Take a fresh look at your lifestyle.

معرفی ۱۵ کتاب برتر در حوزه بازاریابی دیجیتال

بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ کدامند؟

بازاریابی دیجیتال یک حرفه همیشه در حال  تغییر است و شما برای تداوم رشد باید با آن سازگار شوید.

برخی از مهارت های بنیادی وجود دارد که شما باید قبل از شروع یا درحالی که بازاریابی دیجیتال را انجام می دهید، یاد بگیرید.  این مهارت ها به شما در هر مرحله از حرفه بازاریابی دیجیتال با تأمین مزیت رقابتی کمک خواهد کرد. علاوه بر این، این ویژگی ها به شما در درک جامع از نحوه کار بازاریابی دیجیتال و نحوه دریافت بهترین نتایج از آن کمک خواهد کرد.

بازاریابی دیجیتال یک زمینه پویا است و پلتفرم های رسانه ای دیجیتال تقریباً به صورت هفتگی تغییر می کنند –  بنابراین هیچ توصیه تاکتیکی برای مدت بسیار طولانی مرتبط (مناسب) باقی نمی ماند. اما شما مطمئناً می توانید بر روی ایجاد پایه ای قوی از دانش که به شما در بلندمدت کمک کند، کارکنید.
بیایید درک کنیم که چگونه کتاب های زیر می توانند کمک کنند:
کتاب دیجیتال مارکتینگ

۱- ایده عالی مستدام – چرا برخی از ایده ها باقی می مانند و بقیه از بین می روند
Chip و Dan Heath

در سال ۲۰۱۱، کوکاکولا یک کمپین به نام “یک کولا اشتراک بذار” راه اندازی کرد.
هدف کمپین، تقویت ارتباط کولا با جوانان استرالیایی بود. این شرکت بطری های کولا را با ۱۵۰ اسم محبوب استرالیایی شخصی سازی کرد. در تابستانی که کمپین اجرا شد، کوکاکولا توانست ۲۵۰ میلیون بطری و قوطی کولا در استرالیا به فروش برساند. سپس این کمپین در ۷۰ کشور ازجمله ایالات متحده آمریکا تکرار شد. این نام تجاری همچنین بطری های شخصی (معرفی شده) کک را با نام های کوچک، نام های مستعار و لوگ ها از وب سایت خود فروخت.
کتاب دیجیتال مارکتینگ
این ایده درواقع یک ایده کمپین جالب بود که مدت ها طول کشید. نه؟
بله، به همین دلیل است که هر کمپین بازاریابی دیجیتال نیز نیاز به یک ایده بزرگ دارد.
در این کتاب، شما خواهید فهمید چگونه ایده هایتان را حفظ کنید. درباره “تئوری حافظه کششی” خواهید آموخت تا در یادگیری چگونگی تصور ایده های بهتر کمک کند. پس از خواندن این کتاب، مطمئناً خودتان را به عنوان یک ایده پرداز موثرتر خواهید یافت، درحالی که شما نیز فرمول موفقیت “ایده عالی مستدام ” را یاد خواهید گرفت.
کتاب دیجیتال مارکتینگ

۲- قبایل – ما به شما برای رهبری نیاز داریم
Seth Godin

طبق گفته ویکی پدیا:
“جامعه یک واحد کوچک یا بزرگ اجتماعی است. (گروهی از موجودات زنده) که چیزی شبیه به هم دارند مانند هنجارها، مذهب، ارزش ها یا هویت. “
سفورا، یک برند محبوب زیبایی، جامعه ای از افرادی که علاقه مند به اشتراک نکات و ایده های زیبایی هستند ایجاد کرد. این برند برای مشتریان آینده اش ارزش ایجاد کرده است، با ایجاد یک پلتفرم که هنگام خرید می توانند با هم صحبت کنند و تبادل نظر کنند. این پلتفرم که کاملاً برای استفاده رایگان است، در حال حاضر تبدیل به یک جامعه شلوغ – منبع درآمد سفورا شده است.
کتاب دیجیتال مارکتینگ
این کتاب به خوبی توضیح می دهد که چگونه انسان ها گرایش ذاتی به تشکیل گروه ها و جوامع دارند. این جوامع از یک ایده و یک رهبر تبعیت می کنند.
پلتفرم دیجیتال امروزه تعداد بیشتری از این گروه ها و جوامع را تشکیل می دهد (به عنوان مثال گروه های فیسبوک).
این کتاب در مورد چگونگی ارائه فرصت به شما توسط اینترنت برای هدایت گروه با توجه به علاقه شما صحبت می کند. این کتاب به شما می گوید که چگونه باید ریسک کنید و متفاوت باشیدتا بتوانید همانند یک رهبر باشید. به عنوان یک بازاریاب دیجیتال، یکی از جنبه های اساسی در اجرای هرگونه نوع کمپین، نحوه معرفی برندتان به عنوان یک مرجع در یک بازار رقابتی است.
 مطمئن باشید که برندتان منحصر به فرد است و در رقابت دوام می آورد بنابراین می تواند به راحتی پیروان بیشتری را جمع کنید و یک جامعه ای ایجاد کند. این یک کتاب عالی ست برای با این کتاب عالی می توانید درک بهتری از نحوه عملکرد جوامع دیجیتال بیابید و با منحصر به فرد بودن، در رقابت با سایرین پیشی بگیرید.
کتاب دیجیتال مارکتینگ

۳- غیر واضح: چگونه متفاوت فکر‏کنیم، ایده‏ها را انتخاب کنیم و آینده را پیش بینی کنیم
Rohit Bhargava

“یک روند غیر آشکار یک ایده است که شتاب دهنده حاضر را به  روش جدید و منحصربه فرد توصیف می کند.” – Rohit Bhargava
این کتاب برای همه تازه واردین بازاریابی دیجیتال و کسانی که علاقه‏ مند به فکر کردن به شیوه ای که غیر واضح است، مفید است. دلیل این کاربه هر‏حال واضح است، شما باید کارهایتان را متفاوت انجام دهید تا کمپین تان بهترین نتیجه را دهد. مهم و ضروری ست که با دید درست از حال، رفتار مصرف کننده را در آینده پیش بینی کند تا بتواند کمپین ‏های موفق بازاریابی دیجیتال را به طور مداوم اجرا کنید. این کتاب همچنین به شما می‏ آموزد که چگونه می‏توانید روند‎ها را ایجاد و سود حاصل از آن‏ها را دریافت کنید.

 

کتاب دیجیتال مارکتینگ

۴- Hug Your Haters: چگونگی پذیرفتن شکایات و حفظ مشتریان خود
Jay Baer

به عنوان یک بازاریاب دیجیتال، ممکن است با موقعیت های ناخوشایندی در شبکه های اجتماعی مواجه شوید. مواقعی هست که مشتری از خدمات شما راضی نیست و قصد ترک کسب وکار شما را دارد. اتفاقی که برای من هم افتاد. قصد داشتم دخترم را با سرویس محبوب تاکسی OLA به تولد دوستش بفرستم. به دلیل نبود تاکسی و پاسخ ندادن قسمت ارتباط با مشتری، او مهمانی که چندین روز منتظرش بود را از دست داد. نارضایتی خودم را از طریق تویتتر اعلام کردم و نماینده قسمت حمایت از مشتریان OLA با تماس تلفنی از من بخاطر اشتباه رخ داده معذرت خواهی کرد و اطمینان داد که این اتفاق هرگز تکرار نخواهد شد. با این حال من از OLA آزرده خاطر بودم تا اینکه شرکت با یک جعبه کیک و نامه دخترم را غافلگیر کرد و باعث شد همه چیز را فراموش کنیم.
مثال بالا نشان می دهد چگونه یک برند می تواند با احترام و قبول اشتباهات و خلق حس خاص در مشتری، حس بدی که ایجاد کرده را از بین ببرد.
بازاریابی دیجیتال فقط در اجرای کمپین های موفق و بدست آوردن سرنخ(Lead) بیشتر نیست. شما باید درک کنید مشتریان برای خدمات کلی و تجربه ای که برای آن ها فراهم  می کنید، با شما همراه خواهند ماند.
خودتان را جای مشتری فرض کنید و دقیقاً آن چیزی را که در مورد آن صحبت می کنم را خواهید فهمید. هنگامی که شما کسب وکار خود را در شبکه های اجتماعی و دیگر کانال ها تبلیغ می کنید، برند شما در معرض انواع بازخوردهای مثبت و منفی قرار می گیرد. چگونگی پاسخ به شکایات غیرواقعی و واقعی در شبکه های دیجیتال، یک هنر است که می توانید از این کتاب فوق العاده آن را یاد بگیرید.

کتاب دیجیتال مارکتینگ

۵- Permission Marketing: Turning Strangers into Friends and Friends into Customers
Seth Godin

مطمئنم که در شبکه های دیجیتال، خصوصاً ایمیل، هرزنامه (Spam) را تجربه کرده اید. هر پیام بازاریابی، که بدون درخواست مشتری ارسال و باعت مزاحمت او شود، به اعتبار برند شما ضربه خواهد زد.

به عنوان یک بازاریاب دیجیتال به دنبال هدف، شما باید در هنگام ارسال پیام ها به مشتریان آینده خود، با دقت عمل کنید.
این کتاب مهارت بازاریابی دیجیتال بنیادی به نام “مجوز بازاریابی” را به شما می آموزد. شما را راهنمایی خواهد کرد که چگونه کمپین ها را اجرا کنید و پیام های برای برندی ایجاد کنید که مخاطبان تان دوست داشته باشند و دنبال کنند. این کتاب به شما کمک خواهد کرد که جدی فکر کنید و بدانید که چگونه یک رابطه قوی با مشتریان آنلاین خود ایجاد کنید.
کتاب دیجیتال مارکتینگ

۶- اعتراف های یک تبلیغاتچی
David Ogilvy

“شما نمی توانید افراد را به خرید محصول خود مجبور کنید، شما فقط می توانید آن ها را در خرید آن علاقه مند و تشویق کنید.” دیوید اوگیلوی
درک اصول اساسی نحوه عملکرد تبلیغات، برای هر بازاریاب دیجیتال ضروری است. شما باید بدانید که کدام نوع پیام تبلیغاتی برای کدام یک از مخاطبین مناسب تر است و چگونه باید برند خود را به طور مؤثرتر در آن قرار دهید. این کتاب به شما کمک می کند تا انواع مختلف تکنیک های بازاریابی را درک کنید، ازجمله چگونگی ساختن «ایده بزرگ» برای کمپین تان و نحوه نوشتن تبلیغاتی که توجه مخاطبان را جلب کند، به آن ها شناخت بیشتری از محصولتان بدهد.

کتاب بازاریابی دیجیتال

۷- Experiences The 7th Era of Marketing
Robert Rose و Carla Johnson

لورال پاریس اخیراً یک اپلیکیشن واقعیت افزوده به نام Makeup Genius (نابغه آرایشی) برگزار کرده است. این اپلیکیشن به کاربران اجازه می دهد تا با استفاده از تلفن همراه یا تبلت، سبک های مختلف آرایش را امتحان کنند.

کسب وکارها در حال حاضر از آخرین فناوری هایی مانند AR (واقعیت افزوده) و VR (واقعیت مجازی) برای ارائه بهتر تحربه تعاملی استفاده‏‏‏ می‏کنند.
این کتاب اثر رابرت رز و کارلا جانسون به شما کمک می کند تا جذابیت های امروزی بازاریابی علمی را بیابید. بازاریابان دیجیتال باید در مورد انتظارات مصرف کننده در حوزه تکنولوژی بیشتر بدانند. به شما کمک خواهد کرد تا یک درک استراتژیک از بازاریابی در عصر حاضر بدست آورید.

کتاب بازاریابی دیجیتال

۸- Spin Sucks: Communication and Reputation Management in the Digital Age
Gini Dietrich

“شما می توانید ازآنچه که دیگران انجام می دهند تقلید کنید، اما تا زمانی که واقعاً  آن را انجام ندهید، نمی توانید در آن خوب باشید.” جینی دیتری
ساخت برند معتبر یکی از وظایف اصلی بازاریاب دیجیتال است. این کتاب به شما خواهد آموخت چگونه اعتماد مخاطبان خود را از طریق ارتباط اخلاقی به دست بیاورید. شما را در چگونگی ساخت پیام منعطف برای برند راهنمایی خواهد کرد. با مطالعه این کتاب درک دقیق تری از نحوه ارتباط برندها با افراد را در شبکه های مجازی خواهید یافت.

کتاب بازاریابی دیجیتال

۹- Building a Story Brand
Donald Miller

“تنها دلیلی که مشتریان ما از ما خرید می کنند این است که یک مسئله ای را که باعث آزرده شدن آن ها می شود را حل کنیم. اگر بتوانیم مشکلات را شناسایی کنیم، آن را بیان و برای حل آن راه حلی را داستان گونه ارائه دهیم، اتفاق بزرگی خواهد افتاد. ما خواهیم توانست با مشتریان خود ارتباط عمیقی برقرار کنیم، زیرا توانستیم خودمان را در دل داستان ها جای دهیم.” دونالد میلر

مهارت داستان گویی یکی از مهارت های اساسی است که به عنوان یک بازاریاب دیجیتال حرفه ای به آن نیاز خواهید داشت. این کتاب به شما کمک می کند تا با مفاهیم مرتبط با ایجاد ارتباط قوی و روشن با برند آشنا شوید.
هنگامی که شما بازاریابی دیجیتال انجام می دهید، باید برای کمپین های خود پیام هایی بسازید که مخاطب شما هیجان زده شوند. خواندن این کتاب به شما کمک خواهد کرد تا آن ذهنیت و اندیشه را تمرین کنید.

کتاب بازاریابی دیجیتال

۱۰- How to Tell Your Story in a Noisy Social World
Gary Vaynerchuk

“سی و هشت سال طول کشید تا ۵۰ میلیون نفر به رادیوها دسترسی پیدا کنند. تلویزیون سیزده سال طول کشید تا آن اندازه مخاطب برسد. اینستاگرام تنها در یک و نیم سال رشد به ۵۰ میلیون کاربر رسید.” گری وینر چوک
با افزایش تعداد شبکه های اجتماعی و تلاش های کسب وکارها برای جلب توجه مخاطبان شبکه های اجتماعی را به مکانی پر از سردرگمی تبدیل شده اند. درک نحوه عملکرد هر شبکه اجتماعی و تاثیر برگزاری کمپین در هرکدام از آن ها، نقش اساسی در موفقیت بازاریابی شما خواهد داشت. این کتاب به شما کمک خواهد کرد که شناخت کاملی در مورد هر شبکه اجتماعی کسب کنید و بدانید چگونه کمپین ای خود را اجرا کنید تا در این شلوغی تاثیر مطلوبی داشته باشد.

کتاب بازاریابی دیجیتال

۱۱- Contagious – Why Things Catch On
Jonah Berger

شما باید در بسیاری از تصاویر / فیلم های شگفت انگیز و طنزآمیز و واقعاً عجیب وغریب در رسانه اجتماعی مواجه شده باشید – برخی از این انتشارات مانند wildfire است.
پدیده متمایزی وجود دارد که وب بوجودآورد و آن  ویروسی نامیده شد. حتی افراد عادی نیز از این اصطلاح آگاه هستند، اما آنچه که واقعاً گیج کننده است، استعداد (فن) ویروسی کردن  چیزی است. اینترنت ذاتاً و طبیعتاً اجتماعی است  جایی که در آن مردم دوست دارند  نظرات و عقاید یکدیگر را باور داشته باشند. آن ها دوست دارند مطالبی را که به اشتراک گذاشته می شود و محصولاتی که مصرف می شود و خدماتی که توصیه می شو د را، به اشتراک بگذارند.
به عنوان یک بازاریاب دیجیتال، باید اطمینان حاصل کنید که مخاطبان مورد نظر شما از پیام ها و محصولات برند شما قدردانی می کنند. این کتاب به شما مبانی چگونگی ایجاد همه این موارد برای برندتان را آموزش خواهد داد.

کتاب بازاریابی دیجیتال

۱۲- The Copywriter’s Handbook: A Step-By-Step Guide To Writing Copy That Sells
Robert W. Bly

“از کلمات قلمبه و عبارات خیالی اجتناب کنید.” رابرت بلای
درک مبانی کپی رایت و مفهوم سازی کمپین خلاقانه، به شما کمک خواهد کرد تا به عنوان یک بازاریاب دیجیتال موفق شوید. این مهارت ها به شما کمک می کند تا کمپین های مؤثر، به خوبی دستورالعمل های آماده برای قضاوت در مورد ارزش کمپین خلاق ایجاد کنید. بنابراین، آیا شما مایل هستید که در سمت خلاق بازاریابی دیجیتال باشید یا در بخش تحلیلی باشید، این کتاب یک مجموعه ارزشمند برای رشد شغل اضافه خواهد کرد.
کتاب بازاریابی دیجیتال

۱۳- قلاب شده
Nir Eyal

محصولات / برندها مانند فیسبوک، گوگل، اپل و واتس اپ روان شناسی مصرف کننده را درک کرده و به آن ها کمک می کند تا ارزش پایدار را پیدا کنند. به عنوان یک متخصص بازاریابی دیجیتال، شما در آنجا برای فروش محصولات و خدمات هستید. همان طور که در حرفه خود پیشرفت می کنید، باید بدانید که چرا برخی از محصولات موفق تر هستند و چرا دیگران به آن خوبی نیستند. این به شما کمک می کند تا نردبان های همکاری را در نقش هایی که  به عهده گرفته اید صعود کنید جایی که شما می توانید محصولات / برندها را به طور مستقل اداره کنید. درعین حال همکاری با محصولات مناسب شما به شما کمک خواهد کرد تا حرفه  بازاریابی دیجیتال رضایت بخش تری داشته باشید.

کتاب بازاریابی دیجیتال

۱۴- Invisible Influence: The Hidden Forces that Shape Behavior
Jonah Berger

بازاریابان دیجیتال امروزه باید یاد بگیرند که ادراک درست در ذهن مخاطبان موردنظرشان بسازند. نفوذ گران آنلاین در هر جایگاهی وجود دارند، مثل غذا، مد، شیوه زندگی، مسافرت یا کسب وکار. بعضی از این نفوذ گران طرفدار بزرگ دارند و این اغراق نیست  که نفوذ گران نقش مهمی در ایجاد فرهنگ و شکل دادن ادراک دارند. در زیر مشخصات  اینستاگرام مارتا استوارت یکی از تأثیرگذارترین مواد غذایی در ایالات متحده است. همان طور که می بینید، او ۱٫۷ میلیون دنبال کننده تنها در اینستاگرام داشته است. برندها این فرصت را دارند تا با نفوذ گران موجود همکاری کنند و در مقابل مخاطبین زیاد  قرار گیرند.
این کتاب مطمئناً به شما بینش عمیق تر در مورد این که تأثیر چگونه عمل می کند و چگونگی استفاده از آن برای برند شما می دهد.
کتاب دیجیتال مارکتینگ

۱۵- Youtility: Why Your Marketing Should be About Help and Not Hype

اگر چیزی را بفروشید، برای امروز مشتری می سازید؛ اگر به کسی کمک کنید، برای زندگی تان مشتری را می سازید. Youtility بازاریابی را وارونه می کند. به جای بازاریابی که توسط شرکت ها موردنیاز است  Youtility آن بازاریابی است که مشتریان آن را می خواهند. Youtility اطلاعات بسیار مفیدی است، به صورت رایگان ارائه شده، که اعتماد و ارتباطات طولانی مدت بین شرکت شما و مشتریان شما ایجاد می کند.
در این عصر اطلاعاتی که هرکسی به دنبال کمک آنلاین است، برندها باید برای کمک به آنها و در روند ایجاد ارتباط با آنها باشند. هر بازاریاب دیجیتال باید این اصل اساسی را درک کند تا بتواند در بازاریابی دیجیتال امروزه موفق شود.

منبع: دیجیتال مارکتینگ

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.