Take a fresh look at your lifestyle.

معرفی ۵ پلتفرم شبکه اجتماعی جدید برای افزایش دامنه بازاریابی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی

به غیر از ایسنتاگرام، توییتر و فیس بوک از چه شبکه های اجتماعی برای بازاریابی و تبلیغات استفاده کنیم؟

اینستاگرام، توییتر و فیس بوک بزرگترین شبکه های اجتماعی در سراسر جهان محسوب می شوند. اگر شما یک بازاریاب باهوش باشید، از مدت ها قبل در یک یا چند نمونه از این پلتفرم ها فعالیت دارید. بی تردید فعالیت بازاریابی مناسب در شبکه های اجتماعی همیشه تاثیر مثبتی بر روی فعالیت برندها خواهد داشت.

نکته مهم در اینجا تمرکز صرف برخی از برندها بر روی یک یا دو پلتفرم برتر است. به طور معمول گزینه های برندها برای فعالیت بازاریابی از اینستاگرام، توییتر، فیس بوک و یوتیوب فراتر نمی رود. استدلال پشت چنین تصمیم گیری نیز اهمیت روزافزون این پلتفرم ها در مقایسه با دیگر نمونه هاست.

بی شک پلتفرم های بزرگ جذابیت بیشتری برای برندها دارد، با این حال آیا تمرکز صرف بر روی آنها منطقی خواهد بود؟ از نظر من این امر چندان مناسب نیست. امروزه شبکه های اجتماعی دیگر نیز در حال رشد و توسعه هستند. این امر ضرورت توجه برندها به آنها را می طلبد.

پلتفرم های شبکه اجتماعی جدید برای افزایش دامنه بازاریابی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی

یکی از مهم ترین گام ها برای فعالیت در پلتفرم های متفاوت از اینستاگرام، توییتر و فیس بوک شناخت گزینه های در دسترس است. هدف اصلی من در ادامه بررسی برخی از مهم ترین پلتفرم های جدید است. امیدوارم با شناخت آنها فرآیند بازاریابی برند شما وسعت بیشتری پیدا کند.

۱- تیک تاک

این پلتفرم تا چند سال پیش به نام Musical.ly شناخته می شد. امروزه با تغییر نامش به تیک تاک شمار بالایی از جوانان به آن علاقه مند شده اند. براساس پژوهش موسسه سنسور تاور تیک تاک اکنون چهارمین اپ اجتماعی محبوب در سراسر جهان محسوب می شود. از سال ۲۰۱۸ تا به حال این پلتفرم روند توسعه بسیار سریعی را تجربه کرده است. بسیاری از طرفدارهای این پلتفرم به دلیل ماهیت تازه و متفاوتش با سایر شبکه های اجتماعی علاقه فراوانی به آن دارند. به عنوان یک بازاریاب حضور در پلتفرم های مورد پسند مخاطب هدف اهمیت بسیار بالایی دارد. این امر به ما فرصت کافی برای جلب نظر مخاطب هدف مان را خواهد داد. به علاوه، امکانات تازه تیک تاک فرصت بازاریابی به شیوه ای خلاقانه و متفاوت از کلیشه های رایج را فراهم می کند.

محوریت اصلی تیک تاک ساخت ویدئوهای جذاب و همراه با موسیقی است. به این ترتیب کاربران فرصت کافی برای بارگذاری ویدئوهای جذاب خود را خواهند داشت. بدون تردید همه ما برخی از مشهورترین این ویدئوها را مشاهده کرده ایم. نکته جالب در مورد تیک تاک امکان به اشتراک گذاری ویدئوها در پلتفرم های خارجی (مانند اینستاگرام) است.

بدون شک بحث در مورد مزیت های تیک تاک بسیار جذاب خواهد بود، با این حال نکته مهم در اینجا اهمیت این پلتفرم برای بازاریاب هاست. به راستی چرا تبلیغات در تیک تاک برای برندها مهم است؟ دلیل اصلی این امر حضور گسترده کاربران نسل جوان در تیک تاک است. امروزه نسل جوان قدرت مالی بالایی پیدا کرده است. به همین خاطر بازاریابی و تبلیغ با هدف جلب نظر آنها اهمیت زیادی خواهد داشت.

۲- لاسو

یکی دیگر از پلتفرم های تازه تاسیس و محبوب لاسو نام دارد. این پلتفرم دقیقا نسخه فیس بوک برای رقابت با تیک تاک محسوب می شود. در اینجا نیز کاربران امکان تولید محتوای ویدئویی کوتاه همراه با موزیک های جذاب را دارند. جالب اینکه کاربران برای ثبت نام امکان ورود به اکانت فیس بوک یا اینستاگرام شان را نیز دارند. سرمایه گذاری فیس بوک بر روی رقابت با تیک تاک ناشی از موفقیت این پلتفرم در جلب نظر کاربران است. به همین خاطر فیس بوک با هدف عقب نماندن از جریان توسعه شبکه های اجتماعی یک نسخه کاملا کاربردی برای رقابت با تیک تاک ارائه کرده است.

اگرچه لاسو به اندازه تیک تاک شهرت ندارد، اما به زودی بدل به رقیبی جدی برای هر پلتفرمی خواهد شد. اعتبار اصلی لاسو پشتیبانی فیس بوک از آن است. بی تردید تجربه چندین سال موفقیت در عرصه شبکه های اجتماعی به کمک فیس بوک برای توسعه هرچه بهتر لاسو خواهد آمد. امروزه در دنیای بازاریابی بسیاری از برندها در تیک تاک و لاسو حضور دارند. به همین خاطر ما نیز باید به فکر فعالیت موثر در این پلتفرم ها باشیم.

۳- وِرو

ورو نسخه تحت حمایت اینستاگرام است. هدف اصلی از توسعه این شبکه اجتماعی ایجاد فضایی بدون تبلیغات برای کاربران عنوان شده است. به این ترتیب کاربران دیگر شاهد تبلیغات گسترده در شبکه اجتماعی محبوب شان نخواهند بود. این امر تاثیر بسیار زیادی در جلب نظر شمار بالایی از کاربران داشته است. در حقیقت امروزه اغلب کاربران از مشاهده تبلیغات پرتعداد ناراضی هستند. به همین خاطر مواجهه با پلتفرمی بدون تبلیغات برای آنها جذاب خواهد بود.

وقتی از نبود تبلیغ در ورو صحبت می کنیم، منظورمان ممنوعیت فعالیت برندها نیست. امروزه برندهای زیادی در ورو فعالیت دارند. نکته مهم در این میان نبود گزینه تبلیغات درون برنامه ای در ورو است. به این ترتیب توسعه ارگانیک محتوای بازاریابی اهمیت بسیار زیادی خواهد یافت. اگر به دنبال کسب موفقیت در دنیای بازاریابی و تبلیغات هستید، باید پلتفرم ورو را نیز مدنظر داشته باشید.

۴- استیمیت

استیمیت یکی از نخستین پلتفرم های بهره مند از فناوری بلاک چین است. ساختار این پلتفرم بیشتر شبیه به انجمن وبلاگ نویسی است. به این ترتیب استیمیت فضایی مناسب برای کاربران به منظور فعالیت و به اشتراک گذاری محتوا فراهم کرده است. کاربران با بارگذاری محتوای متنی جذاب امکان دریافت نقطه نظرات دیگران را خواهند داشت. بی تردید چنین فضایی برای بازاریاب های علاقه مند به توسعه کمپین های متن محور مناسب خواهد بود. امروزه بسیاری از کاربران دیگر به محتوای متنی توجه ندارند. به این ترتیب ظهور پلتفرمی مخصوص نگارش متن برای بازاریاب ها بسیار امیدوارکننده خواهد بود. نکته مهم در خصوص فعالیت در استیمیت ضرورت نگارش متن های کوتاه است. البته این امر برای بازاریاب ها دشواری چندانی ندارد. به هر حال در دنیای بازاریابی نیز رعایت اختصار اهمیت بسیار زیادی دارد.

۵- کافئین

کافئین یکی از عجیب ترین پلتفرم های این فهرست است. تیم توسعه دهنده کافئین بخشی از کارمندان سابق اپل هستند، با این حساب باید منتظر کیفیت بسیار بالایی از آنها باشیم. در عمل پلتفرم کافئین در تلاش برای ساماندهی فضایی مناسب و عاری از هرگونه عیب و ایراد سایر پلتفرم هاست. افزایش توجه کاربران به این پلتفرم در طول سال های اخیر به خوبی بیانگر موفقیت کافئین در جلب نظر مخاطب هاست. بی تردید فرآیند توسعه کافئین در سال های آینده دامنه گسترده تری را شامل خواهد شد. به همین خاطر حضور در کافئین به عنوان نخستین برندها اهمیت بالایی دارد. همیشه برندهای حاضر در یک پلتفرم مزیت جلب نظر مخاطب به شیوه تاثیرگذار را خواهند داشت.

بی تردید دنیای شبکه های اجتماعی به سرعت در حال توسعه است. در چنین فضایی دامنه انتخاب کاربران به شدت افزایش خواهد یافت. توصیه من انتخاب پلتفرم های موجود در فهرست این مقاله برای توسعه هرچه بهتر کمپین بازاریابی و تبلیغاتی برندمان است.

منبع: فرصت امروز

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.