Take a fresh look at your lifestyle.

چهار نکته برای موفقیت در موبایل مارکتینگ در سال ۲۰۱۷

امروزه فروشگاه‌های آنلاین تا حد بسیار زیادی برای معرفی ایده‌ها و فروش محصولات خود به تلفن همراه وابسته هستند. چرا که در در کنار لپ‌تاپ، افراد زیادی از تلفن همراه، تبلت و یا حتی ساعت‌های هوشمند خود برای دریافت اطلاعات استفاده می‌کنند.

با توجه به اینکه تلفن‌های همراه امروزه با سرعت بسیار زیادی محیط کار دیجیتال را تحت‌الشعاع قرار داده‌اند، موبایل مارکتینگ دیگر تنها یک انتخاب ساده نیست، بلکه ضرورت محسوب می‌شود. امروزه فروشندگان به دنبال برقراری رابطه‌ ای قوی با مشتریانی هستند که به خوبی با عصر دیجیتال همگام شده‌اند.

اگر در سال ۲۰۱۷ به دنبال کسب موفقیت در فروش خود هستید، این ۴ نکته به شما کمک خواهند کرد:
۱٫ محیط سایتتان باید با تلفن همراه هماهنگ باشد
سال پیش تعدادی از فروشندگان دریافتند که مشتری‌ها گاهی در فرایند بازدید سایت و خرید، برای مثال احتیاج به بزرگنمایی صفحه سایت دارند. به تدریج شرکت‌های مرتبط، تغییراتی را در SEO عرضه کردند تا این سایت‌ها در تلفن همراه نیز پاسخ گوی نیاز مشتریان باشند.
حالا در سال ۲۰۱۷، فروشندگانی که نسبت به تغییرات سایتشان بی توجه بودند، کاملا تفاوت حضور مشتریان را احساس می‌کنند. پس در ماه‌های آینده حتما به این امر توجه کرده و اقدامات لازم را در جهت بهبود کیفیت سایتتان در تلفن‌های همراه انجام دهید.

یکی از کارهایی که باید انجام دهید این است که فضای سایت را کاملا برای مشتری ساده کنید تا به مستقیم ترین شکل بتواند مراحل بازدید و خرید را انجام دهد. همینطور سعی کنید تا جایی که امکانش را دارید، طول پهنای باندتان را کمتر کنید. عموما کسانی که با تلفن همراه به صورت آنلاین کار می‌کنند، صبر و تحمل کمتری نسبت به کاربران کامپیوتر دارند. سایتی که فرایند بارگذاری در آن به کندی انجام شود، به سرعت باعث از دست دادن مشتری خواهد شد.

سعی کنید این امکان را در سایتتان قرار دهید تا کاربران از طریق شبکه‌های اجتماعی امکان ثبت نام در سایت را داشته باشند. به خاطر داشته باشید که هرقدر فرایند خرید برای مشتری طولانی تر باشد، امکان بازنگری مجدد و در نتیجه کم کردن یا کنسل کردن خرید از جانب او بیشتر خواهد شد.

۲٫ از آفرها و تخفیف‌های مناسب استفاده کنید
نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که ۹۶ درصد از مشتری‌های اینترنتی از کوپن‌های تخفیف استفاده می‌کنند. پس بهترین راه برای تشویق مشتریانتان به خرید و درنتیجه افزایش درآمدتان، این است که از تبلیغات و کدهای تخفیف به شکل هوشمندانه‌ای استفاده کنید. زمانی که کاربر تازه وارد سایتتان شده‌است و همین طور با در نظر گرفتن سابقه جست و جوی او در سایت، می‌توانید آفرهای مرتبطی را به او معرفی کرده و توجه مشتری را جلب کنید.

۳٫ امکان پرداخت از طریق تلفن همراه را فعال کنید
هر فروشنده‌ای باید به این موضوع توجه کند که قابلیت انجام تراکنش‌های مالی راحت و بدون دردسر، یکی از روش‌های مهم جذب مشتری است. پس از راهکارهایی استفاده کنید که کاربران بتوانند به راحتی از طریق تلفن همراه و یا حتی ساعت‌های هوشمند، پرداخت خود را در سایت انجام دهند.

همچنان تعدادی از افراد وجود دارند که به پرداخت انلاین از طریق تلفن همراه اطمینان ندارند، به همین دلیل لازم است سرویس‌های امنی را در این زمینه در اختیارشان قرار دهید تا در عین سهولت، امنیت اطلاعاتشان نیز تضمین شود.

۴٫ از شبکه‌های اجتماعی مخصوص تلفن همراه استفاده کنید
با توجه به استقبال زیادی که امسال از شبکه‌های اجتماعی مخصوص تلفن همراه صورت گرفته‌است، حضور فروشندگان در این شبکه‌ها مانند اینستاگرام، اسنپ چت، پریسکوپ و … نه تنها یک اختیار بلکه یک ضرورت محسوب می‌شود. البته باید به این مساله دقت کنید که همراه با اوج و فرود داشتن شبکه‌های اجتماعی متفاوت، حتما با حضور در پلت فرم‌های مختلف، مشتریان خود را حفظ کنید.

در عین اینکه اطلاعات کار خود را به صورت موازی در شبکه‌های مختلف به اشتراک می‌گذارید، دریافتن تفاوت‌های شبکه‌های مختلف و همینطور تفاوت بین کاربران این شبکه‌ها کلید اصلی موفقیت شماست.

این بدان معنی است که شما نباید یک محتوای واحد را در همه شبکه‌ها ارسال کنید. برای مثال اگر یک نوع تبلیغ برای یک بیلبورد کنار بزرگراه مناسب باشد، قطعا برای تبلیغ داخل تلویزیون جالب نخواهد بود.
تبلیغات و محتوای دیجیتال، نکات مثبت و منفی زیادی دارند که حتما باید در مورد این موضوع اقدامات لازم را انجام دهید.

نویسنده: مهدیس سپاهی

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.