Take a fresh look at your lifestyle.

نگاهی به کمپین‌های موفق بِیبی پرو در فضای آنلاین

فروشگاه آنلاین بِیبی پرو از معدود فروشگاه‌های آنلاینی است که به صورت انحصاری روی فروش محصولات مختص به نوزادان، کودکان و حتی مادران تمرکز دارد و به خاطر رویکرد مناسب بازاریابی خود در فضای آنلاین نیز توانسته خود را بیشتر در این فضا مطرح سازد و به عنوان برندی فعال در این زمینه، برندسازی خود را صورت دهد. در ادامه به تاثیر تبلیغات کلیکی روی موفقیت این برند در فضای آنلاین می‌پردازیم که بازخورد خوبی هم برای بِیبی پرو به همراه داشته‌اند.

چالش:

هر کسب‌وکار اینترنتی، پس از شروع به فعالیت و برندسازی در فضای آنلاین با این مهم برخورد می‌کند که چگونه می‌تواند بعد از مطرح شدن برندش، بیشتر روی فروش محصولات خود و همچنین جمع‌آوری سرنخ (Lead Generation) تمرکز کند، تا به واسطه سرنخ‌های جمع‌آوری شده نیز بتواند ارتباط قوی‌تری با مشتریان خود ایجاد کند. بِیبی پرو هم دقیقا با این موضوع برخورد کرده بود که پس از برندسازی و مطرح شدن در فضاهایی چون شبکه‌های اجتماعی، می‌تواند بیشتر روی فروش خود تمرکز کند.

راهکار:

بیبی پرو پس از دریافت مشاوره از تیم ای‌نتورک، تصمیم گرفت تا با دو کمپین تبلیغات کلیکی نیز روی افزایش تعداد سرنخ و همچنین روی موضوع مهم دریافت ترافیک تمرکز کند.
با توجه به رفتار مخاطب هدف بِیبی پرو، جمع‌آوری شماره تلفن همراه نیز بهترین گزینه‌ای بود که می‌توانست برای این کسب‌وکار سودآوری داشته باشد. در حالی که ممکن بود جمع‌آوری ایمیل از مادران که عمده مخاطبان هدف این برند هستند نیز کمپین این تیم را با شکست روبرو کند. بنابراین هدف یکی از کمپین‌های بِیبی پرو جمع‌آوری سرنخ تعیین شد که در صفحه فرود آن، فقط شماره فرد دریافت می‌شد تا کد تخفیف ۱۰% به او از طریق ارسال پیام نیز اهدا گردد.

کمپین جمع‌آوری سرنخ بِیبی پرو

هدف دیگر این کسب‌وکار، افزایش ترافیک موثر بود که در کمپینی دیگر روی این مورد تمرکز شد. یکی از نتایجی که این کمپین به همراه خود داشت، کاهش رتبه الکسای این کسب‌وکار بود.

بنر مختص به کمپین افزایش ترافیک

بِیبی پرو برای افزایش ترافیک، از کمپین تبلیغاتی RSS Feed هم استفاده کرد تا محتوای مفید خود که در وبلاگش تولید می‌کرد را بیشتر در معرض دید قرار دهد و میزان ترافیک را از این طریق هم افزایش دهد.

این سه کمپین، طی یک ماه فعال بودند و توانستند در این مدت زمان بازخورد خوبی به جا بگذارند. در طی یک ماه، حدود ۹۰ هزار کلیک روی بنرهای تبلیغاتی این سه کمپین وارد شدند.

نتایج:

بِیبی پرو به کمک کمپین‌های تبلیغاتی عنوان شده، توانست به نتایج ذیل دست یابد که یک موفقیت در تبلیغات این برند به حساب می‌آید:
– این کسب‌وکار توانسته تا به امروز از طریق کمپین‌های تبلیغاتی عنوان شده، ۴۰۷ شماره تماس جمع‌آوری کند و از طرفی میزان تماس‌های برقرار شده روزانه با این کسب‌وکار هم با افزایش روبه‌رو بوده است.

– به دلیل افزایش میزان ترافیک، رتبه الکسا این فروشگاه اینترنتی از ۷۱,۱۱۱ به ۳,۷۰۰ کاهش پیدا کرد.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.