Take a fresh look at your lifestyle.

نگاهی به تبلیغات محیطی شهر تهران-اسفند۹۵ / تعداد تابلوها و مسیرهای بررسی شده

اسفند ماه سال گذشته  (۱۳۹۵) بیش از ۱۲۰۰ سازه تبلیغات محیطی اکران شده در شهر تهران مانیتور شد که در متن پیش رو نتایج اولیه و کلی آن ارائه می شود. کلیه گزارشات و مقایسه های ارائه شده در این مقاله براساس تعداد آگهی ها و تعداد سازه های انجام پذیرفته است.

بررسی های دقیق تر و جزیی تر براساس ارزش ریالی، متراژ، ضریب اثر بخشی و. . . در صورت نیاز قابل ارائه است. سازه های بررسی شده شامل بیلبوردها  (تک وجهی و چند وجهی)، پل های عابر پیاده، پل های سواره رو، استرابوردها و سی ال بی ها هستند.

شرکت هایی که روی سازه های محیطی حضور داشتند

در اسفند ماه تعداد شرکت هایی که تبلیغات محیطی داشتند از ماه های گذشته بیشتر بود و تعداد آنها به ۲۳۵ شرکت رسیده بود.

پنج شرکت اولی که بیشترین تعداد تابلوهای محیطی را داشتند به ترتیب زیر بودند:

۱- شهرداری تهران

۲- پاکرو

۳- گاج

۴- عظیم خودرو

۵- پرداخت الکترونیک سداد

خدمات آنلاین

در ماه های اخیر تعداد حضور شرکت هایی که به ارائه خدمات آنلاین می پردازند یا فروشگاه های آنلاین دارند، روی سازه های محیطی رو به افزایش است و این شرکت ها بخشی از بودجه تبلیغاتی خود را به تبلیغات محیطی اختصاص می دهند. شرکت ۵۰۴۰ از جمله آنهاست که به فروش محصولات خود روی تابلوهای محیطی می پردازد.

تبلیغات فرهنگی شهرداری تهران

در اسفند ماه گذشته شهرداری تهران به اجرای دو کمپین تبلیغاتی روی سازه های محیطی پرداخته بود؛ یکی از کمپین ها افراد را به برگزاری چهارشنبه سوری بی خطر دعوت می کرد و با استفاده از کاراکترهای محبوب برنامه کودک، سعی در تشویق مردم به شادی بی خطر در شب چهارشنبه سوری داشت.

کمپین دیگر شهرداری که کار بسیار جالبی بود و مرتبط به تعطیلات نوروزی به، معرفی مکان های گردشگری شهر تهران روی سازه های محیطی اختصاص داشت. این کمپین تحت عنوان تهران زیبا، افراد را به تهرانگردی و بازدید از جاهای دیدنی شهر تهران دعوت می کرد. البته شهرداری قزوین هم به کار مشابهی پرداخته بود و با معرفی شهر قزوین به عنوان یک مقصد گردشگری سعی در معرفی آثار تاریخی و گردشگری این شهر داشت.

موسسه های خیریه

در اسفند ماه موسسه های خیریه زیادی به معرفی خود روی سازه های محیطی پرداخته بودند و با اکران طرح های متنوعی افراد را به انجام امور خیر دعوت می کردند. مؤسسه محک، بنیاد خیریه روشنای امید ایرانیان و مؤسسه خیریه وحدت از جمله آنها بودند.

طرح های «من جهادی ام» و «هبه» نیز از طرح های نیکوکاری بودند که از هدیه دادن وقت، تخصص و لوازم اضافه به نیازمندان صحبت می کردند.

کمپین مثل خودت

شرکت سامسونگ برای معرفی گوشی های گلکسی سری A خود کمپینی تحت عنوان #مثل _خودت راه انداخته و تبلیغات محیطی تحت این عنوان به اکران درآورده است. داستان این چالش قرار دادن یک ویدئو در صفحات مجازی هر فرد است که در آن هر فرد به معرفی ویژگی های خاص و منحصر به فرد شخصیت خود می پردازد و افراد یکدیگر را به چالش دعوت می کنند.

هنرمندانی چون امید نعمتی و سینا حجازی نیز با اشتراک گذاری ویدئوهایی از خود در صفحات مجازی شان در این چالش شرکت کرده اند. از نکات جالب این کمپین تبلیغاتی بعد روانشناختی آن است که سامسونگ افراد را به تفکر در مورد هویت فردی و ویژگی های شخصیتی خود دعوت کرده است.

نمایشگاه های این ماه

در اسفند ماه نمایشگاه های تخصصی بسیار کمی در تهران برگزار شد و نمایشگاه هایی که از طریق تبلیغات محیطی اطلاع رسانی شدند به این شرح هستند:

– شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست

– نمایشگاه حمل و نقل و ترافیک

– نمایشگاه املاک و مستغلات

– نمایشگاه زنان و تولید ملی

اپلیکیشن ها و نرم افزارهای این ماه

اپلیکیشن و وب سایت شیپور که در دوره های گذشته سال ۹۵ نیز تبلیغات مختلف و متفاوتی در فضای محیطی داشته، در اسفند ماه نیز به تبلیغات گسترده ای در زمینه خریدوفروش خودروهای دست دوم پرداخته بود و کمپینی تحت عنوان یک معامله شیرین روی سازه های محیطی و در دو فاز تیزینگ و باز به اجرا در آورده بود. البته شیپور تنها تیزینگ خریدوفروش آنلاین خودرو در اسفند ماه نبود  و شرکت رکاب که وب سایتی مرتبط با خریدوفروش خودرو است نیز همزمان با شیپور و در دوفاز به اجرا درآمده بود. فاز تیزینگ این کمپین تحت عنوان رکاب میده، سعی در جلب توجه مخاطبان در سطح شهر داشت.

کمپین هایی چند مرحله ای این ماه

برخلاف بهمن ماه که تعداد زیادی از شرکت ها به اجرای کمپین های چند مرحله ای پرداخته بودند در اسفند ماه تنها یک شرکت به تبلیغات در فاز تیزینگ پرداخته بود و روی سازه ها تنها جمله «ما بلیت شانس شماییم» به نمایش درآمده بود. هنوز مشخص نیست که این طرح مربوط به کدام شرکت و زمینه فعالیتی است.

چهره های سرشناس

بهرام رادان (نوین چرم)، زانیاز خسروی (سان استار) و رضا کیانیان (نیوشا) چهره های سرشناسی بودند که اسفند ماه روی تابلوهای تبلیغاتی حضور داشتند.

فیلم های سینمایی

فیلم های سینمایی که اکران های نوروزی داشتند و در اسفند ماه تبلیغات محیطی آنها به نمایش درآمده بود، به این شرح هستند:

– خانه ای در خیابان چهل و یکم

– گشت دو

– خوب، بد، جلف

کنسرت ها

کنسرت های پایان سال که در سازه های محیطی تبلیغ شده بودند:

– کنسرت ناصرچشم آذر

– کنسرت سیروان خسروی

– کنسرت محمدرضا گلزار

– کنسرت مهدی یراحی

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.