Take a fresh look at your lifestyle.

۱۰ ابزار ترفیع بازاریابی و فروش کسب و کار مد

۱۰ ابزار ترفیع بازاریابی و فروش کسب و کار مد

روزبه‌روز رقابت در تمامی شاخه‌های بازار مد افزایش می‌یابد و اغلب صاحبان کسب و کار مد به دنبال راهکارهای جدید مارکتینگ و دوباره اندیشی هستند تا از این طریق بتوانند به ترفیع در محصولات و برند خود دست یافته و درنهایت مشتریان بیشتری را جذب نمایند. در ادامه با ما همراه شوید تا به بررسی ۱۰ ابزار ترفیع بازاریابی و فروش کسب و کار مد بپردازیم؛

 

بازاریابی

 

استفاده از آگهی‌های مد

هرگونه عرضه و ترفیع غیرشخصی محصول و سازمان که با هدف برقراری ارتباط با مصرف‌کنندگان مد در قبال هزینه را آگهی درزمینهٔ مد تعریف می‌کنیم. این ابزار شامل آگهی اینترنتی و پادکست‌های شوی مد نیز می‌باشد.

بازاریابی مستقیم مد

این ابزار به فرآیندها و تکنیک‌های قابل‌استفاده جهت برقراری ارتباط شخصی و معنادار با هر یک از مصرف‌کنندگان مد می‌باشد. ابزارهای توانمندسازی اینترنتی، درخواست‌های تلفنی، تماس‌های مکتوب و کارت‌های فروشگاهی در این حیطه قرار می‌گیرند.

فروش شخصی مد

این مورد شامل عرضه شخصی محصولات توسط بخش فروش با هدف ارتقای فروش شرکت و برقراری ارتباط با مشتریان می‌باشد.

ترفیع فروش مد

این مورد شامل یک فعالیت فروش کوتاه‌مدت و انگیزاننده جهت تشویق مشتریان به خرید محصولات می‌باشد.

استفاده از روابط عمومی مد

روابط عمومی توسط یک سازمان جهت ایجاد روابط دوجانبه مثبت، بادوام و معنادار با تمام جوانب مرتبط با مد برقرار می‌گردد.

تبلیغ شفاهی مد

ارتباطات مثبت و یا منفی مستقیم یا غیرمستقیم در خصوص یک شرکت و محصول بین خریداران هدف، دوستان و اعضای یک خانواده تبلیغ شفاهی تعریف می‌شود. این نوع ارتباطات شخصی قدرتمند بوده اما ممکن است در مواردی غیرقابل‌کنترل باشند.

عرضه حضوری مد

فرآیند این مورد شامل عرضه و در معرض نمایش قرار دادن کالا در هر محیط تجاری به بهترین روش جهت جلب‌توجه مشتری و تشویق و تحریک آگاهی، آزمودن محصول و درنهایت فروش می‌باشد. نقطه فروش برای تشریح فعالیت‌های مورداستفاده جهت نمایش و کمک به فروش در نقطه فیزیکی خرید به کار برده می‌شود.

بسته بندی مد

بسته بندی پوشش مورداستفاده جهت معرفی و ارائه محصول به مصرف‌کننده تعریف می‌شود. بسته بندی موجب حمایت، حفاظت و ترفیع محصول شده و گاهی اوقات نیز به مصرف‌کننده در استفاده از محصول کمک می‌کند.

هویت برند مد

جلوه فیزیکی یک شرکت یا سازمان که تاوَن توسط مردم تشخیص داده می‌شود. این مورد شامل مواردی همچون لوگو، رنگ، نشان‌ها، لباس‌های یک‌شکل، بروشور، کاراکترها، ساختمان، کارت ویزیت و … می‌باشد. یک هویت استانداردشده و به‌یادماندنی می‌تواند تمام جوانب فعالیت‌های ارتباطی را تقویت نماید.

شرکت در نمایشگاه‌های مد

معمولاً تنها هدف نمایشگاه‌ها تجارت با خریداران است، شو هایی که نمایشگر محصول در ابعاد استاندارد و نه برای یک مشتری خاص در بازه‌های مشخصی برگزار می‌شوند.

 

 

منبع : هورموند

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.