Take a fresh look at your lifestyle.

اینستاگرام و آینده خرید اجتماعی Social Shopping

اینستاگرام و آینده خرید اجتماعی Social Shopping

تجارت در شبکه‌های اجتماعی به سمت فضای متعهدی پیش می‌رود، ولی همچنان به پذیرش نهایی در جامعه نرسیده است.

با وجود اینکه افراد تحت تاثیر جست‌و‌جو در فضای آنلاین قرار دارند، اما هنوز هم در برابر خرید مستقیم از طریق شبکه‌های اجتماعی مقاومت وجود دارد. علیرغم این مسایل، اینستاگرام اخیراً تغییراتی را در این اپلیکیشن لحاظ کرده تا پروسه خرید اجتماعی ، آسان‌تر و در عین حال مطمئن‌تر شود.

یکی از اصلی‌ترین موانع خرید اجتماعی از شبکه‌های اجتماعی، اعتماد نداشتن به این نوع سیستم خرید است که از ناآشنا بودن با خرید از شبکه‌های اجتماعی سرچشمه می‌گیرد. امکان خرید اجتماعی اینستاگرام، درواقع توسعه برنامه آزمایشی است که پارسال روی این اپلیکیشن خودش پیاده‌سازی شد. این برنامه به این صورت بود که افراد با کلیک روی لوگوی فروشگاه قادر به دسترسی به مشخصات جزیی محصول بوده و مستقیماً به صفحه خرید هدایت می‌شدند.

درواقع ایده اصلی، از بین بردن موانع برای خرید محصولات، در اختیار قرار دادن اطلاعات محصول در اینستاگرام و در دسترس کاربران و در آخر هدایت مشتریان به صفحه خرید در وب‌سایت مورد نظر است. وقتی تراکنش مستقیماً از طریق فروشگاه اینترنتی صورت بگیرد، درواقع مشکل عدم اعتماد در خریدهای آنلاین نیز به صورت خودکار از بین می‌رود.
instagram-shoppable1

Noelle Sadler معاون بازاریابی در فروشگاه اینترنتی Lulus می گوید:

اکثریت قریب به اتفاق مشتریان ما در مرحله اول با تبلیغات دهان به دهان WOM از طریق دوستان یا شبکه‌های اجتماعی با برند ما آشنا شده‌اند و حالا اینستاگرام یک پلتفرم فوق العاده در این راستا در اختیار ما گذاشته است که از طریق آن مشارکت مشتری‌های جدید و قدیمی را افزایش می‌دهیم. در حدود ۳۳ درصد افرادی که در وبسایت ما خواسته‌اند اطلاعات بیشتری در مورد یک محصول بدانند، از طریق کلیک روی ” حالا خرید کنید ” در اینستاگرام وارد وبسایت شده اند!

افزایش تعداد کلیک مستقیماً به تغییرات و افزایش سود کسب و کار در برنامه آزمایشی منتهی شد، به همین دلیل با استفاده از این پلتفرم در آمریکا، این سرویس به هزاران کسب و کار عرضه شد. علاوه بر این، با امکانات جدیدی که در آینده به بخش خرید اجتماعی اضافه خواهد شد، زمانی که مشترکین از طریق اکانت خود به محصولی متصل شوند، فروشگاه موردنظر امکان تگ کردن محصول را خواهد داشت.

تا زمانی که مشتری‌ها اعتراضی نداشته باشند، فروش در شبکه‌های اجتماعی هر سال رشد خواهد کرد. غالباً سیستم واحد یا نتیجه‌گیری کلی برای برد صددرصد در این زمینه وجود ندارد، ولی راه حل‌هایی مانند این کار، می تواند هم کسب و کارها و هم مشتریان را راضی نگه دارد.

 

نویسنده : مهدیس سپاهی

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.