Take a fresh look at your lifestyle.

ترند های جهانی تا سال 2030 برای اروپا

 

دهه آینده برای آینده اروپا و نقش اروپا در جهان تعیین کننده خواهد بود. تغییرات قدرت جهانی لرزه ای؛ فشار بر لیبرال دموکراسی ها؛ چالش های حاکمیت جهانی؛ دگرگونی مدل‌های اقتصادی و ساختار جوامع. استفاده های جدید و سوء استفاده از فناوری؛ متضاد الگوهای جمعیتی؛ و ردپای اکولوژیکی رو به رشد بشریت – جهان به خوبی در مسیر خود به سوی نظم ژئوپلیتیکی، ژئواکونومیکی و ژئوتکنولوژیکی جدید است. اروپا چه نقشی در این جهانی که به سرعت در حال تغییر است ایفا خواهد کرد؟ اتحادیه اروپا چگونه می تواند تضمین کند که در نهایت به یک قدرت متوسط ​​بین ایالات متحده و چین گیر نمی دهد؟ چه چیزی لازم است تا اروپا در سال 2030 سرنوشت خود را در دستان خود بگیرد؟
آینده اکنون است و چالش‌ها (و فرصت‌های) فردا با انتخاب‌های امروز تعیین می‌شوند. اما آینده مانند گذشته نیست. جهان بسیار پیچیده‌تر، رقابتی‌تر و رقابتی‌تر از قبل است – و با سرعتی بی‌سابقه در حال تغییر است. ماهیت به هم پیوسته و وابسته امور ملی، اروپایی و جهانی، امتیاز جدیدی بر سیاست گذاری و تصمیم گیری چابک، انعطاف پذیری، آینده نگری استراتژیک و حکمرانی پیش بینی کننده – که همگی اکنون بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارند، قرار داده است. با وجود ضروری تر و فوری بودن، توسعه «فرهنگ آمادگی» و شکل دادن فعالانه به آینده نیز دشوارتر و آزمایشی تر شده است.

در مقابل این پس‌زمینه، گزارش ESPAS Global Trends to 2030: Challenges and Choices for Europe، کمکی به حمایت از سیاست‌گذاران و تصمیم‌گیرندگان در حین حرکت در جهان تا سال 2030 است. ممکن است نتوانیم نمودار خطی و از پیش تعیین‌شده ارائه کنیم.

کاری که ما می توانیم انجام دهیم این است که بینش هایی را از روندهای کنونی جهانی استخراج کنیم. بررسی برخی از ابهامات کلیدی که آینده اروپا را شکل خواهد داد. و بهتر است برخی از انتخاب ها و تصمیماتی را که ممکن است در دهه آینده با ما روبرو شود، پیش بینی کنیم. این گزارش بدون ادعای همه جانبه بودن، به دنبال گردآوری شواهد موجود برای چیزی است که می‌توان آن را بررسی واقعیت اروپایی نامید. اروپا یک بازیگر کلیدی جهانی در بسیاری از زمینه ها است، اما جهان دیگر اروپا محور نیست – و در آینده نیز چنین نخواهد بود. اروپایی‌ها کمتر، مسن‌تر و نسبتاً فقیرتر خواهند بود در حالی که بسیاری از کشورهای دیگر جهان در حال افزایش هستند. حتی اگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا منابع بیشتری را با هم ترکیب کنند، اروپا همچنان صرف امنیت و دفاع خواهد کرد. و از آنجایی که قدرت جهانی با پیشرفت سریع فناوری دوباره تعریف می شود، اروپایی ها در زمینه فناوری ها و نوآوری های نوظهور – از هوش مصنوعی گرفته تا محاسبات کوانتومی – از چین و ایالات متحده عقب هستند. اینها حقایق هستند و اهمیت دارند.

برای مشاهده گزارش کامل

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.