابتدا باید ثبت جغرافیایی این محصول در سازمان های بین المللی انجام و آن را به رسمیت بشناسند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار تابان تربت، محمدعلی طهماسبی ظهر امروز در نشست بررسی راهکارها و چالش های زعفران در تربت حیدریه اظهار کرد: برخی با نامه نگاری های متعدد به وزارت کشاورزی، درخواست مبارزه با توسعه کشت زعفران در اقصی نقاط کشور را دارند و حال آنکه این شدنی نیست و نمی توان در مقابل مردم مناطق دیگر که استعداد پرورش این گیاه را دارند ایستاد.

وی تصریح کرد: برخی افراد قبل از شروع فصل برداشت زعفران، با مصاحبه های انحرافی خود مبنی بر افزایش و کاهش تولید این محصول برقیمت زعفران تاثیر می گذارند.

طهماسبی تاکید کرد: تا زمانی که تشکل مقتدر و صدائی واحد از کشاورزان و زعفران کاران بیرون نیاید وزارت جهاد کشاورزی قادر نیست که به همه مشکلات در این حوزه سر و سامان بدهد.

 

زعفران ایرانی نیاز به برندسازی بین المللی دارد

 

معاون وزیر جهاد اظهار داشت: با توجه به وجود ۳۰ هزار هکتار اراضی زعفران در منطقه تربت حیدریه باید یک تشکل و یا تعاونی مقتدری مانند پسته کاران کرمان تشکیل شود تا بتوانند بر تولید،عرضه و تجارت این محصول نظارت داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از فضا سازی کاذب برای بازار زعفران افغانستان انتقاد کرد و گفت: مجموع اراضی زیر کشت زعفران در کشور افغانستان حدود ۱۱۵ هکتار با میانگین سالانه ۳ تن زعفران خشک است که به دلیل شرایط بهتری که در بازار جهانی دارد می تواند با قیمت مناسب تری محصول خود را بفروش برساند اما این تنها برای ۳ تن از زعفران افغانستان صدق می کند.

مجتبی مزروعی تنها راه تثبیت قیمت زعفران را کنترل عرضه و تقاضا عنوان و خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم سطح تولید و تقاضا را در زمان برداشت این محصول مدیریت کنیم می توانیم تا حدود زیادی بر تثبیت قیمت ها تاثیر گذار باشیم، بعلاوه آنکه عمده مشکلات محصول زعفران در معطل ماندن طرح جامع زعفران است که نمایندگان مجلس باید تلاش بیشتری در این خصوص انجام دهند.

 

منبع: شبکه اطلاع رسانی دانا

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.