Take a fresh look at your lifestyle.

تفریح در کنار کار

تبلیغات یکی از روش های شناساندن محصولات به مردم و فرهنگ سازی در جامعه است. حال اگر تبلیغات خلاقانه و جذاب باشد نتیجه بهتری می دهد و افراد بیشتری را به سمت خود می کشد. یکی از روش های فروش محصولات و تولیدات شرکت ها تبلیغات است. با استفاده از تبلیغات شما می توانید خود را به مردم بشناسانید و مشتری جذب کنید و فروش محصولات خود را بالا ببرید.

علاوه بر این برای فرهنگ سازی در جامعه یا آموزش رفتار خوب به مردم جامعه می توانید از تبلیغات استفاده کنید. با این حال یکی از مواردی که کمتر مورد توجه قرار گرفته این است که چگونه می توان تفریحات کارمندان خود را تبدیل به تبلیغی برای شرکت خود کرد. این امر اگرچه در ابتدا کمی مبهم و نامفهوم به نظر می رسد با این حال راهکاری کاملا عملی محسوب می شود. برای مثال فرض کنید که در زمینه تولید پوشاک فعالیت می کنید، می توانید مسابقه خوش تیپ ترین فرد شرکت را با استفاده از پوشاک خود برگزار کنید.

این امر در صورت پوشش رسانه ای مناسب می تواند در کنار جنبه شاد و تفریحی ای که برای کارمندان دارد، به فرصتی برای تبلیغ محصول در قالبی متفاوت تبدیل شود. با توجه به این امر که در حال حاضر رقابت بسیار فشرده است، شرکتی می تواند در این بازار موفق عمل کند که ایده های جدیدتری را در اختیار داشته باشد. درواقع لازم است شما از هر فرصتی در راستای بهبود کسب و کار خود استفاده کنید. فراموش نکنید که این امر به هیچ وجه بد نیست و اقتضای حال حاضر محسوب می شود.

ایده

هنوز هم این مفهوم به طور گسترده وجود دارد که کار نباید شاد باشد و شادی و نشاط چیزی است که شما تنها پس از کاری سخت به دست می  آورید. این وضعیت که زمانی نقطه  ثقل محیط های کاری را تشکیل می  داد، در حال تغییر است. شرکت های بسیاری اثبات کرده اند که تلفیق کار و نشاط، نه تنها ارتباطات روزمره و فضای کسب و کار را بهبود می  بخشد بلکه می تواند تاثیری مثبت در رشد ارزش شرکت داشته باشد.

در واقع اشتغال به کار در فضای شاد و دلپذیر سبب ارتقای سطح بهره وری و بهبود فعالیت حرفه ای کارکنان سازمان ها خواهد شد. در گذشته زمان فراغت به مفهوم لغوی کنونی اصلا وجود نداشت. قبل از انقلاب صنعتی، زمان فراغت معنایی بیش از «وقت» یا «فرصت» را دربر نمی گرفت. با به کارگیری عبارتی نظیر «در یک فرصت یا موقعیت مناسب» مفهوم اصلی زمان فراغت حفظ می شود.

امروزه هنگامی که سخن از زمان فراغت به میان می آید، در فکر نگاه داشتن زمان یا فرصتی برای انجام کاری نیستیم. ما زمان زیادی در اختیار داریم، مشکل این است که نمی دانیم چگونه از آن استفاده کنیم. زمان فراغت دیگر به معنای زمان بیکاری با یکسری مشکلات روحی نیست که نقطه مقابل زمان فشار و تراکم کاری باشد، بلکه زمان آزادی است که ما باید برای آن فعالیتی دست و پا کنیم و این آزادی هر زمانی می تواند رخ دهد.

فعالیت ها نمونه های روشنی از چگونگی گذران اوقات فراغت هستند اما کار نیز خود فعالیت است و اگر ما به این نتیجه برسیم که همه اوقات ما باید با فعالیت یا کاری پر شود، تقریبا دیگر تفاوتی بین کار و تفریح مفهوم نخواهد داشت. توماس ادیسون، مخترع صدها وسیله ضروری (از جمله چراغ برق) بیشتر وقتش را در آزمایشگاهش مشغول تحقیق بود. روزی یک نفر از او پرسید: «تو خسته نمی شوی که روزی ۱۶ ساعت کار می کنی» پاسخ او جالب بود. گفت: «من روزی ۱۶ ساعت کار نمی کنم بلکه ۱۶ساعت تفریح می کنم!»

می توان گفت که افراد موفق کارشان را به نوعی تفریح به حساب می آورند. سعادت بزرگی است که انسان از کارش لذت ببرد. کسانی که کارشان را دوست داشته باشند حتما در آن کار موفق خواهند شد.

آنچه در عمل باید انجام دهید

– همیشه به دنبال راه های جدید برای افزایش کارایی و سوددهی باشید. در مقابل تغییر مقاومت نکنید بلکه خود پیشنهاددهنده تغییر باشید.

– ایجاد تفریح در کار امری است که در راستای بهبود راندمان کاری باید توسط مدیر شرکت صورت پذیرد. درواقع اگر هر کارمندی به تنهایی بخواهد برای خود تفریح سازی کند، ممکن است عملکرد شرکت را تحت تاثیر خود قرار دهد و پیامدهای نه چندان مناسبی را به همراه داشته باشد.

– همیشه کار گروهی و همکاری را تشویق کنید. موجب نزدیک شدن کارمندان خود به همدیگر شوید و با آنها تیمی صحبت کنید. تشویق شان کنید که کارهای یکدیگر را انجام دهند تا باعث افزایش انعطاف پذیری و ایجاد علاقه شود.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.