Take a fresh look at your lifestyle.

تبلیغات خود را جذاب تر کنید

همواره دو رویکرد در رابطه با تبلیغات وجود دارد. برخی خواهان تاثیر کوتاه مدت و سریع هستند و برخی دیگر می خواهند پیام شان تا مدت ها در ذهن مخاطب نقش ببندد. همین امر هم منجر به این شده است تا روش های مختلفی در این رابطه وجود داشته باشد. هدف تبلیغات این است که با کمترین هزینه بیشترین مخاطبان را جذب کنید. اگر این مهم به درستی انجام شود تبلیغات، موفقیت کسب و کار شما را به همراه خواهد داشت. نکته ای که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که سعی نکنید همه چیز را برای همه کس فراهم کنید. هیچ کالا یا خدماتی وجود ندارد که به درد همه کس بخورد.

بسیاری از صاحبان کسب و کار به خصوص مدیران سازمان ها سعی می کنند به همه بازارها دست پیدا کنند. اما حقیقت این است که این روش کارساز نیست و برای کسب وکارهای کوچک می تواند فاجعه آمیز باشد. بنابراین به جای اینکه فقط سعی کنید تبلیغات پر تیراژ راه بیندازید ابتدا باید مخاطبان واقعی خود را پیدا کنید.

ایده

ایده عنوان مهم ترین بخش یک تبلیغ چاپی و همین طور تبلیغات آنلاین به  شمار می رود و برای موفقیت تبلیغ حیاتی است. ۹۵درصد افراد فقط عنوان ها را می خوانند و اگر عنوان به اندازه کافی جذاب باشد مطلب را می خوانند. روزانه هزاران تبلیغات پیش روی ما انسان ها قرار می گیرد؛ تبلیغاتی مختلف از کالا و خدماتی که بسیاری از شرکت ها ارائه می دهند. دنیای امروز، دنیای تبلیغات موفق است.

روانشناسی تبلیغات شناخت عواملی است که سبب می شود افراد تحت تاثیر تبلیغات قرار گرفته و موافق با آن واکنش نشان دهند؛ عواملی که در این اثربخشی دخالت دارند عبارتند از:

تلقین پذیری: می دانیم که انسان ها از بدو تولد تا لحظه مرگ به دیگران نیاز دارند و به انسان های دیگر وابسته اند و بدون یاری آنها نمی توانند به آسودگی زندگی کنند! از این رو به آنان حساسند و می کوشند تا توجه و موافقت آنها را به سوی خود جلب کنند؛ تلقین پذیری از همین جا پدید می آید. تلقین پذیری در وضعیت هایی که افراد دچار هیجان شده و از نظر عاطفی برانگیخته شده باشند شدیدتر است.

هم چشمی گروهی: از عواملی که در تبلیغات موثر است گرفتار شدن در انبوه خلق (جماعت) است. مطالعاتی که در روانشناسی توده ها صورت گرفته است، نشان می دهد که افراد در جماعت ها به دلیل هم چشمی، زودتر تحت تاثیر قرار می گیرند و بدون اراده و به طور غیر منطقی به تقلید از دیگران کارهایی انجام می دهند. برای مثال اگر به کسی گفته شود که تعداد بسیاری از مردم از کالای به خصوصی استفاده می کنند، او نیز گرایش بیشتری به آن کالا پیدا می کند تا به این وسیله و به طور ناخودآگاه وابستگی و پیوستگی خود را به گروه ها و هم چشمی با آنان نشان دهد.

تداعی معانی و انتقال: به این معنا که مثلا ورزشکار محبوبی را در حالی که خمیر دندانی در دست دارد، نشان می دهند. اگر این عکس از نظر بیننده جالب باشد، موافق مکانیسم انتقال یا تداعی معانی احساس خوبی نسبت به خمیر دندان پیدا و نسبت به خرید آن اقدام می کند.

ایجاد پیوستگی مطلوب: تبلیغگر برای آنکه مردم را با هدف خود همراه سازد باید پیوستگی را ایجاد کند که برای آنان مطلوب باشد. مثلا هرگاه گلفروشی بخواهد فروش خود را افزایش دهد از روز مادر استفاده می کند و عواطفی را که به مادر متعلق است با تصور خرید گل پیوند می دهد.

تکرار: برای آنکه محرکی بهتر درک شود، باید آن را چندین بار تکرار کرد. به همین منظور می بینیم که گوینده رادیو یا تلویزیون نام کالا یا تصویر آن را که می خواهد تبلیغ کند، چندین مرتبه تکرار می کند. با تکرار است که می توان مطالب را در افکار عمومی زنده نگه داشت.

سادگی: باید بیانیه ها، برنامه ها و اعلامیه های تبلیغ ساده، کوتاه، روشن و حاوی شعارها و رهنمودهای مشخص باشد.

آنچه در عمل باید انجام دهید

تبلیغات تشویقی و ترغیبی عبارت است از استفاده از آیتم های هدیه ای تبلیغاتی یا رویدادهای رسانه ای ترغیبی و تشویقی که به جلب توجه عمومی کمک بسیاری می کند و روشی است موثر برای تبلیغات. توزیع هدایای تبلیغاتی و تشویقی یک تکنیک تبلیغاتی است که می تواند خلاقیت و نوآوری های بسیاری را داشته باشد و در عین حال بسیار موثر و کارآمد باشد.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.