Take a fresh look at your lifestyle.

پیام تبریک؛ عنصر جلب رضایت مشتریان

به عنوان یک صاحب کسب و کار و طرح آگهی هیچ چیز بیشتر از کسب مشتریان جدید لذتبخش و البته سودآور نیست. در واقع تمام ایده های شما مبنی بر ارسال ایمیل های تبلیغاتی، آگهی های مطبوعاتی، بیلبورد و پیام های مناسبتی در نهایت هنگامی تاثیر خود را نشان خواهد داد که مشتری بیشتری به سمت محصول تان جلب شود. این امر نشان دهنده موفقیت مجموعه طراحی آگهی شما در استفاده بهینه از ابزارهای موجود است.

اگرچه دستیابی به مشتریان بیشتر هدف بسیار باارزشی است، با این حال به هیچ وجه نمی توان آن را به عنوان پایان راه پرپیچ وخم موفقیت در دنیای کسب وکار تلقی کرد. در این شرایط افراد به طور معمول دو راهکار متفاوت را اتخاذ می کنند؛ نخست تعیین هدفی بزرگ تر که شامل شکار طیف گسترده تری از مشتریان خواهد بود.

در عین حال که راهکار نخست جذاب به نظر می رسد، برخی مدیران (معمولا موفق) سعی در استفاده بهینه از اعتماد مشتریان تازه خود دارند. این به معنای تلاش برای ترغیب افراد به خرید بیشتر از برندشان است. چنین استراتژی به طور معمول با ارسال یک پیام محترمانه شروع می شود:« سلام، از خریدتان متشکریم. امیدوار هستیم که بیشتر قادر به خدمت رسانی به شما باشیم.»

ایده

ایده این شماره براساس طرح یک روزنامه بین المللی پایه ریزی شده است.

فرض کنید سفارشی را از یک مشتری دریافت کرده و باید در مدتی محدود محصول موردنظر را به وی تحویل دهید. در این میان فاصله ای هرچند کوتاه بین تایید سفارش تا تحویل آن وجود خواهد داشت. این به معنای ایجاد یک حفره بزرگ و امکان بهره برداری مناسب از آن است. این شکاف را می توان با ارسال یک پیام تبریک یا تشکر به خوبی پر کرد.در بازاریابی اشتراکی که من برای مدت طولانی در آن مشغول به کار بودم، ارسال چنین نامه هایی قدم نخست در جلب نظر مشتریان به منظور تمدید اشتراک شان بود. در واقع اصطلاح خاصی نیز برای چنین راهکار خلاقانه ای در بازاریابی اشتراکی وجود دارد:«تمدید قرارداد در زمان مناسب.»

هنگامی که یکی از روزنامه های مطرح از من برای طراحی آگهی به منظور خوشامدگویی به مشترکان جدید دعوت به عمل آورد، من ایده جالبی را در ذهن داشتم. پیش از اشاره به متن اصلی لازم به یادآوری است که آگهی شما نباید بسیار تخصصی یا ساده باشد. در واقع متن نوشته شده بهتر است چیزی در میان این دو محسوب شود. نمونه اولیه نامه من به این شکل بود: « آقای جونز عزیز، علاقه مند هستم که ورود شما را به عنوان مشترک جدید {نام روزنامه} تبریک عرض کنم. بابت هزینه ای که پرداخت کردید بسیار متشکرم. به منظور تسهیل در امور مربوط به اشتراک تان یکسری از فایل های موردنیاز را برای شما ارسال کرده ام. باتشکر.»

فایل های موردنیازی که من برای مشتریان ارسال کرده بودم شامل برگه های ثبت اشتراک آنها، برگه تمدید اشتراک و تاریخ شروع و پایان خدمت رسانی بود. بر این اساس فرصت مناسبی در اختیار خواننده قرار می گرفت تا برنامه ریزی صحیحی درخصوص چگونگی پس انداز و مدیریت منابع مالی خود در راستای تمدید قرارداداش بکند. نکته اصلی که من به آن توجه کردم، عدم در اختیار داشتن برنامه ای مشخص برای مطالعه روزنامه در میان افراد بود. به عبارت ساده، اگر شما در درآمدتان کم وکسری احساس کنید، بدون هیچ تردیدی و در وهله نخست اشتراک های مطبوعاتی تان را لغو خواهید کرد.

بر همین اساس ترغیب افراد به تمدید پیش از موعد قراردادها می تواند به مثابه عنصری تاثیرگذار تلقی شود.  اگر قصد طراحی یک آگهی مشابه نمونه ذکر شده را دارید، نکته مهم استفاده از خلاقیت است. در واقع نیازی نیست دقیقا آگهی مشابه نمونه من طراحی کنید. ذکر مواردی مانند تحسین هوشمندی افراد در انتخاب برند شما و تشکر ویژه یا ارائه تخفیف به منظور تمدید اشتراک پیش از سررسید می تواند ایده های جالبی محسوب شود.

ایده نهایی که من در مورد آگهی روزنامه مذکور به کار بردم، عدم پافشاری زیاد درخصوص تمدید قرارداد افراد بود. به این ترتیب نوعی احساس اطمینان از سوی شرکت به مشتریان مخابره می شد. شاید این امر در نگاه نخست عجیب به نظر برسد، اما نتیجه حاصل شده در روزنامه همه را مجاب به صحت ایده ام کرد.

آنچه در عمل باید انجام دهید

-در هر کسب وکاری که فعالیت دارید، بهتر است یک پیام تبریک برای مشتریان تازه واردتان آماده کنید.

-لحن دوستانه و گرمی را انتخاب کنید. طوری متن را به نگارش درآورید که احساس هوشمندی به مشتریان دست دهد.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.