Take a fresh look at your lifestyle.

شاید والمارت Walmart در رقابت بین فروشگاه‌ها پیروز شود، ولی آمازون Amazon را نمی تواند شکست دهد!

مارک لور Marc Lore مدیر بخش تجارت الکترونیک فروشگاه زنجیره‌ای والمارت Walmart در آمریکا می‌ گوید یکی از چیزهایی که به شدت در مورد کارش دوست دارد، تمرکز دیوانه‌وار روی نیاز مشتری و یافتن راهی برای ارائه قیمت‌های پایین به آن‌هاست.

آخرین ابتکار والمارت که در پست بلاگ والمارت، توسط Marc Lore نوشته شده است، نوعی برنامه تخفیفی است که مشتری در ازای انتخاب وسایل مورد نیاز خود از طریق وبسایت Walmart.com و مراجعه به یکی از ۴۷۰۰ شعبه والمارت، از تخفیف برخوردار می‌شود.
این تخفیف در ابتدا شامل ۱۰۰۰۰ آیتم می‌شود، اما تا پایان ماه جون، این عدد به یک میلیون خواهد رسید. والمارت در نظر دارد این تخفیف‌ها با توجه به نوع اجناس، از ۳ تا ۵ درصد قیمت اصلی را شامل شود.

والمارت نمونه‌هایی را نیر برای مدل تخفیف جدیدش ارائه داده است. برای مثال لگو City Great Vehicles Ferry, 60119 که قیمت اصلی آن ۲۳٫۹۹ دلار است در هنگام تخفیف جدید که شامل برداشتن اجناس از والمارت است، قیمت آن به ۲۱٫۴۴ دلار کاهش پیدا کرد.

مارک لور Marc Lore می‌گوید: عقیده ما این است که با قدرت دادن به مشتری، خرید هوشمندانه‌تری را برای او اعمال کنیم، طوری که خود مشتری بداند کدام روش خرید برای او بهتر است. اکنون مشتریان ما، می‌توانند اجناس مورد نیاز خود را مستقیما از فروشگاه‌ها بردارند و هزینه کمتری را بپردازند، و یا بدون پرداخت هزینه عضویت از امکان ارسال دو روزه کالا از طریق کشتی که کاملا رایگان است استفاده کنند.

او در ادامه صحبت‌هایش اشاره می‌کند که این کاهش قیمت‌ها به دلیل تحویل محصولات به حالت بدون واسطه به فروشگاه هاست. درواقع هدف خرید راحت تر و ارزان تر برای مشتریان است.
amazon-sign
در یک بحث آنلاین، اعضای RetailWire BrainTrust می‌گویند پتانسیل بالایی را درحرکت جدید والمارت می‌بینند. Charles Dimov مدیر مارکتینگ OrderDynamics می‌گوید: تا زمانی که والمارت این تاکتیک تخفیف را به‌صورت تدریجی بسط می‌دهد، این ایده کارایی فوق‌العاده‌ای دارد. چیزی که من در مورد این کار دوست دارم، جلب‌توجه مشتریان و تشویق آن‌ها به خرید آنلاین و سپس دریافت کالا از فروشگاه‌هاست.

Mark Ryski مدیر ارشد اجرایی می‌گوید” Marc Lore و گروهش، به‌خوبی از هزینه‌ی بالای ارسال کالا از طریق کشتی آگاه بوده و آن را تبدیل به یک فرصت فوق‌العاده کردند.

درحالی‌که هنوز هم عده‌ای از مشتریان والمارت، علاقه‌مندند که اجناس خود را در منزل تحویل بگیرند، اما تعداد زیادی از مشتریان قدردان تحویل حضوری و درعین‌حال کاهش قیمت‌ها هستند.

نویسنده میهمان: مهدیس سپاهی

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.